Voyager 3,3 moottori räpättää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Matkaaja, 21.8.2018.

  1. Matkaaja

    Matkaaja 1st gear

    Moi kaikille, minulla on -98 Voyager jonka moottori on alkanut pitää räpättävää ääntä. Sitä ei juurikaan kuule tyhjäkäynnillä, mutta kun kierroksia nostaa niin sitten...Ääni tuntuu tulevan moottrin yläosasta mahdollisesti lohkojen välistä joten olisiko venttiilin nostajat? Kilometrejä on 270000. Onko kellään mitään näppituntumaa siitä mitä nostajien tarkastus voisi maksaa tai onko kellään hyviä tai huonoja ideoita asiaan liittyen?
    Etukäteen kiitoksia
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kuuluu asiaan, keinukoneisto pitää noissa aika raakaa ääntä vanhemmiten, juurikin kierroksilla. Tuohon ei oikein ole muuta ratkaisua kuin uusia osaset jos haittaa kovasti.

    Jakoketju alkaa noilla kilometreillä olemaan myös loppusuoralla, vaihtoväli muistaaksein 320tkm.
     
    Muokattu: 1.9.2018
    jariha tykkää tästä.
  3. annek

    annek 1st gear

    Hei,
    tarvitsen apuanne...

    Minulla on Voyager 2004 manuaali 2,4 koneella. Jakohihna vaihdettiin juuri mutta nyt ei moottori oikein toimi. Sammuu helposti tyhjäkäynnillä ja koko auto tuntuu silloin hiukan heiluvan eli moottori käy epätasaisesti. Jos laitan kytkimen pohjaan ja annan auton liukua mäkeä alas, se sammuu itsekseen. Lauantaina ajoin ensimmäistä kertaa lyhyen lenkin 100km tunnissa. Muuten olen viikon verran ajanut vain kaupungissa. Kun tulin motarilta pois , auto suostui liikkumaan 40-50 km tunnissa eikä reakoinut kaasuun. Myös jos annoin auton liikkua ilman vaihdetta, moottori ikäänkuin pysätti matkan. Sunnuntaina tuo vika oli poissa kun käväisin tankilla.
    Tänä aamuna sitten syttyi moottorin kuva ja ajoin sen takaisin korjaamolle. Siellä yritettiin avata vikakoodia mutta se ei heidän laitteillaan enään aukea vaikka aiemmin olemme saaneet tiedon vikakoodista heti.
    ajattelin aamulla ajaa maahantuojalle koodin lukuun.
    Onko kenelläkään vastaavaa vikaa tullut eteen?
     
    Muokattu: 8.10.2018
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikai jakohihna heitä hampaalla? Kuka sen vaihtoi?
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Eiköhän syy- yhteys ole tuo jakohihnan vaihto jossa jotain on mennyt pieleen.
    Kuten Karpov jo ehti mainita... mahdollisesti jako on asennettu väärin, tai jotain muuta on samassa vaihdossa rikottu.

    Takaisin sinne vaan, tällä kyseisellä korjaamolla on varmasti takuu työlleen.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aikalailla vastaavalla mosalla olevaan neoniin hihnan vaihdoin, kiristäjä jotenkin alussa epälooginen ja muutenkin sitkaasti yritti yhtä hammasta kokoajan heittää. Rauhassa vaan käsin konetta pyöritellen ja hyvä tuli. Pajalla varmaan äkkiä rojut takasin ja joo starttas se.
     
  7. annek

    annek 1st gear

    Nyt on vika luettu Autokeskuksessa ja koodiksi tuli PO172Fuel 1/1 system rich,
    Kertoivat, että voi olla mitä vain ja asia selvinnee vianmäärityksessä 139,95 tunti.
    Onko kellään tullut moinen koodi eteen?
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Siskon voikkarivainaa toipui vähän samanlaisista oireista hevoskuurilla ruiskukliineriä. Oli vissiin joku ruiskusuutin juminu auki asentoon.
     
  9. annek

    annek 1st gear

    Käväisin sitten vielä toisella pajalla, joka on erikoistunut ameriikan autoihin...mitään vikakoodia ei sielläkään löydetty. Epäilivät samaa kuin jo aiemmin täällä, että jakohihnan asennuksessa on tapahtunut virhe... vein auton aamulla takaisin korjaamolle joka jakohihnan vaihtoi.
    Nyt jakohihna on kohdillaan ja auto kulkee kuin unelma.
    Kiitos avustanne!!!
    Noh...
    Tästä rohkaistuneena ajoin auton sitten lauantai aamuna katsastukseen. Katastusasema kumisi tyhjyyttään ( missä kaikki katsastettavat autot nykyään on?) joten katsatusmies ryhtyi hommiin ja 45 minuutin jälkeen sainkin sitten kokea ensimmäisen kerran elämässäni miltä tuntuu kun tuulilasissa on punainen ajokieltotarra.
    Korjauslista on pitkä, joten ei muuta kuin taas pajalle ja työalle...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitä kaikkea löytyi ja mistä ajokielto?
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ajokielto voi tulla vaikka huonoista renkaista. Tuttu sai seprinkiin punasen tarran kun oli käppäri tehoton.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Totta. Jotkut asemat silti vähän inhimillisyyttä pitää noissa lievemmissä tapauksissa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    45min? On siinä tovi vikoja kek.... etsitty.
     
    Nikuzai, Sounderi, chevytb02 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Matkaaja

    Matkaaja 1st gear

    Viitaten ylimmäisenä olevaan postaukseen, niin kiitos autoilijalle vastauksesta. Voyager on nyt paalaamossa ja rauha sen moottorille!
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuis se nyt silleen?
     

Kerro tästä muillekin!