volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Helkkari, en muistanut volvoni katsastusaikaa, ja eilen soitin katsastukseen. Kertoivat , että maanantaina on viimennen ajopäivä!
    Onneks on hallissa kaikki pyörillä, että sain auton nosturille. Kampiakselinstefa vuotaa, vaihdelaatikko vuotaa, iskari vuotaa, toinen etujarru hivenen jumissa, sumuvalo rikki, oik. etupyöränlaakerissa pieni välys. Jakopääkin alkais kohta oleen vaihtoiässä. Eiköhän tästä selvitä. Maanantaina käyn ainakin näyttämässä.
    Miten voi olla, että noin 50tkm ajossa tulee noin paljo vikoja Volvoon? No, onhan siellä 640tkm mittarissa. Pitäsköhänottaa varavolvo liikenteeseen vaihteeks, ja laittaa tuo ajossa oleva seisoon, ja nosstaa nosturilla ylös tilaa viemästä? Siinä varavolvossa ei tarvis vaihtaa kuin pyöränlaakeri eteen. Olis laakerikin kotona (Biltemalaiset on parantuneet...kestää yli 50tkm, ei meneenää takuuaikana).
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljos 2.5tdissä kytkin kestää vääntöä?

    Vähän tollanen 850/v70 kiisseli ois mielessä mut emmätiä.
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    440nm
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuollainen diisseli ois kyllä ok,mutta tahtoo olla kaikki niin perkeleesti ajettuja.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko fakta?

    Mikshän lastulla 170/330nm kun vakiossa 290nm?


    Onhan noilla ajettu juu mutta tuntuvat ainakin korin ja moottorin puolesta kestävän.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllähän ne kestävän maineessa on,mutta mua ei oikeen itteä sytytä 400-600 000ajetut.Eikös 1koppasessa dieselissä ole vakiona 170?,vai pätkiikö muisti mulla?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    140/290 ja sitten tais olla 00 uuskoppasessakin jonkin aikaa.

    Ite en taas koske soikiomäntäseen öljy ja bensasyöppöön :D
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Automaatti kestää 330nm. Mulla oli -99 tdi lastutettuna ja lastuttaja ilmoitti ettei enempää koska loota ei kestä pitkään. Manuaali taas oli ystäväni, eikä siitäkään kytkin hajonnut mutta se alkoi luistamaan.
     
    Muokattu: 13.2.2017
    Karpov tykkää tästä.
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ite oot soikiapää:D
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jännä että niillä automaateilla ajetaan isoja määriä mutta väännönkesto heikko.
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Se on vakionakin ihan hyvä kulkemaan. Omassa kesti loota 360tkm jonka jälkeen loota alkoi oireilemaan ja jotain paskaa alkoi kertymää lootaöljyn sekaan, myin vammaisena eteenpäin. Sai kyllä ihan reippaasti tossua. Keskikulutus 7,5.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Katsastin volvoni. Hylkäys tuli, mutta Tukivarsi on aika halpa, ja helppo vaihtaa. Biltemalainen kesti alapallon rasvanipan, ja rasvauksen kanssa 120tkm, ja 3v. Riittävä mulle 59 euron hintaan. Sen kumipuslassa alko kans olla vikaa. Onneks oli samassa tukivarressa molemmat viat. Orkkis on pelannut jo toisella puolella ainakin 8 v, ja 250tkm. Muuten oli kaikki kunnossa 645tkm ajetussa. Ne öljyvuodot oli pieniä tihkumisia. Kampuran stefan vaihdan, kun teen jakopään keväällä.
    Polttoaineen kulutus putos puolella litralla (Kulutusmittarin lukema 5,3-->4,8 l/100km), kun vaihdoin Pirellin nastarenkaat Nokialaisiin. Volvo tukevoitu samalla. En minä Nokialaista uutena osta, mutta käytettynä kyllä, kunhan ovat sopivan hintasia, ja mieluusti volvon vanteella. Toki rengaskonekkin on taas kunnossa.
    Toinen volvo on seissy melkein vuoden. Olihan käsijarrukengät jumissa, vaikka se ei päällä ole ollutkaan. En tiedä turpooko hihnat käyttämättömänä? Pitäis seisovasta sutosta säätää kaikki jarrut kauaksi, ettei jumitu. Levyjarrut ei ollu jumissa, mutta levyssä näkyy palan kohta, ja vaatii vähän temppuja, ettei täristä katsastuksessa.
    Mulla on autossani orkkis kaksoismassavauhtipyörä! Vaatii nättiä käsittelyä, että kestää.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei. Lootilla näkyy pääsevän 300-600tkm tuntumiin, manuaali lieneee paras valinta jos ois vielä kytkinsetti laitettu.

    8pätkäänkin varmaan pääsee jollain kiinankaapelilla täysin käsiksi vikadiagnostiikkaan ym?
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Vissiin aika vaihtelevasti. En ole saanut omia ykköskoppasia v70:siäni koskaan vikatilaan enkä niistä mitään koodejakaan ole koskaan katsellut. Dieselistä oli egr tulpattu ja se oli kylmä auto, se oli myös yks syy miksi siitä luovuin, nyt mulla on kaksi bensamallia joissa tarkenee hyvin. Automaatin suodattimen vaihto on muuten sitten hankala rasti. Öljyjä kannattaa vaihtaa mutta se taisikin olla tiedossa.
     
  15. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Vanhemmista saa vikakoodit vilkkukoodeina volvon oman vikadiagnostiikan avulla ja tuoreemmista sitten obd-kaapelin ja esim Vol-fcr:n avulla
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    TDi tulpattuna vie vähemmän polttoainetta, kuin tulppaamatta. Vanhana pelaa muutenkin paremmin, kun pakokaasuja ei päästetä likaamaan imupuolta. Kylmähän se on, mutta pahvi nokalla auttaa aika paljon. Jos Artikki pelaa, niin lämpiäähän volvokin, mutta mulla se on poistettuna, ja vaatteita vaan päälle..... Laitoin lohkolämppärin. 135km joka päivä, laittaa painon polttoaineen kulutukselle, ja keppivehkeelle. Nyt kun on Pirellit alta pois, niin pääsee taas alle viiden litran satasella (todellista), jos on kuiva keli. Minulle ainakin nuo 2,5 TDi keppivehkeiset volvot ovat mahdollistaneet edullisen ajelun. Onhan niissäkin vikoja, ja aika työläitä korjailla, mutta suurin osa onnistuu teeseitse menetelmällä, kun vähän ottaa selvää.
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Pahin vika mulla oli se kampiakselin päässä olevan limpun vulkanoinnin pettäminen. Meinas käydä hassusti... Muuten auto pelas oikeastaan ihan hyvin. Mulla oli sekä lohkolämppäri että eberi autossa mutta ei niitäkään voi aina pitää päällä varsinkin kun autolla sahattiin nurkissa joka päivä, keskinopeus oli kolmelta vuodelta vissiin 37....ja joo olihan siellä pahvikin nokalla.
    Auto oli Belgiasta tuotu. Nyt on -98 LPT bensa niin siitä kajahti sekä syyläri että sisäkenno viime talven pakkasilla. Muuten ei juuri mitään kummallista. Jarrut oon tehnyt kaikkiin.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Missä toi vilkkukoodin ja kaapelin rajan menee vuosissa?
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oiskos -00?Muistaakseni.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin eli menee ihan obd standardin mukaan?
     

Kerro tästä muillekin!