Voodoo Saab

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja H-V, 27.8.2017.

Tags:
  1. H-V

    H-V 2nd gear

    Yleisön vastusteluista huolimatta altistutan teidät kuvakertomussaastesyövälle. Joskus tallikavereille puhtaasti silkalla huumorilla uhkasin hankkia joskus syöksysämpylän, siis ysikutosen saapin. Se tuntui silloin jotenkin tosi naurettavalta ja never happen -läpältä.

    Projekti capricen ja 307:n kanssa tovin taistelleena, ja todenneena, että ei kiinnosta, päätin laittaa chevyn myyntiin. Tarjottiin vaihdossa hikistä kalsaria tai farkkuastraa, plääh, ei nappaa.

    Yhtenä iltana iltapalaa mussuttaessa kännykkä parahti, oli tullut sähköpostia. Ajattelin, että nyt tarjotaan jotain mummun vanhoja piereskeltyjä nailon-sukkahousuja, mutta ei (tai oikeestaan kyllä aika lähelle), tarkemmin vaihtokyssäriä tarkastellessa meni sämpylää sieraimeen, kun tajusin että ei jumalauta, nyt on niin kauhee vaihdokki, että pakko tarttua tilaisuuteen. Tästä alkoi sairaus; jonkinastein saabismi.

    Sovittiin sitten viikonlopulle treffit molemmille puoliväliin matkaa. Kovasti jännitti, päästäänkö chevyn kanssa ehjänä perille. Perille saavuttiin hieman etuajassa. Tovin ooteltua alkoi kuulua jotain outoa mekkalaa, ja kas sieltä saapuu saab. Ruma ku perseenreikä, ajattelin, mut siitä mä tykkäänki (siis siitä, että auto on ruma. Hyi senkin pervo)

    Tovin vaihdokkia tutkailtua, ja autoa naureskeltua tehtiin paperihommat, ja lähettiin suuntaamaan saabilla takasin jyväskylään. Rattimanuaali ja vapaakytkin sun muitten omituisuuksien omaksumiseen meni tovi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kauaa ei nokka tuhissut, kun piti saada jo omaa kädenjälkeä vempeleeseen, ja seuran logo tuli konttiin;

    [​IMG]

    [​IMG]
    On kyllä järkyttävät nää puskurit ja valot.

    Pian alettiinkin jo väsäämään skalloppeja

    [​IMG]

    [​IMG]
    Skalloppeja kulutettiin patapadalla ja karhunkielellä.

    Tästä jälleen pari päivää eteenpäin saapilla ajellessani rupesin miettimään, kun v4:n sulosoinnut jää kovasti jonkun muun metelinlähteen alle, tajusin että pyöränlaakeri oli edestä loppu. Ei muutaku mitton kanssa etraan, ja uutta laakeria paikalleen väsäämään, ja avot, kyllä kehtaa sämpylällä lipua taas majesteetillisesti.

    Vain vähän tämän jälkeen kaupungilta tullessani, alkoi vanha hoppa rötäämään, kunnes matkanteko päättyi tykkänään. Ihmisten naureskellessa tutkiskelin konehuonetta, ja totesin että sähkönen bensipumppu käy ihan helvetin kuumana, hädin tuskin pystyi sitä koskettamaan. Hetken pumpun viilettyä kokeilin käynnistää vekotinta, ja tadaa, matka jatkuu. Täytynee hommata työntävä pumppu ja asettaa se tuonne bensatankin läheisyyteen.

    Eipä mennyt kyllä taas kauaakaan kun alko tapahtua. Paisarissa oli sormen mentävä reikä. Säiliötä ruuvarin kanssa irrottaessa, lipesikin meisseli yllättäen tunkeutuen meikäläisen kouraan. Ei ollut kaukana, ettei toinen pää tullut rystysten välistä moikkaamaan.
     
    -nikke-, Kalu, juha745 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. H-V

    H-V 2nd gear

    Vaikka auto on muuten ruma ja ruosteinen, ei rumat vanteet kuitenkaan miellyttäny silmää. Ne tarvitsi selkeästi maalia niskaansa. Musta + valkonen toimii aina. Lisäksi kuumailmapuhaltimella pistin puskureihin väriä.[​IMG]

    Ja koska tää on voodoo koko kapistus, niin sen mukasta grafiikkaa aloin tekemään;

    [​IMG]
    Tähän tulee muutakin tämän tyylistä tekstiä ja kuvaa.

    Kovasti oon pohdiskellu, josko esim. amazonin puskurit, ja takavalot ja etuvilkut sovittaisi tähän.

    Lopuksi tunnelmakuva saabin sisältä;

    [​IMG]
     
    mikkis83, Kalu, Rotten ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. max

    max Double Gearhead

    Oudot ja vähässä lääkityksessä tehdyt projektit ovat kukkahatun noston arvoisia asioita.
     
    -nikke-, Ässä., DD6 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. H-V

    H-V 2nd gear

    Painosanalla oudot. Kaikkea pitää kokeilla.. :D
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Nämä ovat juuri niitä voittajan autoja,joilla pystyy tekemään lähtemättömän vaikutuksen ensitreffeillä ennalta tuntemattoman naisen kanssa.
     
