Volvon perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hot1930, 26.10.2009.

  1. VesQ

    VesQ 1st gear

    Re: volvo

    Lisänä 1031 muutaman millin isompi pinionin ?taaempi? laakeri, tasauspyörästö, vetarit ja muut laakerit ja romppeet samoja

    Toisinsanoen samat akselit, 1031 iloa jos haluaa noita 5.xx rallivälityksiä mahtumaan ja toi lautaspyörän koko mutta jos lukkoa ei ole niin tasauspyörästöstä lentelee osia paljon ennen kuin kumpikaan noista välityksistä korkkaa ja vaikka sinne niin paljon kääntöä saa että välitys korkkaa niin ne suht jykevät vetaritkin on ennemmin jo poikenneet

    alle 50e olen noita hakenut purkaamoilta useampia

    Jakohan muuttuu näppärästi kun vetää isolla virralla vanhat reijät umpeen laipasta, sorvissa tasot suoriksi ja poraa uudet reijät booripultteja varten tai jos tykkää niin tekee kierteet
     
  2. hervoletti

    hervoletti 3rd gear

    Kapee on ja 4,5x5 jako, ei ole 1031:sena ikään tehty.

    Jos 200srj aman rummut haluaa laittaa, niin ei käsittääkseni sovi heittämällä niin sitten yksikään osa.

    lukko ja vetopyörästöhän on sama kuin 240 ainoa ero on pikkurattaissa koska vetarin pooritus on eri, joten lukot on jopa vielä hieman kalliinpia ja harvinaisempia.

    Mutt vetopyörästöhän ei ole se heikoin lenkki, vaan nuo kiilauralla vetariin veneen potkuri tyyliin kiinnitetyt laippa/rumpu yhdistelmä ja aika ohkaaset vetarit.

    Onhan tuolla perällä itekkin joskus vuonna miekka ja kivi 13:tasia ajellut ja muut jopa kovempaakin, eli kait ne jotain kestää jos vielä jostaan hyvä kuntoosen sattuu löytää.
     
  3. hot1930

    hot1930 Gearhead

    ÖÖ, mä luulen että nyt palataan tähän asiaan OSTETAAN OSAT JA TARVIKKEET :eek:

    Ilmoituksella:
    "Ostetaan Fordin 8":n kapeahko taka-akseli rumpujarruilla, mielellään lukollinen ja tiheillä rattailla."
     
  4. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Mistähän sais luntattua 740 perävälityksen? Murikasta vai valmistenumerosta...?
     
  5. Cortina´71

    Cortina´71 Gearhead

    Niissä tais olla joissakin semmonen peltilätkä mutta ovat yleensä heikosti luettavissa.

    Noista volvon peristä ei oikein teidä varmuudella mitään jos ei ota takakantta auki.
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Volvolla on ollut aivan erinomainen tyyli kylvää erikoisiakin osia ihan perus "pappa"-Volvoihin. Yksi erikoisimmista on täysalumiininen perä, joita saattaa joskus tavata 200-sarjan alta. Ovat yllättäen todella haluttuja... :odroll: Mutta vinkiksi; Ei kannata paalata sitä pihalla seisovaa Volvoa ihan tuosta vain. Jos siellä on oikean numeroinen kansi ja alumiiniperä, niin kummastakin voi saada useita satasia. :wink:
     
  7. Henko

    Henko 1st gear

    Maksoin 200e etupalkkivikaisesta 240:stä, ja siellä sattui olemaan kitkalukko, ihan perus pappavolvo. Talven se taka-akseli on jo ollut toisessa Volvossa käytössä, vaihdoin kitkalevyt kans. Tuolta löytyy hyvin invormaatioo:

    http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Diff_LSD/diff_lsd_volvo_dana.htm

    Muistelisin, että 1030- akseleissa vaan on kitkalukkoja, jostain syystä niitä ei noihin 1031:siin tehtaalla laitettu, vaikka tuntuu, että molempia akseleita löytyy ihan sattumanvaraisesti autoista. Lukko käy molempiin akselinkuoriin, välitys ei. Vetoakselit kuulemma hajoo ekana, ja pitäs olla samat molemmissa akseleissa.

    Edit: Toi linkki olikin eri, kun luulin, tuolla lähinnä lukoista juttua. Oli yks toinenkin, mutta en muista mistä löyty.
     

Kerro tästä muillekin!