volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jos paikkakunnallasi on tuo ko.merkin merkkiliike niin käy lukeen vikakoodit siellä.Voi nuo yleismallin testerit antaa hieman epämääräisiä vikoja.Sen verran sulla tuntuu olevan vikoja päällä että jonkun spesialistin olisi syytä hieman noihin perehtyä. Rekisteröidy tuonne vrcf.fi foorumille ja heitä kysymyksiä sinne,on meinaan tietoa! Kalliiksi käy jos ongelmia ratkoo mutu tuntumalla-joskus osuu oikeaan mutta muutama harhakin tulee. ;) Silti pidän Volvoa edelleen hyvänä pelinä.Perjantaina viimeksi tuli ihmeteltyä kun oli rattijuoppo tullut s60:n kylkeen ja lujaa..Rakenteet oli hyvin kestäny ja kaveri ajoi korjaamoon pihaan vielä hieman rusikoituneen autonsa...
     
  2. A/C

    A/C 1st gear

    Joo no enhän minä mistään tiedä :)

    Mutta ennen omaa ostostani tuli kyseltyä muutamalta korjaamolta, että kumpaa suosittelevat. Vastaus oli aika selkeä, että 20V versiossa on ollut vähemmän moottorivikoja, kuin 10V'sessä. Mene ja tiedä, kummatkin ovat kuitenkin hyvässä maineessa.
     
  3. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tässä kokemus yhdestä 2.4 20v yksilöstä. kesti täyskaasuajoa ilman mitään mutinoita. eikä puhuta mistään, tsip tsip et ny mä vähä tsip tsip kiihrytin valoista tsip tsip david beckham tms. paskaa, vaan oikeesti kesti vetää n. 30% kaikesta ajosta täysillä, nyt 300k mittarissa. huollettiin hyvin. kunnon työjuhta. ei noussu lämmöt koskaan, vaihtoi jopa vitoselle loivassa alamäessä ja keräsi mittariin yli 260 :-o
     
  4. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    ja keräsi mittariin yli 260 :-o[/quote]
    nyt täytyy käydä ettiis tommonen volvo! ei pärjäis halvemmat ferrarikkaan?
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    kyytiläisiäkin oli ja taisin ottaa kuvankin mittarista tuossa vauhdissa, pitänee yrittä etsiä kuvaa, arvaa mun hämmästys, kun loota tökkä s vitosen silmään ja vauhtia oli jotain 230 :-o

    laittoko ne vulvalla rajoittimet vain turboihin?
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Isällä on S70 2,5 20v koneella, siis 170hv mylly. Se ei kyllä kulje kuin 200 mittariin.
     
  7. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Joo oon mieki ajanu mersun nosturin pilarien väliin ja mittari näytti 160...(oli mesessä hiipiny öljy laatikosta mittaristoon vaijeria pitkin ja näytti "vähän" levottomia) :rotfl:
     
  8. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    kyllä se alamäki kummasti tuo vauhtia lisää. itellä 2.0t lastulla oon ajanu 240, olis ehkä varaa ollu vielä 250 asti. en pidä tuota 260 alamäkeen mitenkään mahdottomana?
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kyllä se on mahdoton, mieti järjellä.
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuollainen virtaviivainen volvo menee yli 200km/h kun alamäki on riittävän jyrkkä. Puhutaan ns. vapaapudotuksesta.

    No pelkästään välitysten perusteella kierrosluku on pitäny huidella yli 7000rpm.

    Mistäköhän autosta on kyse jos 2.0T menee 250km/h
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Satatuhatta kilsaa kaasupohjassa. Ei huono!
     
  12. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    menee jo vähän asian vierestä mut kaveri eilen körötteli 212kmh parhaimmillaan S80 tiisselillä. navigaattorin mukaan, todistetusti... enpä uskaltais ite etes kokeilla vaikkei oma 850 tuskin kulkiskaa mitää 2 alkusia huippuja.
    Onkos muuten muilla ollu onkelmia 850:sen "viiksien" kanssa? ittellä meinaa reistata välillä vilkkuviiksi sekä toisessa tihku-asento ei pelitä
     
  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    :rotfl: oon se volvo vaan hyvä :rotfl:

    menee ne pikkupenaritkin alamäkeen yli 260 mittarinsa mukaan :poff:

    vaihda sen vakion pyyhkijänrelen tilalle vw:n oppiva rele niin saat ajastettua tihkusi portaattomasti
     
  14. cadi58

    cadi58 1st gear

    Viestiketjua seuratessa alkoi kovasti kiinnostamaan, että miten olette mitanneet bensan kulutuksen kun itse en kyllä noihin kulutuksiin pääse mitenkään? Minulla on 850 farmari 10V automaatti ja näin talvella vie kaupunkiajossa n.13,5 l/100km ja maantiellä voi oikein nätisti tiruuttelemalla päästä 8l/100km mutta tuohon ei kyllä kestä ohitella eikä kiihdytellä. Kuitenkin sen 200tkm kyseisellä autolla ajanut ja tuohon se kulutus menee. Isäukolla on uudenkarhea S60 bensa automaatilla ja pelkässä kaupunkiajossa vie talvella n.12 l/100km.
    Kaverilla 850 ärrä ja kyllä sekin 14litran kulutuksesta puheli nätissä ajossa.
    Uskomattomalta kyllä kuulostaa tuo 260km kun ei ole niin pitkää suoraa vielä ollut että edes yli 200 olisi omalla päässyt.
     
  15. kj

    kj 2nd gear

    Perheemme Hyvän Haltian -96 850 pitkäkatto 20V automaatilla keskikulutus tietokoneen mukaan on 11,5 ja siihen ei kuulu maantieajoa.
     
  16. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    tänään kävin edestakas vaasa-tallinna-vaasa (n.860km) ja kulutus oli 5,2/100km keskinopeus ja kuormana tulles 70ltk lonkeroo...(v70 -01 epävarma kiisseli)ja tällä reissulla ei hajonnu muuta kuin etupyörän laakeri! rupes pitään semmoista meteliä,että!!!
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    muuttikohan ne vetareiden boorimääriä tohon sun koppaan...? en tiedä, mutta tarvikelakru maksanee jotain satkun ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää tarttet torxihylsyn ja pulttipyssyn. semmonen plug-n-play -juttu. paska lakru pitää muuten sellaista korinaa, ettei usko. ja se mikä ihmeellistä niin ääni tulee, vaikka siinä ei ole yhtään väljää? käsissään, kun pyörittelee ehjää ja rikkinäistä kestovoideltua niin huomaa kyllä niissä eron, vaikka kummasakaan ei ole varsinaisesti klabaa..
     
  18. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Viikset vaihtoon,tihkukytkimen toimimattomuus johtuu pyyhkijän viiksestä,ei releestä.
    Jos vilkku ei esim. palauta niin viiksessä vika.
     
  19. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Vaihdoin yhteen S80 viimeviikolla ja oli helppo vaihtaa, iskari alapäästä irti ja vetoakselin mutteri+laakerirungon 4 ruuvia ja uus paikalleen! ei vaadi edes viisautta tommosen vaihto,mutta noi mun MUUT viat vaatii!
     
  20. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    ihan tätä aihetta käsittelevä v70 kyseisellä tekniikalla. enkä väittänyt että 250 kulkee, 240 olen mittariin ajanut todellinen nopeus on varmaan jotain 230 tai allekin siinä kohtaa? mutta mitä helvetin väliä silläkin taas on kuinka kovaa näillä pääsee, täällä saa kyllä hyvät väännöt aikaan asian kuin asian vierestä tai vähän kauempaakin :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!