Voyager -93 automaatti ongelma.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ruatis, 20.9.2009.

  1. Ruatis

    Ruatis 1st gear

    Elikkäs. Oireet alkoi pienellä täristyksellä tasakaasulla. Nyt ei mene enää koneen lämmetessä mihinkään, ellei nosta kierroksia nopeasti ja päästä kaasua niin nytkähtää liikkeelle ja menee 10-20m eteenpäin. Onko laatikko nyt totaalisesti paskana vai?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    kato ensiks minkä näköstä/hajusta öljyt on.mooppareissa lukee tikussa pitääkö keppi olla parkilla vai n:llä.Älä nyt ainakaan enempää ajele ennenku vika selviää.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuossa kepin pitää olla P:llä kun tsekataan öljyt.
     
  4. Ruatis

    Ruatis 1st gear

    juuri vaihdettu
     
  5. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Onko 41TE vai 31TH? :eek: (3 vai 4 vaihdetta?)
    3.0 vai 3.3?

    Laitoithan ATF+4 etkä Dexronia?

    " Incorrect transmission fluid - most common problem! (even in 2008) "
     
  6. Ruatis

    Ruatis 1st gear

    4 vaihdetta ja 3.3. Gulfin Dexron III type F on nyt sisällä. Voiko johtua siitä? Castrolin kirja väittää Dexronin sopivan?
     
  7. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Ei oo toi Gulf listalla...

    http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html


    Lisääjuttua...

    http://www.phpbbserver.com/chryslerclub ... lercluboff

    http://www.allpar.com/fix/trans.html

    When you change your transmission fluid, always use the recommended fluid. (1989-91 owners, ignore the manual and use ATF+4®).

    Don't assume your mechanic or dealer knows what fluid to use. Ask them what they will use and make sure it's the right one. (Some people recommend watching the mechanic pour it in, and for good reason! We have been told about mechanics who said they were using ATF+4 when they were not. Is a customer's transmission worth the $10 for better fluid?)
    All Chrysler four-speed and six-speed automatic transmissions* are very sensitive to the quality of the transmission fluid. Only use the ATF+4 in these transmissions. Do not use Dexron or Mercon.

    :rotfl: Mä asennevammasena otan vaan sitä oljyä missä on mopar merkki -mut jokainen valitkoon itse :eek:
    PS. Enkä ole töissä merkkiliikkessä :poff:
     
  8. Ruatis

    Ruatis 1st gear

    No ei muutakun öljyä ostamaan! Mistä ATF+4 :sta nyt ylipäätänsä saa? Ei ainakaan paikallisista varaosaliikkeistä. :D
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole olemassa vissiin mitään DIII type F mehua?? Mutta ei toi DIII ainakaan rikkonut mitään kun emäntä kurvaili 3.3 voijaakkerilla toista vuotta ja lootassa siis DIII.
     
  10. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Gulf ATFs:
    Gulf has recently launched the latest in automatic transmission fluids, Gulf DEXRON VI. This complements the Gulf DEXRON / MERCON products recommended for the latest model passenger cars. Older vehicles are also catered for, with Gulf DXIII and DXII products through to the older Type A and Type F fluids. GM DEXRON VI and IIIH approvals
    Meeting DEXRON III and II
    GM Type A, Ford Type F

    Caterpillar TO-2
    Allison C-4

    Meets the requirements of all Ford (1983 to 1996) and GM (before 2005) automatic transmissions
     
  11. Ruatis

    Ruatis 1st gear

    Ongelmahan alkoi periaatteessa sillon, kun laitoin dexron II luokiteltua öljyä. sen jälkeen vaihdoin koneeseen gulffin type f:n. toimi 20km ja veto loppui. onko koneeseen voinut jäädä dexron II öljyä joka estäisi toiminnan? :D
     
  12. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Gulf ATF Type F Product Description
    Gulf ATF Type F is a high friction automatic transmission fluid intended for use in automatic transmissions of all Ford vehicles that were built prior to 1977 and certain models built during 1977-1980 requiring fluids meeting Ford ESW-M2C33-F specification. The highly refined base oils and performance additives provide long term protection in transmissions requiring a non-friction modified fluid. It exceeds the performance requirements of Ford ESW-M2C33-F specification.

