Visainen kysymys lokariauton moottorista.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mikalindgren, 29.8.2016.

  1. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Jeps eli tuli käsiin tollanen lokariauto.
    Sen verran kuvissa tullut selville että olisi tecumsehin moottori mutta ei tietoa mikä malli kun
    kohta missä malli olisi niin se puuttuu..
    Olisiko tietoa mikä moottori on ollut malliltaan näissä?

    Mika
     
  2. M

    M Gearhead

    Mun mielestä niissä oli alunperin Briggs&Strattonin ja Jeep mallissa Hondan kone.
     
  3. kepuri

    kepuri Gearhead

    jeep mallissa hondan 3,5 heppanen.mulla olis joutilaana yks jeeppi,jonkun verran elämää nähnyt mut kyllä siitä vielä näppärä kaveri ajopelin tekee.
     
  4. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Soita valmistaneeseen yritykseen, eli Leo Laineelle Laitilaan. Sieltä saattaa edelleen löytyä varaosaluetteloo ja omistajan käsikirjaa. Ainaki mun Saab-koriseen Lokariin löytyi.
    Jotain varaosiakin saattaa löytyä.
     
  5. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Meillä oli Jeeppimallissa 5 heppane Honda.
    Kaikinpuolin huippupeli verrattuna kiinan vempeleisiin.
    Kannattaa ostaa vaikka vähän huonokuntoisempikin, helppo korjailla kotikonsteinkin.
     
  6. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Soitin jo joitakin viikkoja sitten lokarille ja sanovat että tecumia,brikkaria ja hondaa käytetty aikanaan. osia niihin ei ole mutta eipä tullut tuota kysyttyä että mikäköhän malli olisi voinut olla. Edullisiahan noi uudet kiina moottorit ovat joten joutuu kait sellasen vaihtaa. Jotenkin vain tuntui että mukavempi olisi ollut saada orkkis rokkaamaan kun varmaan muuten pelaisi. Toinen samanlainen projekti mihin väsäilly murrikan ajettavan ruohonleikkurin tekniikkaa saas nähdä saako tehtyä. Vähän ahtaaksi se konetila jää ja pitäis istua periaatteessa vaihdelaatikon päällä. Siinä oli vähän tarkotus että sais niitä vaihteita siihen ja vaikka valot ja pelit ku olis startilla eikä narulla.. Taka-akselin joutu ottaa ylemmäksi kun meinasi että tulee muuten corvette maastoauto.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Mikä siinä Tecumsevissa on sitten vikana?
     
  8. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Puuttuu kokonaan sen koppa mihin tulee narukäynnistin ja sit se itse narukäynnistin puuttuu. sais varmaan rakennettuakin jostain mut oishan toi selvempi kun ois omansa.
    Siinä kopassa just mainitaan se moottori malli joten siksi vähän hukassa tämän kanssa.
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Jojoo........ Voi olla tyhjästä vaikee alkaa säveltää...

    Huono toi tekari homma, kun maahantuonti loppui kymmenisen vuotta sitten, eikä koko tehdastakaan ole enää olemassa.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Kiinan moottorit kyllä toimii, mutta ainakin jotkut niistä täristää aikalailla. Ei niitä ole tasapainotettu kunnolla ja ensimmäisessä öljynvaihdossa saattaa tulla työstölastua öljyn mukana.
    Noissa jätteiden vastaanottopisteissä monesti näkyy ruohonleikkureita, jossain päin saattaa antaa ottaa esim. käynnistyslaitteen.
     
  11. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Kyllä ne aika kovaa menee jo vakionakin ja en näe mitään syytä lähteä hirveämmin hevos voima määrää korottaa ku ei niissä taida olla jousituksia.
     
  12. JJ

    JJ Gearhead

    Saatko kuvaa laitettua Tecumin koneesta, näkis hiukan millainen?
     

Kerro tästä muillekin!