Volvo 240 korvauskaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ChevyCaprice, 1.3.2015.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    En ole edes ihan satavarma, mikä kaasari tossa on; Auto on -83 244 johon vaihdettu 2.3 kone, jakaja lohkossa ja käsittääkseni kaasarina on strömbergin pystyimu..? Ei oikein tolla käsihuikalla meinaa saada käyntiin, niin onkahan noihin volgiin saatavissa "bolt on" kaasaria sähköhuikalla? Olisi vähän huolettomampi ja samalla pääsisi tosta **lvetin nykimisestä eroon :mad:
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä oon tollasta Volvoa ja Strömperiä nyt reilun vuoden säädelly ja tosta nykimisestä pääsee eroon kun laittaa jäykempää jousta tai prikkoja luistin pohjalle jolloin jousikin jäykistyy ja prikat lisää painoa, samalla paranee toi käynnistyminen kun saa rikkaampaa starttaus vaiheessa.

    Sopivat prikat on sisähalkasia 15mm ja ulko 27,5mm ja paksuus 2,5mm ne rajottaa sit samalla luistin max aukeamista et 6kpl enempää ei parane laittaa, mut toi on halpa ja helppo kokeilla lisäämällä prikka kerrallaan.
     
  3. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ku ei millään jaksaisi tuota alkaa kötöstämään ja nyt kerran kun meni hermo imun kanssa tapellessa haluttais saada sähköhuikalla oleva kaasari. Pitää mulla vielä jaksaa katsoa mikä kaasari siinä oikein on. Pikaisen googlettelun tuloksena kone olis b230k... Eilen vasta sain tuon rottelon riesakseni, nii ole vielä tullu sitä tutkittua.
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Katoitko et on ölyä siinä luistin vaimentimessa ? automaatti öljy sopii näin talvella.
     
  5. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    En oo vielä katellut. Ajoin auton vaan perukasta kylälle; Ensin tappelin käyntiin, ei halunnut kylmänä imu päällä käydä ja sitten ei meinannut käynnistyä mitenkään. Kiihdyttäessä nyki ja hyytyi ylämäkiin, mutta niin se oli jo ostettaessa.
     
  6. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Kannattaa kattoa ettei ole imuvuotoa,mulla oli tollasia oireita tossa 142 volvossa,joka kylläkin on b20 koneella.
    Vaihoin stömbergin kaasariin uuden kalvon,käyntiinlähtö parani pikkusen,mutta joutu vieläkin hankaamaan suht pitkään käyntiin.
    Sit rupesin vaihtamaan weberin kaasaria ja imusarjaa sille,niin huomasin,että alkuperäinen imusarja oli halki.
    Halkeama oli sen verran huomaamaton,ja sonnan peittämä,ettei sitä tullu aikaisemmin huomattua.
     
  7. rampleri

    rampleri 3rd gear

    B200k, alkuperäsen korvasin joskus weberillä. Kävi volvon imusarjaan.
    Käynti parani ja kulutus tippu jonkinverran.
    Parasta tossa muutoksessa oli, että toimintavarmuus kasvoi.
    Muutoksen jälkeen kerran säätö ja kaasarin sai unohtaa, mikä lienee strömberkillä mahdotonta. Niin ja ajoin tolla kuiteskin toistasataatuhatta km.
    Tämä oli kuitenkin käsiryypyllä, en tiedä olisiko sähköistä ollut saatavilla.
     
  8. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Minkä mallinen weberi kävi suoraan? Tarviko siinä suuttimia ym muutella vai ihan nakkaamalla paikalleen ja seokset vaan kohilleen?
    Tänä aamuna volvo lähti ihan hyvin käymään, mutta ei löydy tyhjäkäyntiä imu päällä ja jos sattuu sammumaan, niin sitten saa sahata..
     
  9. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Soitappa freetechnicsille. Ne tietää nämä kaasari hommat. Ovat aina auttaneet.
     
  10. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

  11. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Eli näyttäisi siltä et volvossani on kaasarina solex. Pitää huomenna jarrukliinerillä kattoo imuvuodot, nimittäin tosi paskainen imusarjan ja kaasarin laipan väli. Muuten suht yksikertaisen näköinen laitos; Saakohan tuohon enää korjaussarjaa mistään?
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  13. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ei ole tuollainen. Ihan normaalikaasutin.. Ja niinkun nämä ongelmat riittäisi; Nyt ei enää konepelti lähde auki :wc:
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Oliskohan se Solexin Cisac?
     
  15. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ilmeisesti se on siksak, tossa kuva laitteesta:
    [​IMG]
    Nyt pitää tosiaan enää saada tuo konepelti auki, vaijeri tuskin on poikki, mutta ei se halua lähteä auki vaikka toinen vetää vaijerista ja toinen repii peltiä. Perkele.
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Cisachan se!
     
  17. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Ilmanputsarinkoppa irroitettuna voit tarkistaa aukeaako toisiokurkku kaasuvipua kääntämällä. Jos se ei aukea niin sen pitäisi aueta kuormituksen mukaan imusarjapaineella. Tämä imusarja painetta totteleva kaasutin on kaikkein kurjin kaasutin mitä volvoissa on tavattu
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla joskus volvoissa ei auennut pelti,mutta pihdeillä vaijerista kiinni ja vetoa sillä niin aukes.
     
  19. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Eli päädyn korjaamaan sittenkin tuon vanhan solexin. Pitää ensin kokeilla eihän siellä jotain ilmavuotoja ole ja varulta tilata kaasutinexpertiltä korjaussarja. Jostain volvofoorumilta luin, että tämä solex olisi yksi varmimpia ja taloudellisimpia kaasareita toimiessaan?? Mikä nuo nykimis ja käyntiinlähtemis ongelmat sitten yleisemmin aiheuttaa cisacissa?
     
  20. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    tsekkaa nyt ainakin
    -ryypyn mekaaninen toiminta, onko kaikki hilut kiinni ja oikealla paikkaa. kun ryypyn kääntää päälle tarkista että vivusto avaa hieman myös kaasuläppää, säätöä tarvittaessa.
    -putsaa roskat tyhjäkäynti piiristä, suutin, kanavat...
    -onko sähköisesti sulkeutuva tyhjäkäynti piiri, toimmiko? (meneekö puihaa kaasarin kylkeen)
    -ruikkaako kiihytyspumppu ainetta kun avaa kaasuläppää.
    -alipaineletkujen murtumat.
    -mahdolliset sytkäpuolen viat
     

Kerro tästä muillekin!