vm-95 Luminan takajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Luminav6, 3.4.2009.

  1. Luminav6

    Luminav6 1st gear

    Moro!

    Onkos porukalla kokemusta Luminan tms. GM W-bodyn takajousituksesta että mikä paikka siellä kuluu? Käyttöautossani on pitemmän aikaa pitänyt takajousitus narinaa sopivissa kallistuksissa ja montuissa, mutta nyt kolisee jo aika pahasti, eli jottain tarttis tehrä.
    Jenkkifoorumeilla puhuttiin jostain puslista, ilmeisesti ne tulis kyseeseen...
    Jos jollain on omakohtasia kokemuksia niin niitä otetaan vastaan,
    helpottais ehkä vian metsästyksessä.
    Iskaritesti meni syksyllä ainakin vielä ihan kelvollisesti läpi että niissä tuskin vikaa on.
     
  2. Luminav6

    Luminav6 1st gear

    ...

    No kunnei vastauksia kuulunut niin vastaanpa ihan ite...

    Pitkittäinen tukitanko ruostunut poikki saakka.
    Nämä kun ovat U-palkkia tuppaavat keräämään suolasaastaa.
    Southwest tradeltä löytyi hyllytavarana, laitin tilaukseen.
    Arvatkaa vaan meneekö uuteen palkkiin hiukan ruostesuojamassaa.

    Eli noita pirssejä ajaville neuvo, kannattaa tankoa vaihtaa
    ennenkuin poikki kajahtaa, saattaa iskarin kiinnitykset olla
    kovilla kun pääsee pyörä tekemään ylimääräistä liikettä.
     
  3. Legioona

    Legioona 1st gear

    En olisi tiennyt oikeaa vastausta, mutta on arvostettavaa että itse kirjoitit jatkotoimenpiteistä. Tuokin löytynee joskus jälkipolvien luettavaksi sitten...
     
  4. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Omassa Luminaattorissa kolisi kanssa takapää. Syynä oli takaiskareiden "lautasten" väljyys.
    Päälle päin lautaset näyttivät ihan ehjiltä, mutta kumi oli kuitenkin iskarin kiinnityskohdasta painunut aikaamyöten sen verran kasaan, että iskari ei kiristynyt niihin ihan kunnolla, joten iskarin yläpään kiinnitys pääsi vapaasti liikkumaan sentin verran.
    Uudet iskareiden lautaset onkin sit aika kalliit, ainakin tuolla metroautossa...

    Omaan laitteeseen lisäsin sitten vain kumilevyt tuonne iskarin yläosan ja lautasen väliin. Ei kolise enää.
    Uudet lautaset tulee sit ens tilistä...
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    huomasin vasta jutun mutta joo poikittaiset tukitangot ruostuu poikki.
    yleinen vaiva luminassa.
    Ainakin SWT:ltä saa edullisesti.
     
  6. toroidi

    toroidi 3rd gear

    Takaiskareiden lautaset aiheuttaa kivaa kolinaa. Itse taisin tilata taannoin rokkiautosta muun nöyhdän ohella, olisko ollu 20 taalaa/puoli.
     
  7. Luminav6

    Luminav6 1st gear

    Lautaisista

    Moro!

    Tossa on lautaset vielä ihan kohtuullises kunnossa, ei menny vieläkään vaihtoon vaikka tulikin palan matkaa ajettua eläväisellä takakulmalla.
    Tosin tossa ei o vielä mittarissa kuin reilut 220 tkm...
     
  8. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Pitäisi koittaa tilata tuolta rokkiautosta nuo "takaiskareiden lautaset".
    Milläs nimellä niitä Amerikaksi kutsutaan? Osaapi sitten tilata, kun tietää osan nimen, kun kuvaa en ainakaan noista löytänyt.
     
  9. Luminav6

    Luminav6 1st gear

    Moro

    Olisko Coil Spring Insulator?
    Ei tualta rokkiautosta oikeen muuta sopivan olosta löytynny...
     
  10. Paasikivi

    Paasikivi 1st gear

Kerro tästä muillekin!