    Features & Benefits
    Non-friction modified formulation enables shifting clutches to engage quickly
    Better oxidation and thermal stability reduces oil degradation over time
    Extremely high Viscosity index ensures adequate lubrication in both high operating & low starting temperatures
    Superior anti-wear technology protects transmission against wear
    Improved low temperature fluidity provides fast circulation in cold climatic conditions
    Provides good resistance against rust and corrosion
    Compatible with all common seal materials

    Applications
    Recommended for both make-up and refill in power steering systems of the following Ford vehicles: 1980 and older Lincolns, 1978 and older models of all other Ford cars, vans and light trucks
    Not recommended for automatic transmission in Ford, General Motors, Chrysler or any other cars requiring a MERCON® or DEXRON® quality fluids.

    http://124.30.44.229/GulfOilSearch/frmS ... nNameID=11

    Vai onko toi Gulf ATF Type F se väärä komponetti?

    laatikkoöljy tilavuus on noin 8.6Litr. vaidossa menee noin ~4Litr.
     
  13. Ruatis

    Ruatis 1st gear

    Sitä sielä on kuulemma ollut ennen.
     
  14. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Mä nyt vaan laittasin sinne tota ATF+4:sta, koska sen nyt ainakin pitäs olla oikeeta kamaa - huolimatta siitä mitä siellä on tai on ollut...
    (tilannehan ei varmaan ainakaan parane itsestään tai ajamalla.)
    tää on mun mielipide eikä siitä tarvitse välittää

    http://www.allpar.com/fix/trans.html
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olen propagandan uhri ja siitä syystä kippaan kyseiseen lootaan vain Moparin Atf +4:sta ja vaihto kerran vuodessa.

    Lootasta tulee valuttamalla ulos noin 4-5 litraa valutusajasta riippuen joten vanhaa jää sisälle useampi litra. Viimeksi auto oli perse auki kaksi päivää ja yli 5 litraa tuli ulos.

    Ilmeisesti insinjöörit on laskeneet että jos huollot tehdään SÄÄNNÖLLISESTI niin riittää kun puolet vaihdetaan.

    Huuhtelemalla uudella nesteellä saa kaikki vaihdettua. Ohjeet löytyy netistä.
     
  16. Ruatis

    Ruatis 1st gear

  17. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Jos et meinaa purkaa sitä, niin Laatikon öljypohjan kautta ei vaihdu kun toi 4-5Litraa. Tikun kautta imulla vaihtuva määrä ei mulla ole tiedossa.

    (Mites Vuppe?)

    Varaosana suodatin ja mahdollisesti kans korkkitiiviste pohjaan (ellei sulla ole se metalli/silikoni uudell.käytettävä versio.)
    Lisää oljyä poistamasi määrä (=liika ei ole hyväksi)

    Oljymäärän tarkistus

    http://www.phpbbserver.com/chryslerclub ... lercluboff
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tikku menee aika lähelle öljypohjan alareunaa joten sama määrä sen kautta vaihtuu. Otin sen takia öljyt imulla pois koska niin sen voi tehdä paljon siistimmin kun öljyä ei valu koko öljypohjan leveydeltä. Suodattimen vaihdon takia se pitää kuitenkin irrottaa. Laitoin pohjaan tyhjennyspropun joten seuraavaa vaihtoa ei tarvi tehdä yläkautta.

    Tein tämän Stratuksen laatikkoon mutta siis sama aski.
     
  19. Mopar Suomi

    Mopar Suomi 1st gear

    hyvinkäällä sveitsinportin auto siin motarin kupees. Www.mopar.fi
     
  20. Ruatis

    Ruatis 1st gear

    Mitenkähän tuon laatikon saa tyhjennettyä kokonaan?
     

Kerro tästä muillekin!