Voi vitun käyttis.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Lintta cruiser, 27.3.2008.

  1. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Pakko laittaa tännekkin kuin niin vituttaa. Tiistaina töihin mennessä alkoi p10 primera nykimään, hädintuskin pääsin töihin asti, pari päivää ihmettelyä ja mittailua: todetaan että ilmamassamittari paskana. Ei saa tarvikkeena, nissanilta vähän yli 1200 euroa kun ei saa pelkkää anturia, tulee koko kaasuläppäkotelo. Tänään romikselta käytetty maffi (200e) ja tyytyväisenä kotiinpäin. pääsin noin 6 km kun vetoakseli meni poikki. (tyyppivika primerassa) Auto hinattiin takaisin työmaalle ja kaverin kyydillä kotiin. Taidampa ottaa saunakaljan.

    :mad:
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    aikoinaan olin kaverin juoppo kuskina sen 100A:lla ni silloin päätin et tää oli ensimmäinen
    ja viimonen datsuni mun elämässä. oonki ajellu korollalla ne ajelut mitä jenkillä ei oo
    ajettu ja hyvin on toiminu. sitä mä vaan et jotkut ne vaan tahtoo harrastaa käyttö pelejäkin ja saahan niitä nissaneita halvemmalla kuin toukkia käyttikseks :wink:

    ne ketkä on 100A:lla ajanu muistaa varmaan sen puurokauhan :rotfl:
     
  3. perkele

    perkele Gearhead

    joo.siitä puurokauhastakin sai hyvän ku vaihtoi puslat....
    mulla 100A toimi kunnolla eikä ollut rikki kertaakaan.

    no joo ...... helmaan piti tehä paikka :rotfl:
     
  4. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    Sama täällä, tosin se ei lahonnu, vaan muija ajo sen kannon nokkaan.
    Ja niin lujaan, et ovi ei auennu, ennenkuin vedettiin helmaa alemmas. :pinup: :rotfl:
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Mulla oli primera, sitä kakkoskoppaa. Ihan täys paska. Siitä hajosi kaikki voimansiirron osat. Siis molemmat vetarit POIKKI, vitonen hävis laatikosta ja kytkin nyt alkoi olla valmis ja varalle vaihdoin kun oli laatikko irti.. Molemmat etusivulasit irtosi kirkoistaan kun oli liimattu ja kun katkaisijaa painoi, saattoi mitä vaan tapahtua. Pakoputki tietty riekaleina... Taka-akselista repesi korva irti , ja iskari tunkeutui vanteen sisään pilaten tuoreehkon aluvanteen. Etu iskari kupi alkoi konehuoneen puolelta murtua, siis ei ruostua, vaan murtua! Oli kyllä ihan oikeasti paskin auto mitä mulla on ollut, mutta myös kallein, kun sen aikanaan liikkestä ostin. Oli 2.0 koneinen malli, itse moottori kyllä toimi aika hienosti.

    Mutta toista nismoa en kyllä osta ikinä. en ikinä!!
     
  6. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Jos nissanilla joutuis ajamaan niin patrol olis siltä semmonen malli millä vois ajaa.....
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Mitä´varten ostelette tommosia "tötteröitä",tietäähän tuon jo etukäteen että ei näistä nykyvehkeistä oo mihinkään.Omakohtaisia kokemuksia on 80-luvulta kun -74 Datsun 160 j:llä huristelin muutama satatuhatta.Ei ollu teknisiä ongelmia juuri lainkaan,peltiä kyllä joutui sillon tällön laittelemaan.Mutta sekään ei ollu ongelma :lol: .
     
  8. mie

    mie Gearhead

    Mitä muuta voi odottaa autolta, joka on kokoonpantu Englannissa :rotfl: Noh, vitsi vitsinä, ei ole kyllä herkkua nuo rikkoutuvat ruiskun osat merkistä riippumatta, tietää yleensä reilua rahanmenoa.
     
