Volvo 940 -96 ABS-häiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kime2, 5.3.2012.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Eli tuollasessa ajokatoksessa olis ongelmia abs:n kanssa.

    Eli taka-akselilla on vaan 1 anturi joka hoitaa abs:n puolen ja nopeusmittarille tietoa ja nyt on niin et vaan nopeus&matkamittarin puoli toimii.

    "alkuperäinen" tilanne vielä perjantaina oli se et kumpikaan ei pelannut ja sieltä oli johto lähes poikki jonka korjasin ja samalla käytin ite anturinkin irti ja tän jälkeen toimi moitteettomasti ja tuumin et kappas vaan kun pääsinkin helpolla et ei muuta kuin leimaa hakemaan maanantaina,no lauantai aamuna otin kinneriä tallista niin kappas vaan eipä pelannut enään abs,mittari kyllä toimi ja tallille ja otin johdot irti et jospa niissä olis ollut jotain vikaa,no ei ollut ei kun kiinni ja kokeileen ja ei pelaa abs ja sit vaihdoin toisen anturin ja sama juttu et nyt tarvisin neuvoja et mitä seuraavaksi tekisin mahdollisen vian korjaamiseksi?

    Onko ko.autossa jotain ns."nollausjuttua" tuolle abs:lle tai muuta kikkaa kun jotenkin tuntuis ettei ne molemmat anturit olisi viallisia,eikä myöskään se et nyt ois samalla hajonnut etupään anturi...

    ABS-boksilta olen jo mahdolliset hapetukset releistä ja siitä pistokkeesta poistanut,mut sillä ei ollut vaikutusta toimintaan.
     
  2. J.M

    J.M 1st gear

    mulla on saman ikänen 850,siitä ainakin voi lukea/poistaa koodit hyppyjohto ledi viritelmällä.autodatasta löytyy selvät ohjeet.
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    jos on tarvetta niin multa löytys konehuoneeseen se abs "pumppu" vai mikä häkkyrä nyt onkaan minkäkautta jarrunesteet menee... vm90 740farmarista otettu toimivana irti ennen kun romikselle lähti... saisit halvalla pois tallista pyörimästä

    edit tossa olis vikakoodin luku ohjeet: http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=90.0
     
  4. spike

    spike Gearhead

    Noissa ABS vikavalo sammuu kun vika on korjattu. Lue vikakoodi niin tiedät mikä anturi temppuilee.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Sen verran tuosta nyt selvis et tuossa mallissa vikakoodin purkuun tarvitaan testeri :(

    Vuotta tai vajaata vanhemmasta vikakoodit ois ollut luettvissa konehuoneessa sijaitsevasta diagnostiikkapistokkeesta :-?

    Etupään anturitkin on nyt mitattu ja ne oli ok.
     
  6. Reetu

    Reetu 1st gear

    Kannattaa katella juotosten kunnot, voint vanhemmiten täristä irti.

    Yleensä löytyy isompien kääkäleiden tinauksista moiset viat.
    Pikkusatiaiset ei nii tärinästä välitä, kun ei oo massaa eikä vipuvartta.
     
  7. J.M

    J.M 1st gear

    edelleen luulen että vikakoodit voi lukea obd pistokeesta ledilampulla,voin koittaa ettiä sitä ohjetta tuossa loppuviikosta jos vika ei ole selvinnyt.
    95-96 just jää se kone huoneen vikasysteemi poikkeen.ja ainahan parempi jos saat sen testeriin niin näät mitatttuja arvoja yms.tuskin siinä nyt mitään kovin ihmeeellistä on aíka toimintavarmoja nuo vanhemmat järjestelmät tuntuvat olevan.
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Boschin testerillä ei päässyt tunkeutumaan järjestelmään :(

    Nyt taitaa olla merkkikorjaamolle vienti edessä,ellei sit joku muu osaa neuvoa :eek:
     
  9. z28

    z28 Gearhead

    vasemmalla takavalon alla kotelossa on liitin boxi(farmarissa noilla kohdin)mistä menee muunmuassa bensapumpulle johdot.
    kahdessa volvossa on ollut tuolla hapettumaa joka on estänyt abs:n toiminnan.
     

Kerro tästä muillekin!