volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. klasu

    klasu 1st gear

    Kakkosautoo ostamassa ja oon katellu noit volvon diesel farkkuja. Mitä teknisiä eroja on kasipuokilla ja mk1 v70 volvolla?
    Millasii noissa on automaatit ja montako vaihteisia ja kenen tekemiä?
    Muutenki mielipiteit saa malleis kertoa...
    Thankjuu!
     
  2. ktech

    ktech 3rd gear

    se konehan on aina johonkin vuoteen -00/01 asti vw-konsernin tekele eli transporterista ym. tuttua. vaihtui sittemmin volvon omaan dieseliin josta myös D5-nimitystä käytettiin?

    noissa D5 ja automaatti yhdistelmissä jonkin verran ollut ongelmia kun dieselin vääntö vissiin myrkkyä sille lootalle.
     
  3. hla

    hla Gearhead

    D5 tuli vasta MK 2 V70:een vuonna 2002. Ekana vuonna tossa uudemmassakin korissa oli Audi-kone.

    850 ja eka V70 on käytännössä sama auto. MK 1 70 on vain faceliftattu 850.

    Teknisestikin ne on ihan samoja autoja. Kone on Audin 2,5 TDI 5-cyl 140 hv versio. Automaattivaihteisto on Aisinin valmistama ja siinä on viisi vaihdetta.

    Mukava ja kestävä matka-auto,jos löydät hyvän yksilön.
     
  4. dodge 4x4

    dodge 4x4 1st gear

    Loota kestävempi 04 mallista ylöspäin en muista mikä ero oli. ja 4vaihteisia on ainaki vanhemmat s80 automaatti volvot!
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kyllä ajolleen nuo uudemmat on vielä mahtavampia,mutta km-määrät on aikas huikeita jos etsii halpaa.Ja valitettavasti halpa ei sitten välttämättä ole hyvä.Volvon käyttämät automaatit kestää huollettuna ja siististi käytettynä mutta öljyjen vaihdon laiminlyönti kostautuu niinkuin monella muullakin merkillä. Virallisissa huolto-ohjelmissa kun ei mainita vaihdosta jos ei älyä kysyä.. V70 mk1 on kestävä ja yllättävän pienellä kulkee jos tosiaan löytää vaan hyvän. Tuo vrcf.fi sivusto hyvä.Siellä on jonkinlaista tekelettä ukoilla. MM. D5 tekniikalla varustettu 900-srj farkku. On pikkusen ollut tekemistä..
     
  6. MRKM

    MRKM Gearhead

    Ostin viimevuoden marraskuussa -97 tdi manuaalifarkun ja tyytyväinen täytyy olla, vaikka "mersumies" olenkin. Maantiellä ihmeenkin mahtava laite. kulkee suoraan ja ohitukset sujuu helposti. Kunhan vaan pumpun ja jakopäänremmien vaihdoista pitää huolen, niin kaippa tämä ihan kohtalaisen huoleton laite on. Pumpunremmi ilmoittelee kuulemma vaihtotarpeesta huonona käynnistyvyytenä? Itselläni jäsähtelee käyntiin ihmeenkin hyvin pakkasista huolimatta. kilometreistä huolimatta(485tkm.) Kytkin kuulemma ääntelee tyhjäkäynnillä, jos vaihtotarvetta on, mutta omassani ainakin äänetön. 850 ja v70 taitaa olla teknisesti samat? Ainakin tiisselinä? Ainoo vituttava aisa on, että istinlämmittimiä ei ole, kun tämä on myyty saksaan alunperin.
     
