Vm 99 chevy express 1500 vortec 4.3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja meirok, 12.11.2015.

  1. meirok

    meirok Gearhead

    scpi ja joku laittanut bensapumpun toimimaan napista...ei siis avaimesta kun virran kääntää päälle...aiheuttaako ongelmia?? murheena on päästöt, katti vaihdettu ,ei auttanut vika koodi oli muistaakseni p 0300 kumminkin txt oli sytytys häiriö...??? selkeesti saa liikaa bensaa...kun oli vanha katti paikallaan (mikä oli tyhjä) ei ongelmia tyhjäkäynnissä uuden katin myötä käy tyhjäkäyntiä huonosti,,,ajossa ei huomaa mitään ongelmaa...??? uudet tulpat kansi ja pyörijä...pitäskö viä vaihtaa johdot ja puola?? ja ehkä kaikki 3 anturia???? lambda jne ..
     
  2. meirok

    meirok Gearhead

    tai voisko olla suuttimissa ongelma?????
     
  3. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Äkkiä ajatellen voisi kuvitella, että ongelma liittyy noihin vaihdettuihin osiin, jos auto toimi ennen niiden vaihtoa. Onko tulpat oikeanlaiset oikealla kärkivälillä, johdot kunnolla paikallaan jne.

    Tuo puolahomma voisi olla yksi mahdollinen. Mulla on -97 Safari samalla tekniikalla ja olen joutunut jo kaksi kertaa uusimaan sen. Toisella kerralla antoi luultavasti saman vikakoodin ja nyki ajossa, toisella kerralla ei lähtenyt edes käyntiin.

    Vian pystyi toteamaan helposti yksinkin näin pimeällä, moottorikoppa auki ja starttaamaan, selkeästi näki valokaaren puolasta moottorin päällä olevaan metalliseen osaan, olikohan se nyt juuri puolan asennusteline, eristevika siis. Muutenkin tämä pimeä on hyvää aikaa tutkia sytytyshäiriöitä, kaikki pienetkin valokaaret näkyy helpommin.
     
  4. meirok

    meirok Gearhead

    siis katin vaihdon jälkeen alkoi ongelmat, sen vaihdoin kun ei päästöt menny läpi..muiden osien vaihto ei aiheuttanut ongelmia....joku sanoi että bensapumppu ei vois olla napilla kun se silloin väärin kytketty ja pakkosyöttää bensaa ???? mutt se ei haitannu ko katti oli tyhjä...mutta nyt ahdistaa??? ja ne päästötö oli alkuperäinen murhe
     
  5. meirok

    meirok Gearhead

    semmosta että...putkesta otettu vaimentimia pois ja tilalla 40 cm vapari ja 20 cm vapari takana ...onko liian pieni pakovastus ja katti ei ehdi lämmetä??? ja voiko lambda ja muut anturit olla ns vikatilassa eli antaa vääriä ohjeita vai onko ne joko toimivia tai mykkiä???
     
  6. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Mitkä arvot siinä päästötestissä paskoo ?
    Muuttuiko päästöarvot katin vaihdolla ?

    Bensapumppu napin takana on kyllä vähän hazardi viritys, mutta kyllä bensanpaineen säätimen pitäisi pitää linjapaineesta huoli, eikä sen pitäisi vaikuttaa asiaan mitenkään, että mitä kautta bensapumppu sähkönsä saa.

    Lambda-antureiden toiminnan tai toimimattomuuden saisi selville livedataa tuottavalla skannerilla.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Paitsi jos bensapumppu on ihan liian reippaan tehoinen.. Onko alkuperäinen, tai sitä vastaava, vai onko joku tehomalli pistetty? :webmaster:

    Vai mikähän mahtaa olla syynä erilliselle virransyötölle pa-pumpulla..
     
  8. onre

    onre 3rd gear

    Tai siis aivan helvetin hasardi. Sopivan kolarin tullen vehje muuttuu palopommin ja liekinheittimen yhdistelmäksi.

    Sähköisen bensapumpun pitäisi aina sammua jos moottori ei pyöri, ja samoin sen pitäisi aina sammua jos auto ei ole enää normaalissa asennossa ts. jokseenkin vaakatasossa. Tollasella nappiviritelmällä voi ihan oikeasti paskalla mäihällä tappaa jonkun.
     
  9. meirok

    meirok Gearhead

    alkuperäinen pumppu ja katkaisijalla kun ei virta-avaimesta enää jostaan syystä lähtenyt päälle...en muista mitkä arvot heitti (lappua ei oo nyt tässä) katti vaihdolla ei päästöihin vaikutusta..tyhjäkäyntiin kyllä (aijempi omistaja tehnyt ton katkaisija systeemin)joku sanoi että tässä on ns ajatteleva bensapumppu eli keskustelee "boxin" kanssa ja tuo kytkentä sotkee ehkä sen ja siksi käy rikkaalla??????
     
  10. onre

    onre 3rd gear

    Hyvinkin todennäköisesti. Monissa tuoreemmissa vehkeissä bensapainetta säädetään sähköisesti, eli pumppua PWM-ohjataan sen mukaan mitä paineanturilta tulee. Nyt kun pumppu pyörii aina täysillä, tätä ohjausta ei enää tapahdu. Jos vika johtuu tuosta, ainoa vaihtoehto on saada systeemi toimimaan kuten tehtaalta.

    En tosiaan tiedä että onko just tässä vehkeessä tällaista ohjausta, mutta monissa samanikäisissä ruiskusysteemeissä on. Joku viisaampi voinee kertoa, jos tietää?
     
  11. meirok

    meirok Gearhead

    ok hyvä tieto tuokin
     
  12. meirok

    meirok Gearhead

    vilahti myös security valo..liittyneekö???? eikö se liity ajonestoon???
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Pidä ne pumpun sähköt niinkuin ne kuuluu olla. Jos epäillään liian kovia bensapaineita, niin yksi keino olis mitata ne paineet, en ole kyseisellä ruiskulla olevaa autoa omistanut, mutta uskaltaisin väittää että siinä löytyisi bensapaineen säädin. Se että kone saa liikaa bensaa voi johtua muistakin syistä kuin bensapaineista, jos koneen antureissa on esim vikaa niin se tietokone syöttää enempi bensaa. Ja mikäli osia on vaihdettu ja ennen sitä toimi, niin vaihdetuissa osissa piilee se ongelma. Tässä vaihdettiin katti, niin miten sen lambdan kanssa? Saiko se osumaa vaihto työssä vai? Eikä ne ehjät suuttimetkaan rupee kusemaan sitä bensaa vaikka paineita olis vähän liikaa. Mut mittaa ne paineet jos epäilet paineita, mut jätä ne sähköt niinkuin pitää, akku tyhjenee kun unohdat päälle, ja lisäät riskiä polttaa auton.
     
  14. meirok

    meirok Gearhead

    niin siis...joku jo tehnyt muutoksen...eli ei käynnisty pumppu avaimesta kuin kuuluisi vaan joku on pistänyt toimimaan katkaisijalla.se lambda vanha tulossa uudet ja vaihdan kaikki suuttimet...
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Prkl täytyy ruveta epäilemään jotain lukihärö kun jatkuvasti tulee luettua ihan mitä sattuu?? Mutta laita ne sähköt sit oikein, luulis katsurinkin jo puuttuvan tommoseen jatkuvan virran B-pumppuun? Mutta ilmoittele mikäli ongelmat katoaa.
     
  16. meirok

    meirok Gearhead

    joo..ilmoittelen...ei muute puuttunu...ainut oli nuo päästöt
     

Kerro tästä muillekin!