Voii Perseeni, sattuuu...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja edsel.fi, 9.8.2014.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    MÄ oon tällainen pikku kaveri 203cm & 135 kiloo... Linna kruisingista kotiuduttiin, Elli Edselillä ajetiin, siinä 250 km yhteensä, perseeni ihan vi¤%n kipeenä, ei jousisto + sakkikangas + vanu riitä.. Mitäs keksisi lisä toppaukseski? voiko vaikka jousistoon ruiskuttaa uretaani vaahtoo täyteen, nyky autoissahan on jumppamaton / uretaanivaahdon tapsita. Myös muu perhe paljon kevyeempänä valitti aivan samaa... niin etu kuin takapenkillä.
     
  2. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Nii juttiin ....kertosikko Eka olitteko kottikärryillä,pyörällä vai millä liikkeellä.vai onko kyseessä guru tai gandhi että pitäis oudommanki tietää ?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon huomannu silti senkin että liian pehmee penkkikin puuduttaa perseen tai jos on liian pehmeä tyyny tms lisäpehmikkeenä.
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    No vähästäpä on menny hanuri helläksi.
    4.5h on itellä aika max minkä pystyy yhtä kyytiä istumaan.
    Sillonkin yleensä saa vaihdella kankkua puolelta toiselle :lol:
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Hommaa tollain dötsin rami. Kosmisen hyvät penkit,,, tänäänki 500 kilsaa ilman problemos.

    Varmaan joku kekkosen vanha,,, vaikka buikki (takapenkki) kelpais.
     
  6. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Munki peppuun sattuu vaikka olin ihan eri cruisingayssa... :poff: :poff: ja :wc:
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    No voiha swiddu.
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    no löytyhän jotain positiivista siitäkin, että oon tällanen keskimittainen ja seitkytkiloinen kääpiö, :lol:
    penkki ja sitämyöten perse kestää ihan sujuvasti jokusen sata km kerrallaan ja pienillä jaloitteluilla vaikka vuorokaudet ympäriinsä.

    Toisinsanoen, mulla ei ole aavistustakaan mikä vois jeesata Edselin persettä, kunhan otan osaa.
     
  9. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Eikö kannattas verhoilijan puoleen kääntyä? Luulis helpointa olevan ku kysyy ihan ammattilaiselta.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Kokeile Tempur materiaalia, mukautuu perseen muotoon, verenkierto toimii pitempään eli puutuminen vähenee.
     
  11. kinde

    kinde Gearhead

    Mulla menneen samat ongelmat vaikka vaan 191 pituutta.
    Kun näissä mobiileissa ei ole reisitukea ja selkänojakin on yleensä pyöreä.
    Eli jos ei tukea saa mistään muualta niin pakarat on hellänä.
    Ajelenkin vaan lyhyempiä lenkkejä.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pituutta vain 199. Heitä se foordin sohva, anteeks, kielitoimiston mukaan nykyään pitää sanoa "joukkuistuin" siitä mäkeen ja laita saman vuotisen, tiedät kyllä minkä joukkoistuin siihen niin ei ole enää perseet kipeenä. Ellet täällä vahingossa dtm baariin. Tai pulttaa siihen kolme rekaroa rinnan. Elkee naurako! Ebayssa oli laikka 58 Buick kuudella kupilla, aargha! Eläkkeellä oleva selkäinvalidi olen. Saksalaisilla mielestäni parhaat penkit. Saattaa tuntua pintakovilta, mutta yhtä soittoa voin ajaa satoja kilsoja ja hyppää autosta suoraan ylös ja heittää vaikka voltin. Ranskalaiset pehmeämpiä, mutta sama juttu. Japseista en. Englantilaisista ahtaista urheiluautoista en puhu mitään muuta kun Jaggeen tulee Recarot mitkä odottaa kotona ollkkarissa. Ei sitä itseää kiduta satoja maileja ajella vaikka miten ois fiilistä. Raja tulee kivullakin milloin burana ja mobilat ei auta. Tämä ei ollut sitten vittuilua.
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Hemmetin velliperseet.... :poff:
    Onneksi Kinde myi aikoinaan -66 Barran bucketit jotka verhoiltiin. Ei puudu perse ei.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hey sinä itse iso kermaperse! Nyt puhutaan joukkoistuimesta eikä fuc, äh, ei bucketeista, got it, eh?
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Heh heh kuka aloitti ooteen? "Jotkut tykkäävät vain katsella"..
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tekuluokkakaverini oli jo tolppah anteeksi taksikuski tuolloin opiskeluaikoina ja sanoi että mersun penkin tilalle kela kustansi recaroja lääkärintodistusta vastaan. itte heitin mazda supersaloonin penkit 123 farkkuun. omat on tallessa onhan mr ikäinen mut ei selkä kestä repsahtanutta mesen penkkiä
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Toi on totta. Mä muistan. Faijalle tuli yks tollanen tolppahomojen 240D. Ergo istuimella Veholta. Ja vitut! Se oli joustava ylös alas, mutta siinä oli joku kova vaneri suoraan perseen alla. Ei sopinu mulle eikä faijalle, tosin ajettiin pitkään eikä tuntunu hyvältä, mutta ajettiin eikä ongelmia vaikka ergot tuntui vittumaisilta aluksi. Nyt loppu ooteet. Parhaat penkit mitä oon istunut on tippuri ja sätkäkone. Eli tippa rellu ja rättisitikan telttatuolit! Ei ikinä tullut ajettua satoja maileja, mutta helvetin hyvät penkit, vaikka kaarreominaisuuksia ei ollut, mutta tosi hyvät telttatuolit!
     
  19. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    300-sarjalaisen Volvon penkki on parhaimpia millä olen tähän mennessä istunut. Ei kerro penkin laadusta välttämättä mitään, lähinnä siitä ettei hyvillä penkeillä ole tullut istuttua ja ajettua pitkää matkaa.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    300 sarjasen volvon penkkiä kaikki kehuu ja se on sellainen ihme, ettei 800km kahella pissi tuokiolla tunnu missään, jostain vaan sellaisen vähän ajetusta jos löytäiskin


    Omalla 450tuhatta rullatulla seat;illa menee joku 2-300 sataa sit alkaa ahteri ilmoittelemaan itestään, mut nopein on faijan audi 20km ja ahteri ilmoittaa, et joskos vois asentoa vaihdella

    Mersuista on kokemusta ja ne on vaan huonoja, mut on ne ollut melko reilusti ajettujakin.

    Jos istuinta kaipaa niin grammmerin jakkaroita sovittamaan, ne on kaiketi käyttäjiä kuuntelemalla tehtyjä jos kone kuski kykenee istumaan sellaisessa 14h päivän luulis, et siinä kelpaa autoillakkin pari tuntia

    Belkun perus rautajousinen grammer on sellainen, ettei siinä ahteri kipeydy vaikka pidempäänkin istuu talvessa herkästi 6 tunnin päiviä.
    Ja autonkuljetus mersussa oli kans grammer ja sillä rapian 10 tunnin rupeaman pystyi huitaisemaan

    Niitä on ilmeisesti myös näppärällä kaksiosaisella selkä nojalla jossa on aika monipuoliset säädöt eli ristiselälle oma selkänoja ja sit yläselälle omansa
     

Kerro tästä muillekin!