voyager -02 laatikko tihkuttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jariha, 18.3.2009.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    mistäs tollasen laatikko yleensä tihkuu? on kuulema öljyvuoto vaihdelaatikossa, itte veikkailisin tietenkin öljypohjaa mut kun en oo nähny viel autoo. (ei ole oma, joudun vaan korjaamaan?)

    paljonko on automaatin(laatikon) öljytilavuus?

    autolla ajettu joku 150tkm
     
  2. Jome

    Jome Gearhead

    Lauhduttimen letkuja veikkaisin ekana.
     
  3. cadi-60

    cadi-60 Gearhead

    solenoidi paketin välistä monesti vuotaa.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Öljyn kokonaismäärää en muista mutta jos olet vaihtamassa niin 4.5L riittää. Öljypohjantiiviste on yksi vuotokohta varsinkin jos on korkkitiiviste.

    Moparin +4:sta lootaan.
     
  5. Fairlane66

    Fairlane66 Gearhead

    Veikkaus vetoakselin stefan suuntaan :)
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    hyvä kun on vaihtoehtoja :rotfl: , huomenna näkee kun pääsee auton alle
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    eli öljypohjan korkkitiiviste ny ainakin oli tihkunu reilusti, pultit suhteellisen löysässä mut täytyy ny siitä ainakin alottaa et se ja öljyt + suodatin vaihtoon
     
  8. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Suosittelisin öljypohjaan tiivisteeksi Moparin omaa metallitiivistettä jossa kumireunus. Eli ei ole kertakäyttöinen vaan voi avata/kiristää useamman kerran eikä tarvitse tiivisteliimaa tms silikonia. Maksaa muistaakseni aika reilusti (oliko jotain 30e) mutta eipä enää varmasti vuoda.

    Toki pitämään saa myös tarviketiivisteilläkin.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    toi on hyvä jos sellasen tiivisteen saa, luulen että tässä tapauksessa ei oo niin rahasta kiinni jos vaan öljyvuoto saadaan pois :)
     
  10. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    varaosa 05011115AA hinta 51e

    Hinta-arvio oli näköjään hivenen alakanttiin.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja jos merkkiliikkeellä ei tuota ole, niin mulla on 1 kpl hyllyssä sekä suodatinta!!!
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Taidan itsekin hommata tuon orggistiivisteen seuraavaan vaihtoon. Isot pojat on kertonut että se kannattaisi öljytä ennen asennusta niin se ei jämähdä kiinni, voi saada jopa ehjänä auki seuraavalla kerralla. Taitaa kyllä olla hankalampaa saada se kuivana paikalleen....
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    autokeskuksella paketti jossa öljyt 4+1l, öljypohjan tiiviste ja suodatin 158e, viel en tiiä ku en hoksannu kysyä oliko metalli vai korkkitiiviste?
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    AK ei myy kuin orggista, eli metallitiiviste kumipinnalla.

    Pitkässä juoksussa ölppää kannattaa ostaa vain nelosen pytyissä, litran purkeilla on aika kova hinta.
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    se on totta et ei kannata noi litran pöntöt, mut toi on autokeskuksen valmispaketti yhteenvaihtoon. kaveri totesi et jos 2vuotta pärjäis autolla viel, nii sit vaihtoon on kilometrit silloin jossain 250tkm.
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Huoltoväli kyseisellä laatikolla 48 000km! tai 2v, kumpi täyttyy ensin. Ja olen sitä mieltä että tuota kannattaa noudattaa.
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    kiitos tosta tiedosta, huoltovälistä en tienny et se on tollanen eli täytyy siis ainakin kerran vaihtaa tänkin jälkeen sinne öljyt :)
     
  18. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Yksinkertaistettuna 3-vaihteisen öljynvaihtoväli on 48 000km ja 4-vaihteisen 75 000km. Periaatteessa huoltokirja ratkaisee.

    4 litraa atf +4 öljyä riittää. Öljytason ei tarvitse nousta tikussa öljyn/suodattimen vaihdon jälkeen kuin cold-mitta-alueelle, mieluiten tietysti cold:n max merkkiin. Tähän 4 litraa riittää mainiosta. Eli yksi purkki riittää eikä kalliitata 1l purkkeja tarvitse ostaa.

    Työn puolesta noita vaihtoja on tullut tehtyä muutama....
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Voikkarin huoltokirjassa on 4 vaihteiselle 41TE lootalle vaihtoväli 48K.

    Eikä se 4 litraa riitä, paitsi jos haluaa säästää, niin sitten sen on riitettävä.

    Edit: Huoltokirjaa ei nyt ole käsillä mutta tämmöinen yleisohje löytyi koneelta.
     
  20. soto57

    soto57 1st gear

     

Kerro tästä muillekin!