  7. T5

    T5 Gearhead

    Kun vaihdatin laatikon öljyjä silloiseen Volvoon (v70 -02), niin kysyin tuosta laatikon öljyjen vaihtovälistä. Virallisen huollon setä kertoi ajotietokoneessa olevan jonkun laskurin, joka muistuttaa laatikon öljyjen vaihdosta.
    Tosin silloin autossa oli mittarissa 190tkm ja öljyjen vaihdosta ei ollut huoltokirjassa ainakaan mainintaa.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Öljyt olisi hyvä vaihtaa 80tkm välein ,joten... Ei kyllä ole laskuria mielestäni.Ilmoittaa kyllä huollon tarpeesta muuten. :D Monella nuo öljyt on kokonaan vaihtamatta.Laatikon kesto silloin arpapeliä. Sen voin sanoa että ei ole halpa laatikko ainakaan noihin mk2 V70 malliin. Viisaammat on kyllä kertonut että jos on ajettu paljon vaihtamatta öljyjä niin paskat lähtee vaihdossa liikenteeseen joten laatikko voi myös silloin rikkoontua.Ja viisaammat suosittaa manuaalia,joka on kyllä kestävän maineessa.
     
  9. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Mulla oli tuollainen v70 97 2.5tdi automaatti. Ei kyllä oo pahaa sanottavaa muuta kun jakopään vaihtoväli pieni ja remontti kallis jos ei itse pysty/viitsi tehdä. Kun ostin auton niin sillä oli ajettu 600000km. Ajelin sillä tuonne 650000 ja kun möin pois niin pelasi ihan täysin. Koneelle ei ollu ikinä tehty mitään, lähti käyntiin ilman roikkaa -34 pakkasesta kun oli hyvä akku :)
    Auto oli vielä tosi siisti kaikin puolin vaikka oli ajettu nuin paljon, kuskin penkki ryhdissään yms. Moni jolta varsin kyselin että arvaa paljo ajettu niin veikkas 300000 :)

    Jotkun osat uutena hiton kalliita mutta tuon ikäisiin saa kyllä käytettynäkin osaa tosi hyvin. Sähkölasien napit toimii monesti huonosti mutta ne saa itse tinattua paremmaksi jos pysyy kolvi kädessä...Jos jostain ruostuu niin takaluukusta. Etupään nivelet kanssa aika kulutus tavaraa painavakeulaisessa etuvedossa... P-a lämmitin tuttua arctic laatua, ei hirmu pahassa paikassa korjailua varten...Muuten kyllä lujia kamppeita...
     
  10. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    ostin tollasen -01 V70 kiisselin manuaalilla työkulkineeksi? ostaessa ajettu 361000 ja ihan kiva kulkineeksi, mutta näin puolenvuoden omistamisen jälkeen kun ynnää korjauskustannuksia (nyt mittarissa 410000) ei voi sanoa että olis halpa ylläpitää (audin kone). tähän mennessä vaihdettu mm.kone+laatikko+starttimoottori+akku+jakohihna+pumpunhihna+jarrupalat ympärinsä ja aina vaan lähtee huonosti käyntiin, paitsi kun käyttää pilottia.mutta kun vuosi vaihtuu, niin vaihtuu kyllä auto merkkikin semmoiseen missä edes hehkut toimii! siis en kyllä voi suositella volvon ostoa jos meinaat autolla ajellakkin,mutta harrastekohteena kyllä! ei ainakaa mun kohdalla noi km korvaukset meinaa riittää auton osto/huolto kustannuksia kattamaan...
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu tuollanen v70 D5 vm.2003 ollut about 6 vuotta. Jotain kulutusosia olen alustaan vaihtanut mutta ollut hyvä laite, ei ruostetta missään, vetää kevyesti 2 tonnin traileria+vene. Matka-ajossa kulutus manuaalilla varmasti positiivinen yllätys. Dieseliksi käynti hiljasta.
    Halvasta en tiedä mutta paljonko tuollaisia yli 150hv dieseleitä, alle 200tkm ajettu, nahat, panoraama, sähköpenkit, polttoainelämppäri yms yms löytyy n. 10t€? Volvon siihen hintaan saa.
    Niin ja koeajon perusteella 850:n on aika kivikautinen laite vw:n dieselillä, verrattuna tuohon 2002 tulleeseen ja volvon D5:lla olevaan. No niitä saa varmaan 2t€ ja ovat siinä hintaluokassa päteviä laitteita.
     
