Volgan tuotanto loppuu

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peekoo79, 8.12.2005.

  1. Pande_K

    Pande_K Gearhead

    Yllättävän isoja määriä Volgia vielä viime vuosina valmistettiin, esimerkiksi vuonna 2001 83544 kappaletta ja seuraavana vuonna 69906 kpl. Ja vielä 1996-97 valmistusmäärät olivat 124000 kpl/vuosi.

    Viimeisinä vuosina Volgaa modernisoitiin erinäköisillä Rover- ja Toyota-peräisillä koneilla. Tehokkain kataloogeissa esiintynyt taisi olla Toyotan 3.0 suora kuutonen, 225 hevosvoimaa.

    Ikävää se minusta on, että maailmasta häviää jälleen yksi automerkki, olkoonkin vaikka Volga.
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    :) :) :) :) Tarkemmin kun miettii, niin paljon muistoja vogista on, joskus 80-luvun alkuvuosina tuli rampattua Leningradissa köyhänä opiskelijana monta kertaa vuodessa ja noissa taksivolgissa tuli todellakin vietettyä paljon aikaa ja sieltä on ihan kivoja muistoja. Ikävämpiä tietysti ne kun Nevan sillat yöksi nostettiin ylös ja olit väärällä puolella ja jouduit nukkumaan Volgan rähjässä pari tuntia odotellessa.

    Hauskin muisto oli kun ajoimme, 5 jätkää, keskellä kirkasta päivää hotellille. Olimme sopineet hinnaksi kyydille 5 ruplaa. Yhdellä kavereista oli vatsatauti ja hän päästi pierun autossa :) Kuskinkin oli työnnettävä päänsä ulos ikkunasta että pystyi hengittämään. Ajelimme sitten pari minuuttia 4 päätä ulkona koska haju oli sietämätön. Kuski kävi kuumana ja karjui kaverille: SINÄ MAKSA TÄSTÄ 5 RUPLAA LISÄ!
    Sen jälkeen pierun haju sai mitta-asteikoin jossa 5 ruplaa oli paras (siis pahin) :)
     
  3. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

  4. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    Re:

    josko ens kesänä sais laitettua tutun ukon 58 volgan ajoon. mä saan kuulemma lainata sitä. tarrakilpisenä varmaan kun tuskin katsurit ymmärtää sitä 1.5mm pystysuuntasta laillista välystä alapalloissa. :odroll:
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

    Siitä huolimatta, että en ole koskaan toiminut lautturina lukuisista ammateistani ja elämäni yllättävistä käänteistä huolimatta, rohkenen olettaa Volgan ajettavuuden ja yleisen tunnelman olevan kuin 1951 Chevroletissa, mistä molemmat kokeneiden lausuntoja jään täten odottamaan, en malttamattomana mutta orastavasti kiinnostuneena.

    Mitä se kertoo suurvalloista ja ihmisyydestä ylipäätään, on toisarvoista.
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re:

    Konela niitä teki, oli ihan hinnastossakin V6 malli. Ja muinoin Stadin Hietsussa oli cruisailukäytössäkin eräs yksilö oikein tuplaputkilla :rotfl:
    Ja Indenorin dieselilläkin sai. Maaseudulla lestadiolaisfarmari (3 penkkiriviä) oli hyvinkin suosittu taxareiden keskuudessa. Ja olihan tuo Espoon Viherissäki vielä pitkälle -80 lukua yhdellä taxarilla työajossa laatikkoVolga (vihreä erikoiskapseleilla).

    Kakarana oli faijan kaverilla hirvikeula Volga jossa tuli silloin tällöin matkustettua. Mielikuva on et ois ollu aika meluisa ja hyökänny ihan hyvin polkastessa, siis nassikan mielestä :rotfl:.
     
  7. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Re: Re:

    Setä ajoi pari Indenor- Volgaa loppuun taksi-, lehdenjako ja postiajossa, pitkä lenkki pariin kertaan aamun aikana ja muut ajot päälle. Silloisille peräkylien roudanpuremille sorateille ei halunnut ottaa kalliimpaa autoa särkymään.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Volgankin ajettavuudessa on eroja riippuen siitä onko kyseessä 50-60-lukujen taitteen "hirvi" Volga vaiko 70-80-lukujen taitteen vähän modernimpi Volga. Näitä molempia olen ajanut, mutta en pysty niitä vertaamaan 1951 Chevroletiin, jota en ole ajanut.
     
  9. Tuli Volgasta mieleen kun vuonna 1995 Pellen pajalla Herttoniemessä asennutettiin ilmastointilaitteita uusiin ja käytettyihin autoihin niin siellä oli viisi Volgaa jotka meni kuulemma KGB:lle.Volgiin oli Suomessa asennettu Fordin V6 kone ja automaattilaatikot ja Pellen paja asensi ilmastoinnit.
     
  10. d-lowrider

    d-lowrider 3rd gear

    Hirvenpää- ja muiden samakoristen Volgien ajo-ominaisuudet ovat kotoisin 50-luvun alkupuolelta. Lähinnä niitä voisi verrata Fordeihin,joista konstruktiota kopioitiin. Alusta ei ole sinänsä huono verrattuna moniin saman ajan eurooppalaisiin tuotoksiin.

    Kaupunkiliikenteessä vaunulla täytyy ennakoida varsin paljon esimerkiksi jarrutusmatkojen suhteen. Parhaimmillaan alusta on kuoppaisilla sorateillä, joilla ajonopeus ei ole kovin korkea. Käytännössä cruising-matkojen siirtymänopeuksina pystyi pitämään noin 70 km/h vauhtia. Laite kyllä kulkisi, mutta mukavuus kärsii rajusti.

    Polttoaineenkulutus on Volgassa erittäin miehekäs koneen kokoon verrattuna. Alle 15 l sadalla on huhupuhetta. Ongelmakohta on vaihteistossa, jossa yksi pykälä lisää ei tekisi haittaa. Toki moottorikin on hyvin krouvia tekoa.
     
  11. vanilla

    vanilla 3rd gear

    Minulla on vm1964 M21 M ollut vuodesta 1991 (museokatsastettu) soiva peli
    jos olisi automaatti kuin nuo Jenkit joita on myös, olisi oikein mukava harrasteauto....
    Koodi:
    
    
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

  13. mie

    mie Gearhead

    Hollanti osuisi enemmän mosseen, Scaldia teki muutoksia, mutta pannu vaihtui bensasta kai Perkinsiin http://www.motorstown.com/imgs/63362-scaldia-408-4.html
     
  14. harri60

    harri60 Gearhead

    Re:

    No hienostihan tuokin on ryssitty :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  15. lumlum

    lumlum 3rd gear

    Re: Re:

    Viime keväänä oli Classic Motor Showssa näytillä alkuperäinen Konela-V6.
     

Kerro tästä muillekin!