volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Varmaan riippuu paljolti siitä millaisilla teillä ajetaan. Itse kun asun tien varrella, jonka hoitoluokitus on sitä alinta sorttia niin kyllä kolisee autotkin.
     
    palontie tykkää tästä.
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Lakkas kaukosäädin pelaamasta.Avaimella toimii vielä, muttaekasisäänmeno aiheutti vähän ääntelyä. V70 -99 2,5TDi.
    Patterin vaihto ei auttanut. Hallillani on toinen kaukosäädin, ja kokeilen sitä seuraavaksi.
    Jos se ei toimi, niin sitten tartee vika olla auton puolella.Voisko han toisesta vaihtaa nuo laitteet, kun saa ne kaukosäätimet mukaan?
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Toisella kaukosäätimellä pelaa. Pitää siihen vaan ostaa uudet kuoret, kun on vähän murtunut.
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla saa -99 volvon kaken sisään laittaa säännöllisesti uuden teippi-paperi-virityksen sinne sisälle tukemaan pientä piirilevyä jossa on ne mikrokytkimet. Ilmenee lähinnä siten että ovet kiinni-nappia joutuu painamaan aina vaan lujempaa. Auki-nappi taas toimii normaalisti. 98 volvossa on skruvatin tai biltemam kaukosäädinkuoret ja siinä toimii napit hyvin.
     
  5. Dunlop

    Dunlop Gearhead

    Käyttiksenä 855 -96 2.5 awd turbo manuaali.
    Rykii kiihdyttäessä, n. 3000rpm alkaa täristää niinku joku pytty putois pelistä?
    Maantiellä ohitukset (jotka volvon miehille on sääntö :poff: ) mahdottomia. Rykiminen loppuu ku löysää kaasun ja jatkaa kevyellä jalalla. Jokin ilmapumpuksi tulkitsemani siel on akun alla. Syksyllä tyhjensin sen ruostevedestä jota nosti myös ilmanputsariin. Nyt näky olevan samaa kuraa putsarissa ja nappasin sen pumpun letkun pois. Ko. pumppu ei oo varmaa toiminu aikoihin ku oli jo niin hapan sisuksiltaan.
    Kysymys; kuinka tulpataan/poistetaan se pumppu? Ilmanputsari ja tulpat vaihtoon? Lisäksi jotain muuta?
    Kyseessä käyttis ni ei jaksa montaa päivää ihmetellä, eli onko lahti-seudulla suositeltavia pajoja/tekijöitä?
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Vikakoodeja? Kuulostaa siltä että alkaa rykimään heti kun alkaa ahtamaan joten mites ahtopainetunnistin tms.? Ja vieläkös se on virranjakajallinen malli että alkaisko ahtaessa kipuna pomppimaan ominpäin?
     
  7. Dunlop

    Dunlop Gearhead

    Vikakoodeja ei oo luettu. Onha siel muistaakseni ihan jakaja...johon kannen ja pyörijän(motonetista) vaihdoin joskus 25000km sitten...
    Minkäslaista muuta vikaa se ahtotunnistin tekee?
    Nyt kotii viimeks ajellessa pätki jo alemmilla kierroksillaki :odconfused:
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No se on vähä semmonen summasummarum efekti noissa että kun yks anturi takkuaa ni voi tehä vähän kaikkea kun ei ton ikäsissä oo vielä kovinkaan laajalti olemassa ns. Korvausarvoja toiselta anturilta tms.

    Elikkäs vikakoodien tarkistus ja arvuutellaan/neuvotaan sit lisää ;)
     
  9. z28

    z28 Gearhead

    tulpanjohdot veikkaan.oma oireili vastaavasti.
     
  10. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    omassa T5:ssa samanlaista rykimistä aiheutti puoli vuotta vanhalta bensapumpulta karannut letku. tankin sisällä, pumpulta n. 10 cm pitkä letku, joka menee bensaputkelle, oli paine työntänyt aivan alalaitaan sen letkun ja yläpää oli käytännössä irti. juuri senverran putken päätä vasten, että työnsi polttoainetta koneelle asti, mutta painetta ei juurikaan ollut.
    sitä vikaa muuten etittiin jonkun aikaa...
    ja oli laitettu klemmarit kiinni. korjaustoimenpiteenä vaihdoin pumpun mukana tulleen letkun niin pitkään letkuun, kun sinne sai mahtumaan ja ylös tuplaklemmarit.
     
  11. Dunlop

    Dunlop Gearhead

    Toivottavasti ei oo tää deeäxän mainitsema vika. Pumppu tuli vaihdettua sillon 25000km sitten...ja ei ollu ihan pienin urakka tohon awd-malliin :odeek:

    Lahen seudulla suositeltavia pajoja, vaiks nyt edes niiden vikakoodien lukuun?

