Volvon automaatista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 9.2.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    ajattelin että täällä vois olla tietoa missä laitetaan automaattilaatikoita
    pitäs saada laatikko vaihtamaan aikaisemmin isommalle
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yritäppä ensin itse säätää vaijerista , voit päästä vähän
    halvemmalla :)
     
  3. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Minkä mallinen looda?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    laattikko on zf4hp22
    jos vaijeria löysää vaihtaa kyllä aikasemmin mutta kickdown ei taho pelata sitte millää (vaikka tuntuuhan se että vetää penkkiin kun joutuu painaa kaasua sen verran reilusti)
     
  5. Onko orgis kombo tuo laatikko kone paketti? Josko eurossa ei ole riittävästi vääntöä aikaisempaan vaihtoon ja siksi se on noin säädetty.

    Vanhemmilla euroautolaatikoilla ajaminen on ollut mulle ainakin ihmeellinen kokemus verratuina jenkkeihin. Kovin korkealle ne nelosraukat ovat rääkyneet ennen vaihtoa. Toisaalta se kai pitää ymmärtää, jos vääntöä uupuu? Samoin turbiini haukkasi vakioautoksi vasta kumman korkealta. Käytännössä koko ryömiminen uupui ja auto valui mäessä taaksepäin..

    Eli oliskos pienivääntöisen moottorin + automaatin ominaisuus eikä vika?
     
  6. DIESEL POWER

    DIESEL POWER 1st gear

    no niin tulipa sitten rekisteröidyttyä tänne
    tarkennetaan
    auto 740 tdic vm -91 6 pyttynen volkkarin olympiarengas kone
    vääntöä noin 350nm hevosia 150 joten ei oo siitä kiinni
    onkos turbiinia mahdollista säätää että ottas kiinni aikaisemmin
    ja muutenkin tuntuu että laatikko luistaa
    tarkoitus ois vielä nostaa ahtopaineita jolloin tehoja 180hv vääntö noin 400nm
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä sitä turbiinia osaa säätää kuin "velhot" ottamalla se irti purkamalla ja kääntelemällä siipiä.. :eek:

    Ja voihan se laatikko luistaakin, jos peruskorjauskilometrit ovat lähellä/ huoltamattomuudella se on saatu siihen kuntoon..
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkistuta laatikon kunto ennen ahtojen nostoa.Onko öljy mustaa ja kitkerän hajuista vai kirkasta?Irroittamalla öljypohjan laatikosta ja tutkia löytyykö pohjalta sattumia ja kuinka paljon?pieni määrä metallia mangeetissa "jos sellainen on?" on normaalia.Jos pohalla ajelehtii runsaasti metallia ni se on todennäköisesti turbiinista.Mustan ruskea massa pohjalla on yleensä pakoista jos laatikko luistaa.Hyviä neuvoja saat Jn tradingilta turusta puh:02-2534606.Toimittaa myös osia kaikkiin automaattilaatikoihin.
     
  9. 454SS

    454SS 3rd gear

    Osta multa pari tollaista laatikkoa, niin voit pitää autosi ajossa sillä aikaa kun laatikkoa rempataan.
    http://www.kuvatehdas.fi/album/showalbu ... 64&from=49
     

Kerro tästä muillekin!