Voyager -99 takajarrujen ero?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jora78, 7.1.2015.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Tuli käytettyä voyageri leimalla,mutta oli liikaa eroa takajarruissa.
    Aluksi seurasi hyvin mutta kun löi pohjaan niin vasen puoli nousi liikaa.
    3.1/2.0 oli arvot.
    Onko näissä erikseen paineenalennusventtiilit vai mikä mättää.
    Rumpujarruilla tämä yksilö.
     
  2. gomopar

    gomopar Gearhead

    Mulla 96 mallin Town&Countryssä oli just sama vaiva. Toinen paineenalennin oli vialla. Sijaitsee rungon kyljessä kuskin takapyörän etupuolella.
     
  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Thanks,tossahan se vika luultavasti on.
    Ei taida oikein tuota osaa saada muualta kuin Autokeskusksesta?
    Ei näytä olevan Rockautossa.Eikä oikein purkaamoissa.
     
  4. Jora78

    Jora78 Gearhead

  5. gomopar

    gomopar Gearhead

    Just tuo. Mä sain sen Southwest tradeltä toissa kesänä. Oli ainoa Hämeenlinnan toimipisteessä ainoa hyllyssä silloin. Maksoi muistaakseni 75 egee. Kiusallinen vika. Koitin kans eka putsaa ja herkistellä takarummut mutta millään ei menny prosenttien sisään. Toiseen jarruun tuli aina vaan liikaa painetta. Oli suojakorkki kadonnut toisesta venttiilistä ja korroosio jumittanut sen täysin auki.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Moinen venttiili pitäis olla tallella pihassa lojuvassa raadossa.. Ja on ollut pari vuotta autossa kiinni, kun jouduin sen sillon uusimaan jarrujen epätasaisuuden takia.

    Osa saattaisi viikon päästä kulkeutua mukana Jkylä-Turku-akselilla, mikäli et sitä ennen saa jostain JÄRJELLISEEN hintaan.. Pullakahvit jos tuosta saan, niin vetää jo hymyn leveäksi. ;-)
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Mulla oli liian urautuneissa,olakkeellisissa takarummuissa vika.Laikkasin reunat suoraksi ja kenkien säätö lähelle ja hyvä tuli.Tuohon oli joku asentanut uudet kengät uraisiin rumpuihin,ei tuu hyvä et saa kenkää lähelle.Ihmetteloin kyllä kun uudet kamat sisässä mut jarrut epätasapainossa.
     
  8. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    tommonen kai sit...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pitäs sen rockiautossa olla "Proportioning Valve"
    Noita on 2 erillaista awd:ssä eri kun etuvedossa...

    Kannattaa tarkistaa josko rummut olis kuluneet yli, mulla oli kuluneet niin että säätö ei riittänyt enää... (vaikka pykälä olikin poistettu)
    Tai sit toi pyhälä estää toiminnan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Toi on mielestäni ABS-varustettuun autoon?
    Vehicles not equipped with ABS brakes use a
    height sensing proportioning valve. The height sensing
    proportioning valve is mounted on the left frame
    rail at the rear of the vehicle (Fig. 8). The height
    sensing proportioning valve uses an actuator assembly
    (Fig. 8) to attach the proportioning valve to the
    left rear spring for sensing changes in vehicle height.
    http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 03c8f7.jpg
     
  10. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Olisko toimmonen sit avuks. (Joo mulla meni ohi toi ABS:tömyys - Sori!)

    PROPORTIONING VALVE (HEIGHT SENSING)
    Proportioning valve adjustment will be required if there is a complaint of premature rear wheel lockup and the front and rear brake shoe linings checked OK during inspection, the height sensing proportioning valve required replacement, or there is a complaint of excessive pedal effort and the vacuum booster and brake pedal checked OK. Make sure the proportioning valve and the mounting bracket are firmly attached to the vehicle. Then, proceed with the following procedure to perform the adjustment of the vehicle.

    1. Raise vehicle. Vehicle is to be raised and supported on jackstands or with a frame contact type hoist so the rear suspension of the vehicle is hanging free.
    2. Remove rear wheels/tires.
    3. Using an appropriate jack, support the rear axle prior to the removal of the track bar and shock absorber bolts from the rear axle.
    4. Unbolt the track bar from the rear axle.
    5. Unbolt both shock absorbers from the rear axle.
    6. Loosen (do not remove) both of the leaf spring to front spring hanger pivot bolts. NOTE: When lowering the rear axle be sure that the leaf springs do not come in contact with the hoist limiting the downward movement of the axle. If this occurs an improper adjustment of the actuator may result.
    7. Lower the rear axle so it is at its farthest point of downward movement.
    8. Loosen the adjustment nut on the actuator.
    9. Be sure the hooked end of the actuator is correctly (fully) seated in the clip on the proportioning valve lever and that the clip is correctly positioned on the lever of the proportioning valve.
    10. Pull the housing of the proportioning valve actuator toward the spring hanger until the lever on the proportioning valve bottoms on the body of the proportioning valve. Hold the proportioning valve actuator in this position while tightening the adjustment nut to a torque of 5 Nm (45 inch lbs.) . Proportioning valve adjustment is now complete.
    11. Install shock absorbers and track bar on rear axle. Do not tighten the mounting bolts of the loosened suspension components at this time.
    12. Install the wheel/tires.
    13. Lower the vehicle to the ground. Be sure that the suspension is supporting the full weight of the vehicle.
    14. Tighten the spring to front hanger pivot bolts to a torque of156 Nm (115 ft. lbs.) .
    15. Tighten the shock absorber mounting bolts to a torque of 101 Nm (75 ft. lbs.) .
    16. Tighten the track bar mounting bolt to a torque of 95 Nm (70 ft. lbs.) .
    17. Road test vehicle to ensure that the premature rear wheel lockup condition has been corrected.
     
  11. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Samaa itsekin katsellut,täytyy huomenna ryömiä auton alle ja katsoa mitä sieltä löytyy.
     
  12. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  13. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Tämmöinen siellä oli,purin sen osiin ja vaihdoin männät toisinpäin.
    Täytyy taas kokeilla leimalle.

    http://aijaa.com/7GH5G4
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kannattaako leimalle mennä kokeilemaan, kysy joltain lähi korjaamolta, jos päästävät pienellä korvauksella heidän jarrudynolle, sais tarkistettua erot ennen mahdollisesti turhaa katsastusmaksua?? Ainakin meillä onnistuu silloin kun dyno ei oo lumihangessa, niinkuin nyt :cry: :cry:
     
  15. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Läpi meni uusinnassa,oli melkein tasan jarruvoimat.
    Säästin 400 euroa,uusintakatsastus maksoi 18 euroa.
     
  16. gomopar

    gomopar Gearhead

    Moni vika korjaantuu korjaamalla. Tää on harrastamista :)
     

Kerro tästä muillekin!