    Ja mistä ne varaosat, biltema vai motonet vai volvon tiski, jos ei tuota kukaan huoli ottaa työn alle? Ihan sillä kysyn ku tullu haettuu sieltä sun täältä, mut käyttäjä kokemuksien valossa olisi helpompi muokata ostopäätöstä. Halvalla ei saa hyvää ja köyhän ei kannata ostaa halpaa...hinta/laatusuhteen luotettavat kilometrit mielessä :odwink:
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    olipa loppunu volvosta takaoven aukaisutoiminto? aiemmin(vielä viimeviikolla) aukesi kun lukkonupikan nosti ylös, nyt ei enää aukea vaikka nupikan nostaa, keskuslukko kyllä vetää sen nupikan alas? mitenhän sen sais auki? otetaanko rälläkkä käteen ja vejellään pintapelti helevettiin vai revitäänkö ovipahvi kovaa väkivaltaa käyttäen sisäpuolelta hemmettiin:eek:
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Eikö aukea sisäkahvastakaan?
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    nöyp
     
  15. deeäxä

    deeäxä Gearhead


    aukeaakohan hukkaportti ollenkaan? onko sulla ahtopaine mittaria kabiinissa?
    1.3 bar kun tulee ahtoja täyteen, se menee fuel cut:tiin, eli alkaa katkomaan polttoaineen syöttöä moottoria suojatakseen. Sekin voisi aiheuttaa kuvailemaasi rykimistä.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Varmaan ne syttylaitteet kannataa uusia ensiksi ja käydä läpi alipaineletkut yms.

    Tollasessahan voi olla ties mitä bleed-turbo-hukkaportti-virityksiä, joita viritelty sinne lisätehojen toivossa ja oikeasti ne tehot on vaan tippuneet...en ymmärrä miksi niitä noihin edes viritellään ?
    Oikeasti noissa 855/X70 ahtosysteemeissä ei ole muuta vikaa kun se surkea alkuperänen TCV-venttiili, jonka tilalle kannattaa vaihtaa GM:n vastaava TCV-venttiili (GMC Typhoon/ Syclone).
    Ahtaa ja toimii ihan eritavalla sen jälkeen...se vakio TCV kun laskee läpi ahtopaineet hukkaportille ja hukkaportti alkaa aukeamaan heti kun painetta alkaa vaan muodostumaan.

    Se 1.3bar ahtoja sinne ja kiertokanget on mutkalla ellei ole vaihdettu H-profiilikankia...kanget ihan tinaa noissa.

    Akun alla on cruisen alipainepumppu...ei kyllä liity mitenkään käyntiin.
     
  17. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kaikki turbon letkut kannattaa joo katsoa läpi.
    hukkaportilla on myös jousi vastassa, ei sen pitäisi alkaa aukeamaan heti paineen noustessa, ellei jousi ole kuollut.
    no joo, T5:ssä 1.3bar on fuel cutin raja, en tiedä tästä matalapaine turbosta, missä se raja siinä on. mulla ainakin T5:sen kanget kesti, kun muutaman kerran on käynyt fuel cutissa.
     
  18. Dunlop

    Dunlop Gearhead

    Kävin biltemasta hakee syttyvehkeitä jotka vaihtelin pellin alle. Nyt pikaisella koeajolla pelas niinku pitää.:odwink: Pyörijä ja virranjakajankansi näytti siltä et siellä oli tapahtunu kummia...

    Ja btw täs ei oo mitää virityksiä pellin alla, ennen mulle tuloa huoltokirjassa vaan Wetterin-leimoja...

    Ja tuo potikka mikä sitä kuravettä kerää on googlen kuvahaulla "volvo ilmapumppu" -näkönen kapistus...
     
  19. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Väritön,hajuton ja mauton.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Otin vuoden seisseen varavolvoni käyttöön (V70, 2,5TDi). Olin luullut, että se aikaisemmin käytössäni ollut samanlainen volvoni on ihan pirtee peli. Tämä varavolvo on noin 300tkm vähemmän ajettu. Yllätys oli, että lähtee liikennevaloista paljon hätäsemmin, kuin se vanha. Vääntää tosi hyvin heti alhaalta asti. Pitää alkaa tutkimaan, mikä siinä toisessa on pielessä, niin suuri ero on. Kun liikennevaloista nyt lähden, niin ohittajia, ja perässäroikkujia on aika vähän sen jälkeeen. Huomaavat, että etenen välittömästi sen, mitä rajoitukset, ja tilanne sallii, vaikka pidänkin pitkän etäisyyden edellä ajavaan. Se mikä hienointa, niin samassa ajossa kulutus putos noin 1/2 litraa! Nyt pääsin 65km niin, että kulutusmittarissa oli 4,1 normaalissa liikennerytmissä. Kaksoismassavauhtipyörä vaan tahtoo olla kovilla, vaikka kässärin kanssa otankin siittä lähdössä tyhjät pois. Isojen audien kuskeille on monesti yllätys, miten volvokin lähtee. Toki se on reaktioistakin kiinni. Oon aina lähteny heti, ja kaikki tai ei mitään...... En oo normaali (Tamperelainen hidastelija).
     

Kerro tästä muillekin!