Volvo 745 käyttökustomi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja juha745, 26.6.2016.

  1. juha745

    juha745 Gearhead

    Paljon kiitoksia neuvoista! Ja oon kyllä vähän yllättyny tämmösestä vastaanotosta, yleensä ihmiset suhtautuu aika varauksella näihin mun tekeleisiin.:confused::D

    Meen lähipäivinä hakemaan uuden YKK-anturin, vanhan purin jo pois ja johdot oli aika hapettuneen näköset siinä. Releitä täytyy kanssa tutkia lisää.

    No tässä vielä suhruinen kuva siitä Hiluxista:
    [​IMG]
    Huomatkaa mm. dummy spottivalot (tehty jostain sisustusvalaisimista)! Peilit tossa menee varmaa jossain vaiheessa vielä vaihtoon, ovat rumat mutta hyvät.
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ei nuo sinun autot ainakaan kaupan parkkipaikalle häviä. :D
     
    miguelo ja LPV tykkäävät tästä.
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Juu peukut näille! 740 on semmonen peli jotta siihen raaskii vielä kokeilla ja opetella kustomivelehoksi.
     
    Muokattu: 11.8.2016
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kaverilla on rakentelutaitoa ja persoonallista näkemystä!
     
  5. LPV

    LPV 3rd gear

    Laita sellaiset kiiltävät "rekkapeilit" jotka tulee kiinni sekä alhaalta että ylhäältä, siis sellaisella kaarella. Saat kunnon peilit, ja varmasti ne huomataan!!! :)
     
  6. juha745

    juha745 Gearhead

    No tähän jo ostettiin semmoset, mutta oli jopa minun makuun hävyttömän näköset.:D
    Auto tuntui levenevän n. puolella...

    No samalla nostolla väliaikatietoja Volvosta. Vielä ei oo saatu käyntiin, nyt vaihdoin jakohihnan ja pistin jaon varmasti kohdilleen, näytti kun olisi jako vähän hypänny? YKK-anturi vaihdettu (tässä ´89 ei-turbossa ei siis ole HALL-anturia, tulipahan sekin todettua).
    Polttoainepumpun releen uusin. Tulpatkin pistin uudet. Ja kaadoinpahan lisää bensaakin tankkiin, pitäs siellä ainaki 1/4 tankillinen olla ainetta nyt.
    Vielähän tuossa olisi kohtia katottavana, bensanpainepuoli on vielä tarkemmin tutkimatta. Kovasti bensa ainaki haisee kun startilla pyörittää. Ei näy vuotavan siis mistään.

    Tässähän muuten vuosia sitten oli jotain hämärää vikaa, jonka johdosta auto ei käynnistynyt.
    Muuta kuin hinaamalla!:confused: Sitä täytyy taas kokeilla kohta, mutta olisi kiva kyllä tietää mikä tässä on oikein vian aiheuttajana. Viime kerrasta kuitenkin jo 4 vuotta kun vastaavaa ilmeni...

    Ja kiitos taas kommentoijille!
     
  7. Filth

    Filth 3rd gear

    Samanlainen hämärä vika ex -89 740:stä korjaantu virtalukon pohjan vaihdolla...
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Hyppy langalla virtaa siirto pumpulle startissa, joku kanssa kertoili, että saattaa tehdä startatessa sen, että katkeaa siirto/painepumpulta virta ja yskähtelee välillä

    Joku kuulemma hyppyyttämällä käynnistellyt volvoaan pidempään kunnes startti ei enää kestänyt
    Virrat päälle, et tulee bensa paineet ja sitten oli alkanut renkkaamaan avainta starttaus-virrat-starttaus-virrat useemman kerran niin oli lähtenyt
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ihtellä oli vikaa ECU:ssa joka hajos niin että bensapumpun releen maadotus hävis.
    Vetämällä rele suoraan maihin ykkös-virrasta auto kävi hienosti. Bensapumppu tosin huuti koko ajan kun virta oli päällä.
     
  10. juha745

    juha745 Gearhead

    LÄHTIHÄ SE!
    Alkuperänen vian aiheuttaja ei selvinnyt nyt sitten varmasti, kun niin monta kohtaa kävin läpi. Vika oli siis ilmeisesti "siirtynyt"...
    No, aloin epäilemään että olisiko johonkin kriittiseen paikkaan tulipellin läheisyydessä valunut kosteutta, minulla kun puuttuu tulipellin ja konepellin liitoskohdan tiiviste... No putsailin ja tutkin siinä paikkoja ja purin virranjakajan kannen vielä kerran pois ja huvikseni kokeilin pyörijää, että mitähän sille kuuluu. Senhän olin muka pistänyt aivan varmasti paikoilleen, kun oli olevinaan loksahtanut ja lukkiutunut akselin päähän..no eipähä vaan ollu, ainakaan kunnolla. Nyt on muuten aika viisas olo.:confused::D

    No tietääpähän ens kerralla varmistaa että asennettu osa oikeasti menee paikalleen...
    Kiitos kaikille, onpahan nyt tietoa, missä vika voi toisen kerran mahdollisesti piileskellä.

