volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Mistäs tuommosen ohjelman sais hankituksi, vai pitääkä turvautua volvon huoltoon?
     
  2. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Minä näistä mitään ymmärrä mutta isot pojat tietää...
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites teillä kaksoismassat oireillu ja kauanko kestää?

    Kävin yhtä alle 400tkm koeajamassa. Tyhjäkäynnillä oli outo jurina ja tärinä. Kokeilin kone sammuksissa ja päällä ja yhtään ei tuet antanu periksi.

    Loppu jossain 1500-2000rpm tienoilla. Tuntu musta vähän kiihdyttäessä mutta muuten kytkin oli hyvä ja sen paineleminen ei muuttanut mitään tyhjäkäynnillä.
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    650tkm, ja vielä pelaa. Liikennevaloistakin lähtö kässärin kanssa, että on jo pinteessä, ettei tule rykäsyä, eli nättiä kytkimen käyttöä, ettei joutus remonttia tekeen.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos tuo varmasti alkuperänen?
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Takuuseen en mene, mutta olis menny ennen 250tkm ekankerran. Eikä ollu kuittia sellasesta. Kaikesta muusta oli tarkat paperit.
    Tosin, sillä on aina ajettu pitkähköä matkaa. Elikkä helpompia kilometrejä, kuin jos kaupungissa tuo 650tkm olis runnottu.
     
    Muokattu: 4.3.2017
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Asiaa sivuten, olin taksikyydissä 680 000 ajetussa Volvossa, kuski väitti, ettei konetta ole koskaan mitenkään avattu, mene ja tiedä, mutta kyyti oli hyvää, ovia piti paiskoa kiinni hieman lujempaa.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Volvo FCR ladataan tuolta : https://www.ilexa.co.uk/diagnostic-tools/vol-fcr.html

    Rekisteröinti vaatii muutaman sähköpostin vaihdon puolin ja toisin.

    OBD2 kaapelin saa vaikka Elekma:lta...piuhan ajurien kanssa joutuu ehkä vähän kikkailemaan koneesta ja käyttiksestä riippuen, mutta ihan toimiva systeemi tuo on.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Akan 850 on reilu 700tkm ajettu (varmuutta ei oo kun mittari jämähti 653tkm kohdalla) eikä siihen oo kaiken tiedon mukaan tehty koneelle mitään. Ja on vielä automaatti joka sekin kuulema alkuperänen :confused:
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla oli yhden talven käyttiksenä 850 T5. Ei enää ikinä!
    Vani paskemmilla renkailla pääsi paremmin liikennevaloista liikkeelle.

    Liukkaissa liikenneympyröissä puski koko ajan, eikä kässäriä voinut käyttää, koska jäi päälle.
    Takavetoisella samassa ympyrässä vedän hallitussa sladissa koko ympyrän.

    Hyvä ajaa kyllä pitkää matkaa. Jos olisi takavetoinen, kiinnostus olisi ihan toista luokkaa.

    Edit. Oli näköjään useampi ikkuna auki.
     
    Muokattu: 4.3.2017
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mitä muuta vikaa kuin etuvetoisuus? :eek:
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ soikiopyttykone :poff:
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Viesti näköjään lähti ennen aikojaan. Oli selvitys mukana. En nyt jaksa/kerkii kirjoittaa uudestaan. Huomenna ehkä.

    EDIT:Viestien järjestys vähän brakaa, koska oli useampi ikkuna auki näköjään.
     
    Muokattu: 4.3.2017
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jossen ite ajelis noilla läntisillä gm-tuotteilla ni kyllä volle on ehottomasti se seuraava valinta... on hiljasia, hyviä ajaa jne....

    Ja olihan hääautonakin pappavainaan 544 volle jonka isäukko kasaili ajokortti-ikäsenä, nykyään siis 50v ylitetty jo ;)
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Tuossa on kuva siittä nivelestä.
    Ei ole liikenneturvallisuudelle vaarallinen, vaikka pikkusen vulkanoinnista oliskin irti.
    [​IMG]
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    Helkkari. Laitoin silloin uuteen Bilteman tukivarteen rasvanipan, ja nivel on nytkin täysin kunnossa, vaikka katsuri sen hylkäs. Ei ole yhtään välystä missään asennossa, ja tappi kääntyilee yhtä jäykästi, kuin uusikin. Varmaan hämäänty siihen, kun se kehtoon kiinnitettävä kuminivel oli väljä? Pitää kattoo, jos sen kuminivelen vois vaihtaa. Motonetissa niitä on, mutta sopiiko Bilteman tukivarteen? Ja sopiiko ne kumipuslat siihen alumiiniseen tukivarteen, niin sais alapallonkin erikseen vaihdettua?
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tota samaa järkyttävää puskemista olen miettinyt itekkin kun olen ton mallin volvolla ajanut. Ei kyllä anna pieniäkään virhearviointeja nopeuteen liittyen anteeksi kun vähänkin liian kovalla vaudilla auto aliohjaa ihan uskomattomasti ja on ihan ohjauskelvoton. Kerran meinasin kaverin tollasella olla keskellä liikenneympyrää ja olinkin vaikka ihan normisti menin mutta kun ei vaan käänny. Puskeminen on kamalampaa mitä 940 sarjalaisessa mutta sellasessa saa sentään kaasulla avitettua.
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Nyt nyt.... Mun V70 menee mutkassa nelipyöräluisua ihan kaasulla hallitsemalla, joskus voi joutua kytkimen pohjaan, jos ihan hirveesti ylikovaa on tullut mutkaan tultua. Puskee, jos ei ole ennakoinut. Ajolinja kannattaa tehdä niin, että koppa on kääntymässä jo ennakkoon (ilman luistoa heittely). Silloin saattaa puskea, kun ajaa suoraan, ja kääntää äkkiä ratista, niin kori jatkaa matkaa suoraan,eikä käänny heti. Jos on saanut korin jo kääntymään, niin sitten lähteekin helposti perä rinnalle, varsinkin jos mutkassa kaasulta nostaa. Tulee koko ajan liukkaalla leikittyä tuolla, enkä puskemista ole kokenut on gelmaksi. Mulla on yhdellä pienellä asfalttitiellä yks testimutka (sisäkaarre) keskellä peltoa, jossa on hyvä näkyväisyys pitkälle, niin siihen yritän tulla aina kymppi yli sen, mitä siihen pitäs voida ajaa. Olen tykännyt, kun volvo menee mutkaan niin hienosti nelipyöräluistossa, ihan kaasun kanssa halliten. Vielä olen tien puolella pysynyt.:D
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    onko tollasessa -97 vollessa m14 pultti? mikä kierre?
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Muistaakseni vanhakorisessa on m12x1.75 ja sitten uudemmassa eli mk2 korisessa ja nää s60 ja s80 koriset ni tulee m14x1.5 o_O
     

Kerro tästä muillekin!