Volgan levyjarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja d-lowrider, 28.6.2009.

  1. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

    Löytyykö havaintoa minkä vehkeen levyjarruja on sovitettu Volgaan (m21), sen omaan akseliin? Lähinnä, minkä napa siihen on sovitettu?

    Entä löytyykö Suomessa kilvissä yhtään esim gm 305 kasikoneella tai Buick/Roverilla?

    Raato mihin jarrut pitäisi saada löytyy täältä www.kolumbus.fi/luodes/juha/autot ja siellä jossain on Volga
     
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Laitappas GAZ V8 ja tee KGB Volga....

    Tommoinen mosa olisi nurkissa...tosin ei käyntikuntoinen
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Muuten, ensimmäistä kertaa kun kävin Powerissa (taisi olla vuonna 1996) oli siellä tuollainen mattamusta Volga Norjan kilvillä. Jenkkikasihan siellä oli pellin alla mutta en valitettavasti muista edes konsernia...
     
  5. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

    Juu ratti on tuunattu ihan käytännön syistä kun rohjaketta pitää siirrellä talliin ja ulos saamatta kämmeniä hajalle.

    KGB-Volga on aika huima ilmestys ja siksi jenkkikasi tuntuisi kaiken järjen mukaan ihan helpolta hommalta teknisten lukujen valossa. Nyt tarvistisi jostain dokumetteja millä todistaa että sellainen auto on olemassa. Jos jollain sattuu olemaan korjaamokäsikirjaa tms. olisin kiinnostunut kopioista...

    Fordin sukuisuus tässä on aivan ilmeinen, sillä pohjalla on Crestline. Monta yksityiskohtaa on kopioitu ja vähän muokattu. Sen verran kuitenkin on muokattu että osat eivät ole vaihtokelpoisia vaikka esim oven saranat ovat päällisin puolin ihan samanlaiset. Itse tekniikka: kone, laatikko, perä jne. eivät sitten ole ihan crestline-kamaa
     
  6. hara64

    hara64 1st gear

    eipä ole tullu tollanen edes mieleenkään, kun noita "hirvi"volgia sillon tällöin näkee :eek:
     
  7. sasupe

    sasupe 1st gear

    Näemmä oli ryssäki hyvän päälle tajunnu aikoinaan :lol:

    Kun googlella kuvia katteli niin on kyllä näköä. Se jatkojalostus vaan meni...
     
  8. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    "johanny toki" aulis sanoo kun kysyyn siltä notta popeda/gaz/niva on samalla jaolla ja nivassahan on levyjarrut. että sikäli jaon pualesta vois mennä, ja kuulemma johonaki buikis on sama jako? mutta tuasta vertaalu autosta kasilla ja sen tiaroosta en oikeen osaa neuvua. johonaki paraati versioos on ollu kasikoneita varmasti ja kgb käytös kans. mutta lue esim. mobilisti 4/2008 siinon farmari volga tosin uutee -78 mutta niiton tehty kasillakin.
     
  9. marvi

    marvi 3rd gear

    GAZ23, 5.5l V8

    Allaolevassa osoitteessa on lyhyt juttu 5.5 litran V8-Volgasta, joka oli tyyppimerkinnältään GAZ-23. Artikkelin ensimmäisestä linkistä pääsee katsomaan moottorin poikkileikkausta

    http://www.gaz21volga.com/23/gaz23.htm

    Itse en osaa kieltä riittävästi käännöshommia varten, mutta aika hauskan tuosta saa kun antaa Googlen kääntää...

    http://translate.google.com/translate?h ... Fgaz23.htm

    Ai niin,- jos tuota juttua nyt oikein tulkkaan-, V8-Volgassa oli samat jarrut kuin vakiossa?!? :eek:

    Vähän parempi kuva itse moottorista (sekä moottori että automaattivaihteisto vaikuttaisivat olevan kotoisin Tshaikasta)

    http://www.flickr.com/photos/sestsettrojka/2846034077/

    http://russian-carz.com/GAZ-vehicles/Volga-GAZ-23/
     
  10. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

    Olipas hyvä linkki. Tuolta saa imuroitua manuaalia ja vaikka mitä. Tekstin luettuani lopputulos on tämä. Käytetty zmz-13 koneversio tuottaa neuvostohevosia noin 190 ja litroja on noin 5,5. Jarrut ovat muutoin samat mutta pääsylinteri ainakin yhdessä autoista oli Chaikasta. Autossa on yllättävän vähän eroa normimalliin. Jäähdyttimen ympäryspelti, vaihteen valitsin, laatikon tukipalkki ja jotain pientä kuten pakoputkia, mutta mitään ihmeempää ei ole.
     

Kerro tästä muillekin!