volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mikä mahtaa ahdistaa Volvoa (2005 V70 2,4 B) kun tuntuu ettei se jaksa mennä jyrkempää ylämäkeä vitosella..? Eihän se mikään raketti ole ollutkaan 140 hevosellaan mutta on mennyt kyllä laiskemmaksi.

    Vaihdoin tulpat, siellä oli Volvon omat kolmikärkitulpat ja tilalle tuli Bilteman halvempi vaihtoehto Brisk. Vaihtaessa huomasin että uudet tulpat menee viitisen milliä syvemmälle kuin vanhat.

    Kaadoin myös ruiskunpuhdistusaineen bensaan.

    Tänään suunnittelin katsovani ilmanputsarin tilanteen.

    Ainiin, kilometrejä on kohta 300 tuhatta.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pätkiikö yhtään jos painaa kaaasun pohjaan kiihdyttäessä?
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Voi olla ettei lähde ihan puhtaasti vetämään.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oiskohan vvt-pyörä kulahtanut?
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vaikea sanoa. :confused:
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tai maffi alkaa oleen hiipunut? Niitä on ainakin vanhemmissa volvon bensavitosissa menny, että kannattaa mitata se ja mahdollisesti konetyypin perusteella kokeilla mitä google ehdottaa. On nuo volvomiehet sen verran foorumisyyliä että monesti vrcf tai volvolandia tmvs. Saattaa tarjota kovastikin apuja ;)
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo on niissä ainakin yksi joka vastaa jokaiseen kysymykseen vaikkei ois tietoa(volvopuranen).Jokaiseen kysymykseen aloitus suurinpiirtein oletkos pessyt alustaa:D
     
    jariha ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei ollut ilmanputsarikaan tukossa. Mulle ei maffit ja vtf-pyörät kyllä sano yhtään mitään.:confused::)
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Maffi on se imuilma-anturi joka on putsarikotelossa kiinni :D
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok. Seuraavan kerran kun vikavalo syttyy niin katson mikä se on. Kysellään sitten täällä että viittaako se Maffiin.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu, yleensä maffi antaa aika suoran koodin ;)
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    ja se pyörä säätää nokan ajoitusta,on varmaan -04 mallissa imunokassa,eli keulanpuoleinen.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onko MAFfi siis ilmamassamittari?
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ainakin vanhemmissa tarvikeversiot sitten ei kestäny kun n. Puolisen vuotta, että itse suosittelen hommaamaan laadukkaan osan esim. Boschin, ja kannattanee kysellä oisko kaveripiirissä ko. Autoa että pääsis kokeilemaan onko vika oikeasti siinä ellet tosiaan pääse muuten todentamaan että vika on siinä :)
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ainakin osittain selvisi miksi tuntuu laiskalta.. :oops:

    Toinen takajarru on jumissa, saattaa olla myös käsijarru(?). Että sen kun saa pyörimään vapaasti niin saattaa tulla vähän pirteämmäksi.. Mutta lähipäivinä ei ehdi sitä ihmettelemään kun täytyy Scottsdalen moottoria irrottaa myyntikuntoon.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Otin satulan käteen todetakseni että mäntä ei taida oikein palautua, palat oli melko tiukasti levyssä kiinni.. Ensiavuksi laitoin kuparimönjää liikkuviin ja painoin männän sisään. Eipä siinä paljon ole enää menetettävissä.
     
  19. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Senhän saa silläkin sen ilmamassamittarin vissiin tsekattua, että ottaa töpselin irti ja kokeilee muuttuuko meno mitenkään.
    Jos pitää uusi ostaa, niin älä laita muuta kuin se Boschilainen.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Pohjolan talli selkeni sen verran illaksi että kävin toisen puolen takajarrut vaihtamassa. Levyn, palat, satulan. Ostin Motonetista myös taakse uudet koiranluut, ja sellaiset myös myytiin. Ongelma on vain siinä että en löydä autosta sellaisia?!!? :confused:

    Pitäsi vissin olla?
     

Kerro tästä muillekin!