voyager 02 2,5 crd vaihteet ei mene sujuvasti päälle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 2002voyager, 13.7.2010.

  1. 2002voyager

    2002voyager 1st gear

    eli ykkönen ja kakkonen on ongelmallisimmat sekä pakki, alaspäinvaihtaminen on pirun hankalaa, välikaasulla menee huomattavasti helpommin ja ykkönen menee silmään jos auto liikkuu, esim liikennevaloihin tullessa ihan asiallisesti, paikallaan ollessa ei kovinkaan helposti ilman voimaa. kytkin irrottaa todella alhaalta. eikä luista, pitäisi olla kytkin vaihdettu???? nyt mittarissa 330thkm. vaihdoin öljyt redliniin, auttoi ehkä hieman 1 ja 2 mutta 4 ei toimi ihan niin hyvin. pitäisikö sittenkin laittaa se 10w30 moottoriöljy sinne laatikkoon sanottiin että redline sopisi parhaiten tuohon laatikkoon. onko vojussa joku hypoidi laatikko(MTL & MT-90 are not for use in differentials with hypoid gears) Kun otin öljyt pois tuli mukana kuin tyttöjen huulikiillossa olevia kiiltäviä hiukkasia ja neste oli todella litkua (ei öljymäistä lainkaan) ja suht kirkasta. oliko ne hiukkaset synkrorenkaiden palasia? alanko etsimään laatikkoa vai saako / pelkät synkrot vaihdattaa vai saako säädettyä vaihdevipuja (auttaako) ja jos kytkin kerran irroittaa kunnolla (vaikkakin alhaalla) niin tuskin sekään siis loppu olisi? kaikkia ideoita kunnioitetaan ja arvostetaan mutta ei vielä paaliin laiteta... perhe ei mahdu oikein muihin kivasti, subbea kyllä mietitty... KIITOS!
     
  2. black label

    black label 1st gear

    Jos kytkin oikeesti irroittaa niin jumiutunut kytkinakselin silmälaakeri (kiinni kampurassa tai vauhtipyörässä) tekee tommosta. Laatikon pyörivät kamat ei pysähdy vaihdetta kytkettäessä, vaan kykinakseli jää pyörimään kampuran mukana, ja varsinkin ykkönen ja pakki tuppaa rusahtamaan herkästi. Kaikissa vehkeissä ei varsinaista silmälaakeria edes tosin ole...
     
  3. 2002voyager

    2002voyager 1st gear

    no tuo vois kuullostaa järkeenkäyvältä. kun vaihtaa hyvin ilman rutinoita kun on kylmä kone ja jos vaihtelee ilman kytkintä pelkillä kierroksilla niin menee hyvin silmään kun löytyy oikeat kierrokset. mites tuon vois varmistaa? ja taitaa tarkoittaa kytkimen irroitusta, onko tuo sellainen joka kielisi siitä ettei olisi vaihdettu kytkintä tai voiko tuollaisen ns"jättää huomaamatta " kytkimen vaihdon yhteydessä?
     
  4. Rollonpoika

    Rollonpoika 1st gear

    Selviskö sulla ikinä tuon laatikon ketkuilu? Meillä perheen käyttiksenä -99 grand Voyager 2,4 koneella, manuaalilla. Kytkinremppa edellisellä omistajalla tehty joku aika sitten, muttaja pari kertaa toi on tehny kans niin ettei mene vaihteet ku väkisin voimalla sisään. Auto ollu meillä toukokuusta asti ja ykskaks yhtenä päivänä tuli nuo oireet ja yhtä nopeaa katoskin... Pakki tahtoo rusahdellen mennä päälle, sillointällöin, et kyl siellä jotain on häikkää. Kytkin ottaa hienosti silti ylhäältä...
    Luin Chrysler clubin sivuilta jostain "haarukasta" joka tarvis joskus vaihdella? Syncrot kans?

    Olis hiton kiva tietää mikä siellä mitäki kummittelee... :D
     
  5. 2002voyager

    2002voyager 1st gear

    Ei selvinnyt vielä, tuo 'clutch release lever' eli kytkimen haarukka taitaa olla se vika. Pitää alkaa kyselemään mitä maksaa tai sitten jokun hitsaustaitoisen luokse auto. Jos joku tietää hintoja niin kiva olisi. £250 toistaiseksi ainoa tieto.
     
  6. Rollonpoika

    Rollonpoika 1st gear

    Jos vaan kehtaat sivistää muakin jos jakun löydät avun ja hintoja jne. Auttas hemmetisti. Kai se pentele se haarukka on, muualta sain vähän samanlaista huhuilua. Ja tuo hintakin pompannu jostain kans itellenikin.
    Mut syksynjatkoa, pidetään infoo päällä. Hiukka tuo talvi jännittää jos ei ehdi paikallistaa ja fiksata vaihteita liukkaammaks... Saa apukuskin ottaa ajoon viereen työntään vaihteet kohilleen. :D
     
  7. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Onko aloitukseen löytynyt ratkaisua...?
     

Kerro tästä muillekin!