Voiko "ehjä" iskari pitää kolinaa? *KYLLÄ VOI*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ileumi, 18.9.2020.

  1. ileumi

    ileumi 1st gear

    Houdi!

    Tämmönen ongelma tuli Korean Jenkkiin melko varmasti sen jälkeen, kun vaihdoin kulkineen madallusjouset vakiokorkuisiin.

    Takapää pitää sietämätöntä kolinaa ajettaessa karkealla sepelillä/terävissä montuissa. Mutta ajettaessa esim. suojatien töyssyyn, perä ei kolise. Kolina tulee oikealta puolelta. Akseliston puslat/tuennat on nyt tarkisetettu korjarilla ja katsastusasemalla, jossa pyysin katsureita oikein etsimään vian, eivät löytäneet.

    Jousten vaihdon yhteydessä pumppasin iskareita ja toisen puolen pumppu piti ääntä, semmosta litinää/sihinää. Vastetta noissa pumpuissa kumminki on ja sekä perä, että keula tuntuvat olevan iskareitten osalta tikissä.

    Jousi on asennettu oikein jousijalkaan uusien kumien kera ja jousijalka on oikein kiinni korissa. Voiko se sitte kumminki olla iskari, joka tuon kolinan päästää?

    Joo, ja takakontti on putsattu kaikesta ylimääräsestä.

    Terv. Ile
     
    Muokattu: 18.9.2020
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Oli kerran farkku focus joka kolisi takaa, iskarit näytti uudehkoilta ja olivat kunnossa, mutta toinen antoi sisäisesti kolinaa. Oli hankala paikantaa tuo, mutta iskarit vaihtamalla hiljeni, eikä ollut iskarin puslissa vikaa.
     
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Insigniasta etsin vuoden ja lopulta vaihdoin iskarit taakse niin loppu. Tota etsi katsurikin muttei löytänyt
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kaveri valitteli vuoden 300m Chryslerin takapäästä kuuluvasta kolahduksesta, kun on isompi joustoliike. Olin vaihtanut siihen aiemmin kokonaan uudet takatolpat.
    Syyksi paljastui yläpään lautasen keskelle prässätty pusla.
    [​IMG] Se ei ollut enää tiukka, vaan pääsi liikkumaan ylös/alas. Pikku hefti migillä ja johan tokeni. Nyt ootellaan milloin toinen puoli aloittaa.
     
    Petri111 tykkää tästä.
  5. ileumi

    ileumi 1st gear

    Iskarit vaihtu ja kolina lähti. Seuraavaksi keulaan sama homma.
     
    Sierra ja viikinki75 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!