"Vipattaako"muilla vetolevyt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4d slammer, 22.6.2005.

  1. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Kun kone käy tyhjäkäyntiä,ja vetolevyä kattelee,niin sehän on aivan kiero!Mahtaako olla vaarallista?Kone on olds 350,jos se ketään kiinnostaa...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    8) meil on vanis kans vipottanu jo yli 1.5 v ja eip mitn haittaa ollu (alkuun turpaani löysty mut vedin sen sikana kiinni ni jo o pysyny) :odroll: en aatellu tehäkkään sille mitään vipottakoot.heittoo muistaaxeni oli melkein 10 mm :-? noo joku taas laukoo kuiteskin tähä MUN mielipiteeseeni viisauxia MUT NÄIN MEILLÄ!!!!! :soosoo:
     
  3. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    Niin,ja miten vetolevy yleensä voi mennä kieroksi,kysyn vaan...?
     
  4. Anssi

    Anssi Gearhead

    Mulla vipatti tommosen 3-5 milliä. Huomasin sen sitten jälkikäteen, kun turbiinin kaula oli jo ehtinyt ruuvata laakerin irti laatikosta ja öljyt oli tulleet pihalle...
     
  5. A. Koivualho

    A. Koivualho 1st gear

    Mullakin vippaa uus vetolevy jonkun millin.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla kans alkoi mietityttään et miten se on päässyt kieroks..suora kai se kuuluis olla..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asensin uuden startin ja siitä alko kalkatus välillä kuuluu välillä ei
    käytin kaikki shimmipalat oli katsos välitystartti vieläkin kolisee oon katsonu auton alta on noin milli tai kaks rakoa
    Täytyyhän seon olla vähän kiero. Kuinka voi olla mahdollista että vedätettäessä kuuluu kovempaa pystyykö vetolevy tosiaan liikkumaan starttiin nähden?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minuakin kiinnostaa tämä?

    - Reiskale
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen nimihän on flex plate. Eli vapaasti suomennettuna joustolevy.
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyllä sellainen pellinpala voi viipottaa. Caprisessa alkoi vetolevy naksua ja katsos se oli enää parista kohtaa ehyt. Olis voinut viipottaa aika pahasti kun olis katkennut totaalisesti.
     
  11. jukka63

    jukka63 1st gear

    tarkoittaa joustamista pyörimissuunnan mukaan,ei sivuttaissuunnassa.omituinen ilmiö :eek: pellinpala näyttää aina ihan samalta,yhtä puulta,vaikka sen pitäis jotenkin joustaa. elämä on täynnä arvoituksia :D
     
  12. Make67

    Make67 1st gear

    Niin, kun se vetolevy on tarpeeksi kiero, hajoaa jossain vaiheessa startti. Mulla kesti n. 15 tkm uusi startti. Kone (289)jämähti totaalisesti liikkumattomaks. Startti pois...Bendixin palasia startin ja vetolevyn rattaittenvälissä ja metallimurua turbiinikopassa kourallinen. Ja tietty startti entinen. Vetolevyssä oli jumittamisen jälkeen sivuttaisheittoa n. 15 mm :eek:.
    Oli tainnu olla amerikan remontoinnin jäljiltä hiukan kiero alkujaankin koska piti pientä "kitinää" joskus pakillelaiton yhteydessä
     
  13. ford59

    ford59 1st gear

    mulla vippas joskus 5.7 Super dieselin vetolevy vajaan sentin,kun irtokonetta oli potkittu vuoden tallissa, aiheutti tärinää liikkeelle lähdettäessä. koneen käydessä mönkisin vanin alle ja tussilla merkkasin heittokohdan ja sitten rautakankea peliin... parin tarkistuksen ja uudelleen merkkauksen jälkeen jäi jotain 2mm ja tärinät pois...
    En kyllä suosittele millään 2metrin kangella hampaat irvessä vääntelemistä... :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!