  9. Piru

    Piru 1st gear

    Oli varmaan alle kaks vuotta vanha datsuni tuossa vaiheessa? :lol:
     
  10. NeljäsGM

    NeljäsGM 1st gear

    Eipä tunnu noi vanhat Vectratkaan olevan sieltä luotettavimmasta päästä. Omasta kärähteli sytkäboxi 2kk välein. Mutta aina vasta töissä tai kotona.Enpähän jääny tien päälle.Nysse on taas kunnossa ja uusi km lukema tavoitteena (400000). Sais vaan hitsattua sen katsastuskuntoon.
     
  11. perkele

    perkele Gearhead



    no ei ny ihan.... kymmenen vuotta aika tarkkaan sillä oli ikää
     
  12. Piru

    Piru 1st gear

    Hyvänäpä oli pysyny 100ämpäri, kaverit hitsaili omiinsa takatukivarsia kiinni jo siinä 12v-13v paikkeilla :rotfl:
     
  13. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Mulla oli joskus 1984 paikkeilla entinen Keuruun taksi Datsun 280 kiisseli tomaatti. Sillä vein porukoita töihin Lempäälästä hämeentielle (hki) ...tekniikka pelas moitteetta vaikka kaasulla oli kaks asentoa, mutta kori alko rapistumaan vaikka se oli vaan kaks vuotias. Lokasuojien reunat olivat jo kadonneet...
     
  14. guru

    guru Gearhead

    se on muuten mukava idea tehdä semmonen ruisku mihin ei saa tarvike osia

    kuulemma mitsun ruisku suutin 1500mk kpl jipii

    kumma kun nissanin 6 pyttynen 2,4 rutta on bosch kopi...tais ihan lisenssillä olla tehty on meinaa vaihtoehtoja jos tarttee oisia
    kukaan laittanu datsunin syöttöpumppua mersuun sama homma

    80-luvulla nissan vielä toimi joku pahvihan oli ajanu somalisanilla 800tkm

    arolta sai vaihdekepin holkkeja olivat muuten suomalista tekoa (väärän mittaset)
     
  15. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... C_1066.jpg
    Japanilaiset osasivat tehdä kauniita Autoja. Ennen.
    Oli tuolla ACS:ssa pari muutakin HIENOA Toyotaa: Mark2 sekä se 70-lukulainen HT Carina.

    Mutta Autot onkin takavetoisia. Etuvetoisista ovat hyväksyttäviä melkeempä vain hevoskärrit.
     
  16. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    ja K70? :poff:
     
  17. mie

    mie Gearhead

    Ja Cord :poff: , ja monta muuta, onhan noita kunnon etuvetoisiakin olemassa.
     
  18. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    No mä ostin ensimmäisen auton amisaikana: Nissan Sunny '88. Maksoi 84,10€, leimalle piti vaihtaa alatukivarsi 25€ (nipo katsuri), ja tuulilasinpyyhkijänsulat+ muutama lamppu. Laturi hajos omaa tyhmyyttäni jossain välissä. Ainoa vika mikä autoon tuli ittestään oli se että bensapumppu alkoi vuotamaan...
    Kesti niinkauan kunnes aloin tekemään siitä "kisaprojektia" :lol: , jos en olis sitä alkanu 'tuhoamaan' nii varmaan vieläkin liikkuis.

    Joskus näinkin ;)
     
  19. mikkox9x

    mikkox9x 1st gear

    Huh huh, miten saatte noita japseja rikki, lie joku maanantaikappale ollut? Ettei vaan ois autolla vähän rankemmin ajettu rallia jossain kuoppaisella hikkatiellä, tai muuten vain laitettu alusta koville, kun noin laajat vauriot alustassa, jos alustasarja vielä ollut niin aiheuttaa suuremmat rasitukset koriinkin. Tuo vaihe homma on kyllä tosi jos ajelee vitosella pienillä kierroksilla. Ykköskoppanen Primera ainakin on melko varma kampe laatikko ongelma lukuunottamatta. Kai ne melkein japsilaatua on vaikka Englannissa on valmistettu?
     
  20. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    oon joutunu muutamasta hitsaan takaiskari tolpan reikiä mukavaa hommaa. nyt ajossa b11 farkkuvan ja takana lehtijouset :eek: leimalla jälkinäytölle vaan iskari
     

Kerro tästä muillekin!