    Gary Grand, wilburi, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Komps !
     
    palontie ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eiks tollasen syöksysämpylän saa kulkemaan melko lennokkaastikkin "pienellä" kutittelulla
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ai tääkin on oodeeläisen pirssi!! Kattelinkin että onpa jollain saabistilla ollu ihan hyvä maku ulkokuoren suhteen :poff:
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu ja ei, toi v4 on vähän tyhmä virityskohde kun kaikki maksaa helkkaristi ja silti se ei oikeen toimi. Mutta toisaalta, on noista 170 heppaakin revitty joten mahdotonta se ei ole mutta itte ehkä hommaisin jonkun kent koneisen mieluummin. Mut mikä siten on pientä kutittelua, väittäsin että yli 90 tai 100 hepan saavuttaminen alkaa viemään rahaa.

    Ihan ok kulkunen tollaseksi, perä on suht fiksu välityksiltään joka auttaa asiaa.


    Alottajalle onnittelut hankinnasta, et tiedä mihin tulit sekaantuneeksi. Takavalot on aika rumat mutta käytännössä kaikki kuston viritykset mitä olen nöhnyt on vielä rumempia mutta toivottavasti onnistut. Viimisiä vuosmalleja ilmeisesti, ruostuu ihan vitusti. Se lattia bensatankin alta kannattaa tarkastaa ja pistää kuntoon, se on arka kohta ja kovassa rallissa voi auto katketa jos tarpeeksi mähii. Viiminen kuva kuvastaa tunnelmia kun kääntelet vetareita puolelta toiselle, ihmettelet mihin pakoputken kannakkeet hävisi, "ai tuoltakin auto voi ruostua", revit land cruiserilla lootaa irti tukikumistaan eikä löhde, säädät takajarruja joiden säätö mahdotonta, hitsaat kässäri vivustoja sun muuta saabismia mut en ainakaan itte ole vielä hirttosilmukkaaa tarvinnut kun hommat suht helppoja tehä mutta välillä kyllä ahdisti.

    Voin ostaa ton kellon kojetaulusta jos joskus luovut siittä.
     
    Muokattu: 27.8.2017
    H-V ja Karpov tykkäävät tästä.
  10. juha745

    juha745 Gearhead

    No niin! "Hyvä", että sait pistettyä tänkin tänne nyt. :mad::D:wc:
     
  11. juha745

    juha745 Gearhead

    Ja tälle autollehan on nimi ollut jo olemassa valmiina ties kuinka kauan. Kuunnelkaa vaikka mitä tossa kertosäkeistössä lauletaan:


    VOODOO SAAA-AAAB!!!
     
    wilburi ja Rotten tykkäävät tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voisin pistää vielä yhden lisäyksen näin illan kunniaksi tai oikeastaan neuvon.

    Kun sulla on se vapaakytkin mikä on jo itsessään länsimaisen sivistyksen kulmakivi, ja kun pysäköit autoa mäkeen, se ei pysy vaihteen varassa kun toiseen suuntaan. Eli jos pakki on päällä ja parkkeeraat auton, se rullaa silti taaksepäin ja eteenpäin vaihteilla päinvastoin.

    En joskus tajunnut sitä ja jätin vaan loivaan mäkeen ja otin vähän hikeä pintaan kun juoksin jonkun matkaa auton perässä.....
     
  13. juha745

    juha745 Gearhead

    Ei Mulla kyllä oo, mut kiitos kuitenkin. :D

    Ps. Hämäskö noi profiilikuvat? Pari kertaa itekin ihmetellyt, että mitä mää oikein oon kirjoitellu...o_O
     
  14. H-V

    H-V 2nd gear

    On meidän profiilikuvissa hiuksen hieno ero :rolleyes:
     
  15. H-V

    H-V 2nd gear

    Tämä tuli kyllä noteerattua, kun tallin pihaan pysäköin auton (loiva mäki), niin autosta poistuessa oltiinkin kovasti menossa takaisin sinne mistä tultiin :D
     
  16. juha745

    juha745 Gearhead

    No nyt on ainaki. :D Täytys tuo arkku-version sabluunaki leikellä ku kerkeäis.
     
  17. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Hyvä valinta, sellaisella minäkin aloitin harrasteautoilun. Vaikea noita on saada kohtuuhinnalla kulkemaan lujaa, ellei sitten osaa sepittää siihen turbosatsia. On noilla ralliakin ajettu eli vapari-viriosia on tehty mutta eivät ole halpoja. Toisaalta vaihdelaatikko on heikko, antautuu äkkiä ihan vakiokoneenkin takana. Tuplaputkia kannattaa kokeilla. Ei niillä pelkästään teho nouse mutta ääni paranee, etenkin ilman yhdysputkea oikean ja vasemman välillä. Saabclub.fi:hin kannattaa rekisteröityä, sitä kautta löytää vaikka mitä. Kerhoon liittyvä voi ostaa puhelinluettelon paksuisen korjaamokäsikirjan. Tai näin ainakin oli 10 vuotta sitten. Nuo on hyviä talviautoja.
     
  18. H-V

    H-V 2nd gear

    Noita kylkiputkia oon vähän miettinynnä. Jos sais vähän matalataajuuksisemmat höpinät. Täytyis mitata, kuinka ohkaset pillit tossa nyt on. Jos vaikka 2 tuumasesta värkkäis
     
  19. peto

    peto Gearhead

    Faijalla oli aikoinaan 2-ryhmäläinen syöksysukkula. Vakiolaatikolla kulki yli kaks markkaa. Laatikonkuoret oli heikko lenkki. Luokitellulla teräskuorisella jo pärjäsi jotenkin.
     
    Muokattu: 28.8.2017
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hämäs joo, katoin että olet alottaja, anteeksi ja ole hyvä
     
    juha745 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!