Virta-avain lähtee virtalukosta...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 13.4.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tälläinen ongelma:virta-avain lähtee virtalukosta,vaikka auto on käynnissä! On sen kuitenkin saanut pujoteltua takaisin varovasti.
    Lukko on vaihdettu murtoyrityksen jälkeen.Tuliko asennusvirhe?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Auton merkki ja vm. on? Joissakin se kuuluu asiaan.
     
  3. Timmo

    Timmo 1st gear

    Eikös joissakin amerikkalaisissa lähde ihan defaulttina irti?
     
  4. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Sikäli kun olen itse samaan ilmiöön törmännyt useammassa eri kärryssä niin taitaa tosiaan olla aika yleistä varsinkin vanhemmissa jenkeissä... liekö virtalukko sen verran kulunut?
     
  5. Chrome

    Chrome 1st gear

    vanhemmissa mitä mulla on ollut lähtee aina.. no buick ei tartte koko avainta kun systeemi on erilainen.

    Ainoastaan se harmittaa kun joutuu riitelemään kats.inssin kanssa siitä kun se on sellaista mieltä että se ei saa lähteä ajossa. (multa on vaan paennut se logiikka että miksi se ei saa irrota kuhan auto ei sammu)
     
  6. ford scorpio

    ford scorpio 1st gear

    Hmm jos oikein käsitän se virta avaimen paikallaan pysyminen katsastuksessa on sen takii että ei joka jäätelötikulla voisi autoa käynistää..
    Ja useiten tuollainen juttu että avaimen saa käynnissä ollessa pois korjautuu teettämällä uusi avain ja vähän ohutta öljyä lukkoon ..
    Tosin tuosta tulikin mieleen yksi juttu joka oli sattuna eräälle tutulle.
    Mut mun ei kannata käydä sitä kirjoittelee kun tiiän että hänkin käy täällä lueksimassa
     
  7. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Tai sitten onnistut sammuttamaan kotteron risteykseen ja huomaat että avaimet on farkkujen taskussa ja yrität kaivaa niitä sieltä.....
     
  8. ford scorpio

    ford scorpio 1st gear

    :lol: :lol:
    Sainkin luvan kertoa just kun sattu tulee kylään se tuttu .
    Hänellä sattu että pistälti auton käyntiin ja samassa nipussa oli kodinavainkin pistäytyi sisällä lompakonhaussa kun aatteli lähtee kaffelle ja tankkaa noh sitten huolsikan risteyksessä onnistui jotenkin autonssa samuttaa ja samalla huomannut että avaimet jäi kämpälle kun haki lompsan..
    Täytyy sanoo että oli vähän hankala itellä pitää naamaa pokkana kun kuulin hommasta ensikerran .
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Avain-kysymyksessä auto on diesel Oldsi
    Mietin vain ,että mitä jos avainta ei saa työnnettyä takaisin,miten auton moottorin sammuttaa muutoin?
    (Tietysti voi odottaa, että dieseli loppuu;kuluu aikaa vuorokausia ja entä se ilmaus!)
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Avain-kysymyksessä auto on diesel Oldsi
    Mietin vain ,että mitä jos avainta ei saa työnnettyä takaisin,miten auton moottorin sammuttaa muutoin?
    (Tietysti voi odottaa, että dieseli loppuu;kuluu aikaa vuorokausia ja entä se ilmaus!)
     
  11. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    nyksäyttää sen sammuksiin. Niin me mopotkin aina sammutettiin kun ei ollut sammutusnappia, jarru pohjaan ja kytkin ylös.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se riippuu atosta mutta yleensä se kuuluu asiaan. Esim 91 chrysler saratogassa kun pistää avaimen virta lukkoon ja vääntää siitä kromisesta C kijraimesta (mikä lie oikea nimi) ja sit kun kone käy niin virta avaimen voi ottaa pois ja sitten voi koneen sammuttaa kääntämällä C kirjaimen mallisesta kromi jutusta virrat pois, näin tehden auton voi taas käynnistää kääntämällä C kirjaimen muotsen jutun päälle, nyt kun laittaa virta avaien lukkoon ja vääntä sammuksiin niin virta lukon saa normaali tilaan.
     
  13. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Mullakin Oldsissa sai avaimen pois virtalukosta auton käydessä mutta sitten vaihdoin paskan lukon uuteen jonka jälkeen ei enää onnistunutkaan...

    Tässä tapauksessa tekisi mieli todeta että on sen verran virtalukko kulunut että ei toimi enää niinkuin pitäis :smile:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Apua, olen yrittänyt nyksäyttää mutten löydä kytkintä. Naapurit hermostuu kun auto vaan käy!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    10 vuotta sitten oli 59 Biscayne, mild-custom.
    Ensin huomattiin että virta-avain meni sisään kumminpäin tahansa ja silti lähti käyntiin. Sitten kerran oli avaimet hukassa ja opittin että ruuvi meisseli toimii myös. Myöhemmin autossa istuessamme vitsailtiin siitä miten kulunut se virta lukko on ja joku sanoi että varmaan lähtee käyntiin sormellakin... painoin peukaloni virta lukkoa vasten tosi kovaa ja käänsin... perkele käyntiinhän se pärähti! Todennäköisesti virtalukko oli alkuperäinen.
     
  16. pannupää

    pannupää Gearhead

    Juminkeko mitä hi-techiä '59 autossa.. tunnistaa omistajan sormenjäljen perusteella!
    - Käyttö-stw:ssä on aina lähtenyt avain pois koneen käydessä. Kerran hra Insinööri tästä kyseli, sanoin sen olevan siksi näin, että Arizonassa mrs. Wildbutt voipi jättää auton Walmartin parkkikselle ilmastointi päällä ja saa silti ovet lukkoon. Koera ja mukelot pysyy hengissä, jäde ei sula. Kaveri käytti viikon kuluttua custom cruiserin leimalla, inssi oma-aloitteisesti totesi, että avainhomma on OK. Kertoipa vielä omin sanoin multa kuulemansa perustelut asialle. Insinööri on siis koulutettavissa. MOT.
     
  17. kane

    kane 1st gear

    5.7 diesel? 6.2:ssa ainakin ruiskupumpulle tulee paksuhko (pinkki) 12v piuha solenoidille eli sen nykäisee irti niin syöttö loppuu ja auto sammuu...
     
  18. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mulla oli ainakin volvossa pumpun kyljessä kunnon vanhan kansan käsisammutin.
     
  19. MoparHullu

    MoparHullu 1st gear

    Ainakin vanhoissa ooppeleissä toi on ihan yleistä. Aika kuluttaa myös niitä lukkoja...
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mulla aikoinaan vanhassa rangessa virtalukko reistaili. Annoin asian olla kunnes tuli mieleen että mitä tapahtuukaan jos rattilukko menee päälle kesken ajon.
    En tiedä voiko niin käydä mutta ajatus tuntuu aika ikävältä esim. ohitustilanteessa
     

Kerro tästä muillekin!