vm-83 blazer musta nappi ratin oikealla puolella.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja aapa, 28.11.2011.

  1. aapa

    aapa 1st gear

    Jos jollain tietoa tästä kyseisestä napista ja mitä kummaa se tekee niin kertokaa toki. Kyselin yheltä hepulta ja se oli sitä mieltä että se neutralisoi maasturilaukan a.k.a "death wobble". Onko kukaan samaa mieltä? Ittestäni tuntuu aika hullulta, kun kyse sähköisestä napista, mutta kun en ole tänään päässyt kokeilemaan niin aattelin kysyä täältä tietotaitoisilta.

    edit: ja konehan on 6.2D kahdella suodattimella.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siis rattitolpassako? Hätävilkun kytkin, painetaan sisään "päälle".
     
  3. aapa

    aapa 1st gear

    Ei vaan ratin oikealla puolella siinä konsolissa missä nopeusmittari sun muut mittarit on kiinni. Rattiakselista noin 10 senttiä oikealle ja samalla korkeudella kuin akseli.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No onko se jälkiasenteinen vai orkkisnappula? Painetaanko sitä vai
    kännetään? Lampunpesurin nappeja ilmesty joskus väkisin näihin, mutta ei
    tainu olla vielä tuolloin...
    Sitä woblaamista varten on ohjausiskari, ei siihen mitään nappeja tarvi.
     
  5. aapa

    aapa 1st gear

    En tiedä onko orkkisnappula. Edellinen omistaja sano että ei tiiä mikä toi nappi on, eli ilmeisesti ollut siinä jo ennenku oli saanut vehkeen. Paino nappi on. Ei ole lyhtyjen pesunappikaan koska ei ole putkia lyhdyille. Aika oudoltahan se kuulostaa että sähkösen napin takana olis toi keulan woblaus mutta eihän sitä koskaan tiiä. Täytyy huomenna koittaa asia. Voisko woblaus johtua vaurioituneista renkaista?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos sulla etupää vatkaa, niin pitää kyllä katella muuta, kun sitä nappia...

    Renkaat, vanteet, ohjausiskari, nivelet, myös vetarien ristikot, pakkojen
    puslat ja onko siellä jotain omia "virityksiä". Joskus on näkyny aika härskejä
    eturiipukkeita, kun pakat on ollu ihan finito.
     
  7. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    On ollut taas asiantuntija ku on tollasta päästäny suustaan. Woblauksen saa pois ainoastaan korjaamalla väljät ja kattomalla kulmat kohdalleen. Ohjausiskaria ei tarvita jos kaikki on ok, sehän ei korjaa DW:tä vaan peittää/hillitsee sitä.
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Malttia niitten outojen nappien kanssa!
    Tiedä vaikka olis automaattisen tamppooninpoistajan nappi.Siinä lähtee lievimmilläänkin taju jos menee äijänä kokeilemaan.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voipi olla lisävalon nappi tai vaikka koskus ollu töötti.
     
  10. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Eikös noissa oo aika monissa laitettu hehkukin napille...pissapoikakin on useasti eri napilla. Se voi olla oikeestaa iha mitä vaa :)
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Rohkee mies painaa ko nappia!!! Ja tarkkailee missä JYRÄHTÄÄ :rotfl:
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Olisko katsastuksen resetointi? :rotfl:
     
  13. aapa

    aapa 1st gear

    Onneks sentäs kaikki on samaa mieltä mun kanssa mut täytyyhän tätäkin koittaa :D Ja jos ei muutu miksikään niin tosiaan varmasti nivelet ja renkaat on ensimmäinen asia mitä rupean jahistamaan ku ei tuolla keulassa sellasia "viraabeli" virityksiä ole.
     
  14. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    tai sithän se voi olla vain koristenappi, eikös vaatteissakin ole semmoisia? :rotfl: ja minunkin buickista löytyy peräti kolme mustaa koristenappia, ilmeisesti lisävalot ollu joskus kytkettynä kahteen niistä ja sitten jokin tuntematon nappi, johtoja ei niihin mene. Tai sitten tuossa sun blazerissa on ollu joskus Nappistartti, joskus kun alkaa virtalukonpohjan vaihto olla edessä niin nappistartti helpottaa oloa :lol:
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    58% tod näk ollu valonpesurin painonappi. Vm80 alkaentäällä piti olla lampunpesuri. Suomessa ne jouduttiin laittamaan ennen maahantulokatsastusta. Eivät siis org optioita org katkaisijoilla. Nyt niitä ei enää vaadita siksi sulla ei ole "putkia". Suurin osa noista tehtiin siististi, mutta Sherlock löytää reikiä missä on suutin ja pussit on olleet.
    Vastaan tähän sun toiseen aiheesees mitä ihm ettelen miks tää kyssä ei ollu siellä? Oven valokatkaisijan saat biilhelvetistä. VäHän viilaa reikää ja pienellä -ruuvilla uus katkaisija kiinni niin saa varmasti maita. Mää sanosii et se paremp ku orkkis.
    But enivei ku sul kysyttävvää nii kysy. Kyl tääl vastauksii saa vaik noi älypoäät välil viisastelee jo arvon raadin mielest kyssä ei ollu asettettu oikkei. Pidä linjasi ja kysy miel tolla yleisthä Blatzerissa toopiikissas.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Uups. Et se ollukka sää kuka tota toista juttuva kirjoitti. No terveiset tätä kautta sille. Ja on se kumma jos sille ei Chilttonin Raamattu riitä vaan hakkee owners manuaalia? Joka pussihousulla pittää olla owners manuuali hanskalokrus, mut ei siinä mitää oo mitä raamatussa ei ois.
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Oli. Vuodesta 1981 - aina EU.hun liittymiseen saakka. Nythän niitä ei tarvita. Todennäköisesti lampunpesurin nappi. Sellaisia mustia Metro-auto mm. käytti..
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    tähän liittyen oliko lampunpesureilla sitten oma pumppukin ja tuliko samasta säiliöstä neste kuin tuulilasillekkin.
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Koska kyse oli jälkiasennuksesta, niin yleensä oli eri pumppu ja säiliö. Usein säiliö oli sellainen "pussi", joka ei vie hirveästi tilaa ja jonka voi tunkea jonnekin auton konehuoneessa. Jos oli enemmän tilaa mm. Hella kauppasi sellaista integroitua säiliö/pumppusysteemiä.

    Mulla on sellainen vuonna 81 ja 90 suomenkilpiin leimatuissa.

    Usein ajovalot jenkeissä releistettiin samalla ja esim. hella kauppasi relesettiä, jossa ajovaloreleiden lisäksi oli virransyöttö ja ohjaus ajovalojen pesurille... Siksi toimivat usein vain kun ajovalot ovat päällä.. tällöin ei tarvinnut vedellä omaa syöttöä sulakkeineen pesurille.. vaan sähkö tuli ajovalopiiriltä..

    Sellaisia noissa mun GM:missä oli käytetty..
     
  20. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear


    Heh...

    Death Wobble ON
    Death Wobble OFF


    "Death wobble -mode (for North Europe export only).
    When driving under a boring road conditions or feeling tired, You might like to engage an more exciting Death Wobble -driving mode by pressing a black button next to speedometer."
     

Kerro tästä muillekin!