vm 2003 350 h.o sbc..kansipahviko poksahti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ruostesiipi, 14.4.2018.

  1. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    elikkä..öljyt meinaa harmaantua uhkaavaa vauhtia,mutta mitään ns normi oireita ei ole mikä viittaisi palaneisiin kansipahveihin..liekkö tuossa mahdollista että menis jostain esim pultin kautta nestettä öljytilaan?ee oo nuo chevyn moottorin kovin tuttuja niin sillä kyselen tyhmiä,kun ei kiinnostais rueta huvikseen purkamaan koko konetta muttereiksi
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tikusta harmaantuu? Mites öljykorkki? Huohotus toimii? Häviääkö neste? Paisarissa painetta? Ei liikaa painetta?
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Onko sulla ollut imusarja tai kannet irti jossain vaiheessa/hiljakkoin?
     
  4. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    ei ole purettu lähi aikoina..just ostin kaverilta ton auton ja tais sillä olla toi sama auto varmaan 4-5 vuotta..
     
  5. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Vortec kone? Monet niistä kansista on halki.
     
  6. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    niin,tai siis käsittääkseni tossahan ei oo vorteccia kun noi kannet??sitäpä tässä pahoin pelkäänkin että on halkeama jossain..mutta aika hienosti on halki kun ee tosiaan röpötä tms oireita eikä haise pakokaasu makealta jne mitä aikasemmat kansiviat on tehnyt
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onko tämä joku kompa ? :odeek:

    Eihän tollasta konetta edes ole olemassa kun SBC350 - 2003...siihen aikaan on ollut jo LS-koneet.
    Perinteisiä SBC 350 koneita on ollut tuolloin enää GM Crate koneina...

    Vai onko se ehkä sittenkin uudemman polven LS1 tai LS6, molemmat on 346cid / 5.7L, mutta ei 350cid ?

    Truck LS-koneista käytetään kyllä Vortec nimitystä, mutta ne on 4.8L, 5.3L ja 6.0L, mutta ei nekään ole 350 cid...eli mikähän auto on kyseessä ?

    Jos siellä on joku tollanen moottoriöljynjäähdytin syylärin päädyssä, niin voihan sekin vuotaa vettä öljyn sekaan ja päin vastoin.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 15.4.2018
  8. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    kompa taikka ei..siis kyseessähän on ns crate kone..en oo siis mikään pro näitten gm vermeitten kans.auto on 64' eli senverran uskallan epäillä ettei oo ensiasennus moottori.ei näyttäis olevan mitään ulkoista öljy jäähyä tuossa.jostain ameriikan foorumilta vaan lueskelin että jossain vastaavassa koneessa ois puuttunut tiivisteliimaa jostain pultista niin ois päässy sitä kautta nestettä öljyyn..
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Oot sä kattonu, että sitä harmautta on muuallakin, kun tikussa?

    Näillä keleillä helposti kondensoi tikun varteen ja sit se näyttää pinacoladalta.

    Ja käy ajaa se kunnolla kuumaksi ja katso sit, miltä se öljy näyttää.

    Kannenpultithan menee vesitilaan, eli onhan se periaatteessa mahdollista, että kierrettä pitkin vesi nousee ja jos se joku semmonen juttu on, niin tää pelastaa...

    [​IMG]
     
  10. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    juu,elikkä vaihdoin öljyt ku ne oli harmaat..uusilla öljyllä ehkä max 20 km ja uudestaan alkaa harmaantumaan..eli ei oo kondensoi..lämpimässä on seissyt noilla uusilla öljyillä ennen ajoa..saattaa olla entisten öljyjen jäljiltäkin kaikkee paskaa tietty koneessa .vähän suohtaudun epäillyksellä noihin aineisiin,mutta tosiaan nyt vaikuttais että mahdollinen vuoto voisi olla niin pieni että tuollaisella aineella voisi kokeilla..ensiviikolla otan liikenteeseen auton niin sittenhän sen näkee miten käy.tuntuu kyllä.tosi typerälle.ratkaisulle että menee pultit vesitilaan..ois varmaan pitänyt pysyä mopareissa,jos tämä alkaa mennä näin vaikeeks jo alussa
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Voit olla hyvinkin oikeilla jäljillä.Itse käytin aiemmin ARP:n "Thread sealeria" kannenpulteissa letukoissa.Ei ollut ainakaan omalla kohdalla riittävän tiivistä tavaraa.Tämän jälkeen käyttänyt "Ultra Copperia ja sen mustaa veljeä,oliko se nyt sitten "Ultra Black" moottorisilikoonia kannenpulttien kierteissä.Toimivat.
    Ja kun Fel-Pron kannentiiviste kyseessä,niin ei vaadi jälki kiristämistä,niin silikoni ei sit murru kierteissä ja pysyy pitävänä.
     
  12. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    pidetäämpä mielessä,jos ja kun joutuu purkamaan kannet irti
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Moparilla ajavana ymmärrän hyvin aatoksesi..

    Tiedän, miksi X runko miehet ovat menettäneet elämän ilonsa nyt, kun sellaista on joutunut rassaamaan.... :odwink:
     
  14. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    moparin isolohkosta ja c bodystä sitten x runko letukkaan ja pikkulohkoon..no jospa se tästä vielä
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tuo mosa ei missään ahtaassa korissa ole ja ajokausi alkaa... Äkkiä siitä kannet nostaa ja tiivistää pultit vs tollanen stop leak mikä saattaa toimia tai ei.
     
  16. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    niin ee se toki ongelma ole..tympii vaan rueta tälleen just kiihkeimmän ajokauden alkaessa purkamaan ,kun jitenkin tuntuu että saattais olla jossain ns helpossa kohtaa se vika kuitenkin..mites muuten jos saattuu olemaan kansi halki niin onko niin yksinkertainen homma että vortecit heittää helevettiin ja hankkii vaan ns normi sbc kannet ja imusarjan..tämähän on itellä ihan kaasaripeli
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos kokeilee tuota stop leakia, niin ei siinä mitään menetä. Muutaman päivän ajelun jälkeen vuoto lakkaa, jos on lakatakseen. Isoja repeämiä ei pysty paikkaamaan. Ja ei tuki tervettä syyläriä tai lämppärin kennoa.
     
  18. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    ihan oot oikeessa..pitää tosiaan seurata tilannetta..kiitti vaan vinkeistä
     
  19. TimoT

    TimoT 3rd gear

     
  20. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mistä ruostesiipi päättelit, että moottorisi on -03 vuosimallia, onko siinä noi Vortec kannet, eli onko imusarja kiinni 8 pultilla vai 12?

    Voi vuotaa myös imusarjan tiivisteestä, se on vähän ongelmallinen:



    Tässä näkyy tiivarivika siinä 5 min. kohdilla:

     
    Muokattu: 15.4.2018

Kerro tästä muillekin!