    Pitäsköhä nyt sitte vaikka muokata Volvon konepeltiä, sais olla vähän enemmä terävän mallinen tuosta maskin päältä. Taisin myös uhota tallikavereille, että jos tää ei kohta lähe käyntiin, nii rakennan tähä perinteisen mattolaituri-takapuskurin...en mää sitä taida tehä.:D:rolleyes:
     
  11. 9 1/4

    9 1/4 1st gear

    Hola! Löytyihän tuokin vollle täältä, jyskylässä tammikuussa tuli tuota ihasteltua. Harmillisesti ei omistajan kanssa päässy jutulle mutta komia oli silti. Hassu yhteensattuma, olen 98% varma että tuo vaaleanpunainen kalma on nykyään minulla. Sori ota, mitä tälle nykyään kuuluu?
     
    juha745 tykkää tästä.
  12. juha745

    juha745 Gearhead

    Katos!
    Volvolle ei ihmeempiä kuulu. Se pitäs nyt leimata, mut ei tahdo keretä kun kaikki aika menee tän sen isoveljen ylläpitoon:
    [​IMG]
    Ainoa juttu mitä Volvoon oon nyt muuttanu viime raportin jälkeen, on tää konepellin etureunan ööö terävöitys, ja sekin on kesken:
    [​IMG]

    Mites Coronetti on pelannu? Kyllä se on sama jos siinä on ruskee sisusta(takapenkki Capricesta), ruutumaski(nyt vissii poistettu?), paskasti hitsatut takakaaret, sidemarkeri toisessa etulokarissa korvattu heijastimella ja puskurin ja korin väliset täytepalat pellistä...:D No oishan tää helpomminki käyny: N N-1 9 8?

    ps. sitä autoa on vähän ikävä
     
    12345678910 tykkää tästä.
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Buikulan perässä tänään ajelinkin töistä lähtiessä.
    Jotenkin yhdistyi heti samaan nimimerkkiin volvon ja hiluxin kanssa. :)
     
    juha745 tykkää tästä.
  14. 9 1/4

    9 1/4 1st gear

    http://s1380.photobucket.com/user/Antero_Heinonen/media/IMG_20170817_215322_zpsz1h75fi3.jpg.html?filters[user]=146749127&filters[recent]=1&sort=1&o= harjoittelu vaihe viä menossa näitten moternin ajan vehkeitten kans, eli katotaan onnistuko :oops: Paikkaukset kyl täsmää, kuva on huono ku ei kehtaa valoisassa laittaa, saat viä halvauksen :rolleyes: Vai että on volvollaki ameriikan serkku :cool: hyvähän tää ollu juu mutta eikai remppaamatta olla voi :mad: edit. Sen helvetin takapenkin heivastin ensimmäisenä kuikkaan ja tumppasin Aspenin kumi sika penkin sinne
     
    Muokattu: 17.8.2017
  15. juha745

    juha745 Gearhead

    ^Photobucketti muuttunu aika oudoks, ei kuvat tunnu näkyvän. :confused:
    Aspenin penkki varmaa vähän paremmin istuu sinne? Se Seevyn sohva oli siellä jo mulle tullessa, lisäks sen takana oli helvetinmoinen kiinteä hattuhyllysysteemi, sen sain aikaseks hävittää. Mun aikana viat siinä oli paskat jarrut, pieni öljyvuoto ja lataus, kaikki paitsi jarrut pistin kuntoon.Ja joo, viime talvena tekasin tuon Buikin. Ens talvena pitäs ainaki jollekin mallille saada tollanen '61 Furyn raato. Tää on nyt aiheen vierestä ja kovaa, mutta ompahan jotain höpinää.:cool:
    [​IMG]
     
    FuryIII '71 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  16. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Buickista ja Plympasta oma topic? Mielenkiintoisia vehkeitä.
     
  17. juha745

    juha745 Gearhead

    Voisin mää Buickista pistää vaikka jonku tarinan. Furysta vaikka sitte ku lähtee etenemään enempi.
     

Kerro tästä muillekin!