Volvo v70 -01 2.4 kaasuläpän puhdistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ChevyCaprice, 3.10.2015.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Otsikonmukainen remontti olisi mk2 bensavolvoon edessä, kun meinaa huonosti käynnistyä.. Joku täälläkin moisen putsauksen varmasti on tehnyt; Miten tuo pitää puhdistella, ettei mitään säry enempää ja voiko tuota edes ite räpelellä, ettei tarvi uudelleen ohjelmointia? :eek:
     
  2. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Jollain crc precision cleaner sprayllä tuollaisen joskus putsasin. Noissa on sellasta tyyppivikaa että asento anturin liukupinta kuluu puhki ja siihen ei sitten auta putsaus vaan ehjä pitää vaihtaa tilalle ja ohjelmoidakin sitten. Magneto-Marellin italialaista laatuelektroniikaa...
     
  3. plymouht

    plymouht 1st gear

    Kokemusta on ei auttanut putsaus eikun uutta hakee motonetin laatu tuote 759.00 egee sitten löysin mikkelistä autotronix oy jossa vaihto-osa 350.00 tosin volvolla joutu käymään ohjelmoimassa mutta toimii... :D Putsaus ei iso homma kannattaa tietenkin kokeilla.
     
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Jarrukliineriä kävin ostamassa ja pikku suteja. Imuputken päästelin äsken irti, ei näytä kovin likaiselta, joten taitaa olla se liukupinta tullut tiensä päähän. Johan tuolla on 400tkm rullattu.
    Autotronix ei kai myy yksityisille, joten joutuu wetterin kautta ottamaan ja samalla ohjelmoida.. Akun miinus toki irti, mutta uskaltaako tuota liitintä käyttää kotelosta irti vai meneekö sekaisin?

    MagnettiMarelli... Eräs fiiat mies sanoi kerran, että italialainen ei osaa tehdä muuta ku lämpimän paskan :D
     
  5. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ei se putsaus auttanut. Jos autotronixilta laitan tuon paikallisen nyrkkipajan tilaamaan läppäkotelon, pitääkö tuo vanha antaa vaihdossa? Olis itsellä hyvä vaihtaa kotelo wetterin pihassa ja sitten vaan ohjelmoida, eikä tarvis vaihtotyöstä maksaa...
     
  6. fbird

    fbird 3rd gear

    Jos hommaat korjatun/modatun läppäkotelon samalla osanumerolla mitä nykyinen on, niin ei tarvi ohjelmoida. Koska oikea "ohjelma" on jo läppäkotelossa valmiina, kun siihen "ohjelmaan" ei ole tarvinut koskea.

    Mutta jos otat wetteriltä ko. osan, niin se pitää ohjelmoida, koska on uusi..

    Korjatut läppäkotelot ovat vaihtotuotteita..

    Tähänhän saa tilattua jostain myös korjaussarjan, jos viitsii itse tehdä anturi muutoksen..
     
  7. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Onko näin? Hemmetti se pitää volvo viedä kaverin korjaamolle ja sitä kautta tilata läppäkotelo ja kovaa ajoa, jos kerran ei ohjelmointia tarvi..
    Ja ohjelmoinnista vielä ohi aiheen; Miten tuosta ruottintuonnista saa tuon ajotietokoneen puhumaan suomea, ilman että on wetteri keikka edessä. Kuulemma siihen on olemassa jokin "piraattiohjelma"?
     
  8. fbird

    fbird 3rd gear

    Kyllä näin on. Omaani tilasin samalla osanumerolla olevan vaihtokotelon. Itse laitoin paikalleen ja heti ajoon! Käyntiongelmat loppuivat...
     
  9. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ja tilasit sen autotronixilta..?
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kannataa kysellä tuolta volvofins sivulta käytettyä myös.Mulla kun on noita volvoja ollu paljon niin siellä on kyllä tietäjiä ja osamyyjiä.
     
  11. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Jatketaanpa tätä aloittamaani vanhaa ketjua; Tänään purkuautosta vaihdoin läppäkotelon samoilla numeroilla. Purkuautossa kotelo toimi ok, mutta tohon omaani ku iskin paikalleen on tyhjäkäynti kokoajan 1500-1600rpm. Voiko tota joutokäyntiä jostain säätää alemmaksi? Muutoin auto tuntus toimivan ihan jees...
     
  12. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Jatketaanpa tätä aloittamaani vanhaa ketjua; Tänään purkuautosta vaihdoin läppäkotelon samoilla numeroilla. Purkuautossa kotelo toimi ok, mutta tohon omaani ku iskin paikalleen on tyhjäkäynti kokoajan 1500-1600rpm. Voiko tota joutokäyntiä jostain säätää alemmaksi? Muutoin auto tuntus toimivan ihan jees...
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei pysty.Itellä samaa vikaa,pari päivää sitten putsasin omasta ja jengat vaeltaa.Wetterillä kehottivat ajelemaan jokusen päivän niin saattaa korjaantua.Tänään kuulin että ajettu softa uudestaan ja kehottivat ajelemaan korkeimilla kierroksilla jonkin aikaa ja tämä tyyppi oli ajellut 100km 2500-4000 kierroksilla niin oli seuraavana päivänä korjaantunut.Ite meen huomenna vulvalla käymässä kostamuksessa ja ajattelin ajella pienemmillä vaihteilla ainakin jompaan kumpaan suuntaan.
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mä oon ymmärtänyt että jos toisesta autosta vaihtaa niin boksi ei ymmärrä uutta osaa vaan pitää käyttää johdon päässä jossain Volvo-pajalla?
     
  15. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Juu pitää naittaa ecu ja läppäkotelo yhteen tiatokoneella.
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mutta ilmeisesti pystyy ajamaan vikasietotilassa marmoritiski liikkeeseen,ainakin olen muistaakseni jostain lukenut?Tosin 5min menee irrottaessa vanha vaparikoneesta niin voisihan sen siinä pihalla vaihtaa ja työntää sitten sisälle softan lataamiseen.
     
  17. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Jaha, että wetterikeikka edessä. Noh siihen asti pitkin kevättä kovaa ajoa urut auki:) Mitä ne palontie ottaa sinisellä ohjelmoinnista?

    EDIT: Siis autohan toimii ihan normaalisti, mitä tuo tyhjäkäynti korkea.. Pystyy ajamaan.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    En oo sitä kysynyt,mutta osviittaa saa marmoritiskin halvoista hinnoista,koodien luku 60e!

    Meidänkin vulva toimii muuten ihan ok.
     
  19. pujar

    pujar 1st gear

  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pari firmaakin muistaakseni noita suomessa korjaa.
     

Kerro tästä muillekin!