Voyager 4-vaihteisen automaatin öljynvaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Spitfire, 4.11.2010.

  1. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Tollaseen -01 lestaadiolaishänksättimeen tarviis tehdä hieman huoltoa. Onko tomaatin öljynvaidossa mitään erikoista tiedettävää, vai meneekö vanhat pois->uudet sisään periaatteella (ölpät+suodatin)? Tarviiko tuo nyt sitten jotain sähköistäopastusta, mihin esim. autokeskus viittaa? Käykö tämä öljy http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0204? Ois vaan tuossa lähellä. Kiitokset!
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei ihmeitä. Jos käytät korkkitiivistettä niin älä kiristä liian tiukkaan. Pulttien tiukkuus on hyvä varmistaa parin päivän päästä, saattaa tiputtaa pikkusen öljyä kun tiiviste "kastuu" ja pultit jää löysälle.

    Kun otat vanhan suodattimen pois niin katso että o-rengas tulee mukana. Uuden suodattimen asennuksessa suodatinta pitää painaa että se napsahtaa paikoilleen.

    Pikaopetuksesta sen verran että merkkiliike suosittaa että se tehdään öljynvaihdon yhteydessä mutta esim avo-sepun tehdasmanuaali kertoo että öljynvaihto ei ole syy miksi pikaopetus pitäisi tehdä ja kyseessä on sama laatikko. Tuskin siitä haittaakaan on mutta taitaa maksaa liki satkun.

    Öljy ehdottomasti ATF +4. Omassa käyttänyt vain Moparin mehua.
     

Kerro tästä muillekin!