Virranjakaja

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 3.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiko V8 toimia ja miten se toimii jos virranjakaja on asennettu 180 astetta väärinpäin? Ongelmana kun laittaa alipaineletkun paikalle, ei tahdo saada säätöihin.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mikähän moottori on kyseessä ja mitenhän sitä on koetettu säätää? Mistä jakaja on peräisin? Mihin suuntaan aliapinekello ja sen lähtö lähtee kuoresta, myötä vai vastapäivään? Onks motti joskus toiminut tolla jakajalla?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moottori on 360 mopar vm.-75
    Jakajan alkuperästä ei ole tietoa, liekö se edes alkuperäinen.
    Alipainekello ja lähtö on vastapäivään.

    Välillä toimii ja välillä ei nimittäin kun alipaineletku on paikalla, kierroksia lisättäessä on ongelmia: tasakaasulla ajettaessa nykii. Ilman alipaineletkua toimii suhteellisen hyvin.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vähän vaikuttais siltä mitä epäilinkin eli, että siinä on väärä jakaja. Pikkulohkon ja muistaakseni B-lohkon jakajat sopii fyysisesti keskenään, mutta pyörivät eri suuntiin. Joten ennakkosäätökin taopahtuu eri suuntaan; kun pitäis aikastaa niin se myöhästää. Jos alipainekello on samalla lailla kun tossa kuvassa, niin sun tarttee alkaa ettiä pikkulohkon jakajaa. http://www.dodgepolara.com/gallery/photos/172.1.JPEG
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos jakaja on puolikierrosta pielessä ei se kyllä toimi oikeallakaan jakajalla, saattaa jopa lähteä käyntiin mutta huonosti ja kovalla paukkeella. Jos on esim. "tiukempi" nokka voi olla että alipainesäädin on jätettävä pois toiminnasta oikeallakin jakajalla jotta säädöt onnistuu.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aika sissi on, joka auton käyntiin laittaa 180 astetta pielessä olevalla jakajalla ku kipinä tulee silloin kun pytyssä on just pakokaasu työnnetty ulos ja imuventtiili aukeamassa. Kyllä se voi poksua ja paukkua, mutta sen haluun nähdä omin silmin kun se 180 astetta pielessä käy.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Toi nykiminen viittaa siihen, että ennakkoa liikaa. Ennakon säätö ilman alipaineletkua. Max. ennakoksi joku 35 ja sitten letku takas. Jos se vieläkin tekee samaa, niin joku on säädellyt sitä alipainesäätäjää eli sitä pitää säätää siten, ettei se anna ennakkoa liian helposti (tuumaisella kuusiokoloavaimella siitä letkun reiästä).
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis jos on säädettävä alipainekello; säädettävän tunnistaa mutterimuotoisesta päästään jos se ei ole säädettävä saa kuusiokoloavaimella korkeintaan kalvon puhki.
    Tasakaasulla nykiminen voi myös johtua liian laihalla olevasta kaasarista, onko ollu muuta auki kuin jakaja?
     
  9. 944676

    944676 1st gear

    voisko joku vielä neuvoo kuinka toi alipainesäädin (säädettvä) pitää säätää ja miten se tapatuu? ja kuinka päin avainta kääntämällä ennakko pienenee ja kuinka suurenee?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vastapäivään vähenee, myötäpäivään lisääntyy.
     
  11. MJS

    MJS 1st gear

Kerro tästä muillekin!