volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Ihan uteliaisuuttani halkaisin sen vaihdetun taka-akselin etummaisen silmukkakumituen.
    Tekis mieli viedä se katsurille, ja näyttää sen hieno rakenne. (ihan vain tiedoksi, ettei haittaa Dollyn rakentamista....)
    Se kumi on tehty pystysuunnassa joustavaksi, ja sisällä oleva teräsholkki on muotoiltu (ei ole kumipinnaltaan suora, kuten etuiskarin yläpään kumi) niin, että kumin pitää mennä ihan murusiksi, jotta siihen tulisi merkittävää lisäliikettä. varsinaista vaaraa ajoon siihen ei pysty tulemaan. 1,5m tukivälillä saisi useita millejä välystä ollakkin, että ajoon vaikuttaisi. ihan toista on raidepään väljyys, kun tukiväli on vain muutamia senttejä.
    Nivelessä on aika pehmeää se kumi, jotta ei tule alustamelua. Kyllä sen rautakangella liikkumaan saa....
    Halkaistussa nivelessäni se kumi oli ihan ehjä. Ainoastaan irronnut vulkanoinnistaan, mutta siittä ei ole haittaa, kun paikallaan pysyminen perustuu pääasiassa siihen sisäholkin voimakkaaseen, pallomaiseen, ja kartiokkaaseen muotoiluun.
    Ens. kerralla laitan lisää kumia korvan yläpuolelle.
    Pitää vaan katsella nivelet rautakangen kanssa ennen katsastusta itse.
     
  2. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Kaikella kunnioituksella, tiedän kyllä milloin ilmastointi on päällä ja miltä se nykäys tuntuu. Vaihdan puolan seuraavaksi, jos ei siitä tokene niin antaa olla.
    Akku meni vaihtoon, on tainnut jo aika pitkään olla jatkoajalla vanha akku, sen verran eri sävelellä starttaa.
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Parani käynti huomattavasti kun vaihdoin uuden kaasuläppäkotelon ja vaihdon jälkeen masentaja ajoi uuden softan.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Paljon kustansi?
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Olikohan kaasuläppärunko 480e ja softa 70e,asennus ois ollut noin 90e.Eli satanan kallis.Mutta sullahan on mk1 malli,muistaakseni?Kyllä tämäkin nyki aavistuksen 60-80 välillä,ehkä puolet siitä nykähdyksestä kun kompura hyrähtää pyörimään.
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eiku kakkonen.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kokeile puhdistaa se kaasuläppis,tosin voi olla että sekoo sen jälkeen.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vaihdoin tänään koneen tukipuslan siitä koneen päältä ja samalla öljyt ja suodattimen niin kiinnitin huomiota konepellin materiaaliin. Tiedän että takaluukku on muovia mutta mitähän kone¨pelti¨ sitten on? Muovia vai alumiinia? Ainakaan magneetti ei tartu.

    Mutta asiaan, bensafiltterin vaihto. Miten ne pikalukitukset avataan rikkomatta niitä? Ja pitääkö bensalinja käyttää ensin tyhjäksi? (sulake irti)

    Mikä se venttiili bensansuodattimen jälkeen on?
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niitä vaan vedetään taaksepäin,voi olla tiukassa.Muistan jostain lukeneeni että 17 tai 18mm avolenkkiavaimella saisi hyvin työnnettyä taaksepäin tasaisesti.Mutta varmista vielä muualta,en oo satavarma.
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Mk2 konepelti alumiiniä. B.filsu vaihdetaan niin painetaan niitä klipsuja sisäänpäin yhtaikaa ja vedetään putkea pois. Kannattaa putsata niitä jo muutamaa päivää aiemmin vaikka jarrucleanerillä.. Jotta se lukitus putsautuisi.. Omassa ainakin auttoi.->2005-mallia-Voi olla että oli toinenkin systeemi filsussa.Omassa ainakin mustat sellaiset "napit" joita tosiaan painetaan toisiaan kohti. Linjasta tulee muutama desi bensaa,ei tarvitse tehdä muuta. Kannattaa se peltipanta irroittaa niin pääsee touhuaan filsun ympärillä paremmin.Vaihdon jälkeen suojaa liittimet vaikka paloilla jeesusteippiä .Ei sotkeennu niin liittimet. On ohje ihan korjaamolta.. :D
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok, kiitos vinkeistä. Jotain teippiä niissä liitoksissa olikin..
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Siitä venttiilistä saa paineet pois,tai sitten ruiskun jakotukista.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Se tuli nyt vaihdettua, eikä ilmeisesti turhaan kun sisältä tuli harmaata liejua.. Olihan se jo päällepäinkin sen näköinen ettei ole koskaan vaihdettu..? Mahtaa tehot yllättää kun töihin lähtee.
     
  14. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Nuo on monesti sellaisia, että tavan tollikka ei vaihda ikinä, kun ei vaan tiedä. Hyvä jos moottoriöljyt muistaa vaihtaa joskus.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niinpä.

    Muuten, tuon alumiinisen konepellin lisäksi löytyi yksi toinenkin erikoisuus. Tässähän on peltipakosarja!:cool:
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Painahan aamulla kaasua varovasti ettei lähde lapasesta!Mites ne liittimet nyt sitten lähti?
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nehän lähti juuri niin että painettiin liittimen ¨väkäset¨ pohjaan (sormin) ja 13-15 mm avolenkillä kampeaa liitintä pois filtteristä.

    Ja täytyy tosiaan varoa..;)
     
  18. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Vaihtoväli taisi olla jotain 180tkm filsulle.. Siksi monella jäänyt vaihtamatta,ensimmäinen ei stressaa ja seuraava omistaja luottaa että on tehty ensimmäisen omistajan aikana jo! :D Yleensä ne ruostuu puhki.. Jotta huomataan sen vaihto ajankohtaiseksi.
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllähän se paremmin vetää noin perstuntumalla kun bensa pääsee kunnolla virtaamaan. ja tukikumin vaihto vaikuttaa ajomukavuuteen kun liikkeelle lähtiessä auto ei nytkähdä.
     
  20. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Olen itse vaihtanut parin vuoden välein, ei kuitenkaan kallis suodatin ole.
     

Kerro tästä muillekin!