  12. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Tuohon edelliseen voi kyllä kompata että tuossa uudessa kopassa on paljon menty eteenpäin, tuntuu tosiaan vanhalta tuollainen mk1 v70 kun ajelee vähänkin vaikka 02 mk2 v70 D5. Ihan päteviä laitteita kyllä molemmat...
     
  13. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    dieselistä ei kokemuksia. molempia autoja on ollut bensana ja on edelleen yksi v70 ekaa koppaa. paras ja luotettavin auto mitä minulla on ollut ikinä.
     
  14. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    850 ja näin ollen myös mk1 V70 on tosiaankin alunperin suunniteltu -90 luvun alussa... että sen ajan autoihin sitten verrataan. Oikeastaan alapalloja lukuun ottamatta aivan pommin varma vekotin. Tänään just yksi kaveri sanoi isänsä ajaneen yli 700tkm bensakoneisella 850 Volvolla.
     
  15. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Ja nuissa alapalloissahan on se ikävä puoli ettei niitä saa erikseen vaan on ostettava koko alatukivarsi :D Olikohan niin että kahteen ensimmäiseen vuosimalliin kasipätkästä sai vaihdettua sen nivelen (pulttikiinnitys) ja sen jälkeen pitää kaikkiin ostaa alatukivarsi jos jokin siihen liittyvistä nivelistä on väljä! No alapallot on kyllä etuveto volvolla ajavalle ihan vakio syy leimalta pomppaamiseen. Pärkele mitä rahastusta varaosilla kun valetaan kaikki samaan osaan :mad:
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kuin mä muistasin että 2003 se alapallo on pultilla kiinni ja helppo vaihtaa. Myös puslat sai prässillä vaihdettuu mutta ei kannata ku alatukivarsi on niin edullinen. Muutkin pallonivelet helppoja vaihtaa. N 150tkm pääsi alkuperäisillä, tosin muutama nivel viellä vaihtamatta kun ei ollu väljää.
    Paljon noilla autoilla pitää ajaa ettei puhuta tyyppiviasta kun nivel menee vaihtoon?
    Tyyppivika mulla on ruostuvat takajarrulevyt mutta nekin on halpoja eli kannattaa 150t:ssa vaihtaa.
     
  17. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Tarkoitin kasipätkiä ja mk1 v70...mk2 voi olla eri juttu, jos ne on saanu mairittelevaa palautetta asiasta :) Voi mennä pitkäänkin maantieajossa nuo keulan nivelet mutta taas kaupunki ajossa kun on korotettuja suojateitä yms. Niin saa melkeen nivelöidä öljynvaihdon yhteydessä :D viitsi viitsi
     
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Noissa tukivarsissa "säästää" jonkin verran kun ostaa ne Volvolta, hinta on hurja mutta kestää ne myös kauemmin.
     
  19. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    näinhän se tais olla, 850 oli alapallo vaihtokunnossa niin ei muutaku koko tukivarsi vaihtoon vain :rotfl:
    no eihän semmonenkaan mätänetissä montaa kymppiä maksa. ei kai ne tukivarret mene miksikään jos ei paskaksi aja johonkin vaikka olisikin joku tarvikeosa, se pallonivelhän on sitten vähän eri asia.
     
  20. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    mk1 V70 on ihan sama juttu...Suunnilleen satasta on tarvikkeena sen tukivarren hinta, volvolta tuplat mutta tosiaan kestävempi. Eihän se itse tukivarsi varmaan mene paskaksi mutta kun nivelet menee ja koko varsi on kuitenkin ostettava...Aika nätti se on kyllä vaihtaa vaikka ihan tunkin varassa, ei kannata liikaa pelätä tuota hommaa jos tälläista vulvaa on hankkimassa...
     

Kerro tästä muillekin!