Volvo Amazon V8 kustom (NKE-19)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WildRod, 5.1.2003.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Katos poikaa,onnea kovasti!!
    Kyllä se onkin hyvännäköinen auto.
    Luulis tosiaan että näin ison urakan jälkeen et luovu laitteesta ikinä?....
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ihan tulee tippa linssiin. Sniff! T: Masa
     
  3. mean eyes

    mean eyes 1st gear

    Mutta eikös auto ollu mattapunainen sillon -86 veekasin esittelyssä? Koskivirta tuntu ainaki olevan tyytyväinen auton väritykseen. Ainaisiin kysymyksiin: Koska sä maalaat ton? Koskivirta oli vastannu: Autohan on maalattu!

    Meinasitko muuten entisöidä sisustan, elikkäs viininpunaista plyyssiä?
     
  4. WildRod

    WildRod 1st gear

    Auto maalattiin loppuvuodesta 86 (kesästä?) kiiltävän punaiseen asuunsa, jollaisena se esitelittin street&race lehdessä loppuvuodesta 86.

    Auton sisustus on säilynyt yllättävän hyvänä, sillä varsinaisessa käytössä se ei ole ollut kuin neljä vuotta (86-89), sillä auton papereita tutkiessani se on kiertänyt luovareiden voimalla syksystä 89 lähtien, eli ei ole ollut virallisesti liikenteessä 89 jälkeen ?
     
  5. mean eyes

    mean eyes 1st gear

    Niin ajattelin vaan sitä, kun veekasin kuvassa tuo sisustus on viininpunaista plyyssiä ja tuossa uudessa kuvassa se on selvästi ruskea. Vääristääkö kenties kuva, en tiedä.
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Minunkin puolesta hatunnosto auton löytymisen suhteen, hieno juttu!
     
  7. Timo.O

    Timo.O 1st gear

    Ihan ensimmäiseksi onneksi olkoon auton löytymisestä!
    ja toiseksi tullaanko auto näkemään mahdollisesti kajaanin liikenteessä?
     
  8. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Onneksi olkoon auton löytymisestä!! kannatti etsiä vaikka alkoi vissiin tuntua vähän toivottomalta jossain vaiheessa. Mutta kyllä kannatti!!!!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä Purple Punch V8-Volvon etsintä ja löytyminen on ehdottomasti lehtijutun arvoinen! Kukapa tekee lehtijutun esim. V8 Magazineen tai Mobilistiin? :grin:

    T: Masa
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on mun mielestä lehti, jossa ko. auto on american carshowssa ja siinä on flakemaali.
     
  11. Pasi Hovila

    Pasi Hovila 1st gear

    Naapuri "tuppu"kylässä on ainakin yksi v8 Amazon.Kyseinen heppu pyöri sillä tämän vuoden Hot Rod & Rokk Show:ssa,joku näki varmaan?Met.hoht.viininpunainen,lokinsiipiovet ja v8.
    Tyylikäs peli myös.
     
  12. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Onnea löydölle!

    Enää ei tarvi odottaa kuin 14 vuotta ja Volvoa saa tarjota museoleimalle. Siinä olis jo jotain, auto ja muutoksethan on varsin kattavasti dokumentoitu. :smile:
     
  13. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Onnea vaan löydölle, on se hienoa että sitkeys palkittiin eikä ole amazooni rapistunut kovinkaan pahaksi vuosien mittaan ainakaan kuvien perusteella...
    Se mikä mua ihmetyttää että miten on mahdollista että tälläinen todellinen harrasteauto kiertää käsistä toiseen näinkin kauan kenenkään ottamatta sitä välillä liikenteeseen???
    Varmaan saamme kuulla tietoja auton vaiheista??? vuosien mittaan...
    Mä olen ainakin pyrkinyt ajamaan edes vähän kesässä joka autolla ja prätkällä mitkä omistan/oon omistanut. Tietysti nyt joku sanoo että käyttömaksu no se tietenkin on autojen kanssa hieman ongelmallista mutta eihän se ole koko summa kun ottaa vasta myöhemmin kesällä liikenteeseen.
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    WildRod, lähteekö avaimesta tulille?
     
  15. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Onnittelut auton löytymisestä!
    Todella upee juttu että etsintä tuotti tulosta ja laite on hyvissä käsissä. Olisi kivaa jos Paten kotiväellä olisi mahdollisuus törmätä jossakin tapahtumassa ja nähdä auto ihan livenä.
    Pojalle, Jasulle se olisi varmaan mielenkiintoinen kokemus, sillä mikäli hän oli jo syntynyt tähän maailmaan Paten luopuessa Amazonista, hän on takuulla ollut niin pieni ettei omaa montaakaan muistikuvaa noilta vuosilta. Hänen huoneensa kirjahyllyä komistaa mahtava näyttelypokaalien arsenaali jotka tuo isänsä rakentama maankuulu ja myöhemmin kaikkien kopioima auto on voittanut. Tuo Amazon siis elää mukana ja on osa Jasun arkielämää.

    WildRod; Mikäli liikut täällä Savon suunnalla, niin tervetuloa kyläilemään auton kotisijoilla. Myös varmaankin sinulle olisi mielenkiintoista nähdä kotiväen albumeita ja niin ed.

    T: Jari Ahonen, Mikkeli
    jari@ahonet.net
     
  16. v-8ama

    v-8ama 3rd gear

    Onnea auton löytymisen johdosta!

    tv:v-8 Amazonisti
     
  17. mb sel

    mb sel 1st gear

    Onnea auton löytymisen johdosta!! Toivottavasti se nähdään "pian" liikenteessä.. :wink:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jee Onnea
    Kovan työn teit auton löytämiseksi ja lopussa se palkittiin.Tosi kova juttu.
    Olen seurannut etsintäprojektia silmä lähes kovana,mut ei kannattanu ennemmin kommentoida ku ei ollu tietoa.

    Meillä on muutama albumillinen kuvia Amazonin vaiheista varsinkin sieltä alkupäästä,kuten Pate tapas sanoo "olin vain mukana".

    Jo pelkkä kuvien näkeminen toi kymmeniä makeita muistoja mieleen ajalta jolloin amazonin rekkari oli MOC-87.

    Kesällä -84 ajeltiin viikko eteläruotsia ristiin rastiin ,silloin pellin alla oli SB Chevy ja TH 350 ,voitte vain kuvitella oliko haaskaa. 3 jannua ja yks entinen tyttöystäva
    "nyk.vaimo" ahtaassa kopissa 9 päivää,joka ilta oli leirinuotiot ja kierrettiin kaikki ruattin Kustom ja Rodi putkat minne osattiin.
    Sillo oli kuititki rahaa.

    Kun ajelet eteläänpäin poikkee ihmeellä tsekkaan kuvat ja voishan sitä kertoo jonku
    tarinanki


    T:
    Jorkki Korhonen 0500-555840

    Ps.Purple Punch (tai jotain)teksti on maalattu -86 happy car showssa by Wizzard
    Mannermaa.(olin vain mukana)
     
  19. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Onneksi olkoon WildRod! ja onnea "entisöintiin" :smile:
     
  20. Vetteman

    Vetteman 1st gear

    Tämä amalgaami on muuten nykyään minulla, kävin hakemassa sen Varkaudesta tänne Kokkolaan. On edelleen samoissa maaleissa. Lila/mustat scallopit.
     

Kerro tästä muillekin!