Volvon käyntihäiriö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kime2, 5.11.2013.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Tää nyt ei ehkä kuulu ihan tänne,mut siirtäköön joku parhaaksi katsomalleen paikalle.
    Ja heti kärkeen et EN mene millekään volvo-foorumille tätä(kään) kyseleen,kyllä tämä pitää täällä kuntoon saada ;)

    Eli koneena on 2,3l turbo intercooler eli B230FT 740:n kopassa ja vuosimalli -90 ja kattihan siellä tietysti on
    !
    Ongelma:kone käy vaan kahdella pytyllä ja suuttimien piuhojen pois otto 1 ja 2 sylinteriltä ei vaikuta käyntiin ollenkaan ja koitettiin vaihtaa noita suuttimia jo ristiinkin,mut ilman vaikutusta,mut sit loppui aika kesken ja ajattelin puhuttaa täällä viisasta raatia ko.kamppeen kuntoon saamiseksi!
    Myöskään tulpanjohtojen käynnissä irrottaminen ei vaikuta kuin 3.pytyssä selvästi käyntiin eli ei 4-pytyssä niinkään selvästi.
    Moottorin mekaaninen kunto on hyvä,puristuspaineet tasaiset 145-150psi ja moottorille tehty rempaa n.200tkm sitten ja noilla ajaa helposti sellasen 350-600tkm ilman remonttia,kun sellanen vastaava noilla km:lla seisoo pihassa ja kone on siinäkin vielä mekaanisesti kunnossa.
    Ohivuodotkin oli aika vähäisiä ja kaikki meni kampikammioon.
     
  2. niclas

    niclas 3rd gear

    Kannattaa varmaan aloittaa ihan ekaksi vikakoodien tarkistuksella, tuon ikäisessä muistaakseni on LH 2.4, vasemman iskaritornin kupeessa pitäisi olla "pistoke" ja johtimen pätkä, alla linkki koodien purkuun.

    http://www.netti.fi/~ryydis/volvosivu.php
     
  3. kapa

    kapa 3rd gear

    Jos se käy kierroksilla kaikilla ni ruiskuttele kliineriä imusarjan tiivisteen ympäristöön, noissa on usein imuvuotoja.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuota on ropattu jo ennen meitä sen verran et saattaa antaa ihan mitä koodia vaan ja nyt ollut akkukenkä irti reilun vrk:n niin varmasti muisti jo tyhjentynyt?
    Lh-tuossa on tai sitten motronic,mut en ole asiaa vielä tarkastanut.
    Kun noita ilm.ollut molemmilla...
    Ei käy kierroksillakaan kaikilla.

    Olikos noissa sillai tehty tuo ruiskutus et siinä on ikään kuin 2 piiriä eli 1&2 suutin toimii "omallaan" ja 3&4 samoin?
     
  5. Väne

    Väne Gearhead

    Kokeilitko suuttimen piuhoja ristiin? Turbossa muistaakseni on suuttimilla etuvastukset, katso että joka suuttimelle tulee jatkuva virta, boxi katkoo maata. Ja ei pitäis olla kahta eri kanavaa vaan kaikkia ohjataan samaan aikaan.
     
  6. C-1500_89

    C-1500_89 1st gear

    Tarkista suutinrele. Sijaitsee oikean etutolpan etu puolella. Onhan kipinä tarkistettu?
     
  7. jonesv8

    jonesv8 Gearhead

    Helpoin on tarkistaa suuttimelle tuleva virta kun otat liittimen irti ja virittelet siihen 5w pottimon. Käydessä lampun pitäisi tuikkia. Jos vika on suuttimille tulevassa virroissa niin tarkista suuttimien etuvastus joka sijaitsee vasemmassa etukulmassa eli alumiini häkkyrä missä neljä posliini puikkoa. Jos vastukset kunnossa niin vikaa ettiin ohjain boxia kohti. Jakajan kansi olisi kans hyvä tarkistaa kun tuppaa oleen pahassa paikkaa.
     

Kerro tästä muillekin!