Virinokka LS-moottoriin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 15.3.2022.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mitenköhän tällainen toimisi katuvehkeessä?

    Manuaali ja 6.2-litraa tilavuutta.

    RPM Operating Range: 3,500-7,500
    Usage:
    Drag Race
    Advertised Intake Duration: 306
    Advertised Exhaust Duration: 315
    Intake Duration at .050 Inch Lift: 251
    Exhaust Duration at .050 Inch Lift: 266
    Intake Valve Lift: 0.632
    Exhaust Valve Lift: 0.627
    Lobe Separation: 113

    https://www.compcams.com/stage-2-ls...orvette-camaro-w-aftermarket-pistons-cpg.html
     
  2. Tuossa on vähän lisätietoa:

    [​IMG]
     
  3. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Se että moottorin luonne muuttuu tuollaisella nokalla, ei minusta ole koko totuus. Moni muukin asia muuttuu, alkaen siitä että ajotapaa pitää muuttaa niin että niitä korkeampia kierroksia myös käytetään. Bensaa myös palaa mutta se kuuluu harrastukseen. Jos sulla Vettessä vielä vakioperä 3.42, sekin pitäisi päivittää vähintään 3.90 ruuviin, mielummin 4+.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos sillä katuvehkeellä on tarkoitus harrastaa drag racea, niin mikä ettei.
    Muussa tapauksessa ei ehkä paras valinta.
     
    chevy 2 ja 68corvette tykkäävät tästä.
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Pariin kertaan nyt penkitetty ja jokin ei tunnu täsmäävän.

    Ensin tunnel ram -tyyppisellä imusarjalla ja sitten vakiolla LS3-imusarjalla.

    Se mikä ihmetyttää on suurimman tehon ennakot: 27 astetta. Lisäämällä 1 aste teho ei kasva ja vähentämällä 3 astetta teho pienenee.

    Eikä tässä vielä kaikki. Puristussuhde on ilmeisesti luokkaa 12.7:1. Ja polttoaineena 98-oktaaninen bensa.
     

Kerro tästä muillekin!