Voyager ajonesto jumittaa

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja dunkel, 21.5.2019.

  1. dunkel

    dunkel 3rd gear

    Joo, en tiedä Jamantti-hörhön Savon höpötyksistä mutta tässä vähän yhteenvetoa. Toivottavasti en nyt jinxaa tätä kun kaikki näyttäisi toimivan hurjan hyvin juuri parhaillaan. Mielettömän hyvä auto.

    Elikkä...

    - ongelma alkoi kun jostakin syystä auto (CGV, Chrysler Grand Voyager 2001) ei vaan startannut. Muuten kaikki toimi jne. Aikaisemmin, aina joskus, ajonesto oli kytkeytynyt päälle mutta renklauksen jälkeen auto on aina saatu käyntiin. Nyt kuitenkin aika totaalinen stoppi.

    - auto hinattiin korjaamolle (1), joka teki jotakin räpläyksiä, korjasi jotakin mutta ilmeisesti ei kuitenkaan korjannut varsinaista vikaa. Korjasi jotakin muuta ehkä.

    - auto ajettiin korjaamolta (1) pois, kaikki ok, pysäytettiin, starttasi jne. mutta seuraavana päivänä taas totaali-stoppi.


    - auto hinattiin toiselle korjaamolle (2), joka tutki asiaa mutta ilmeisesti homma ei edistynyt.

    - myöhemmin auto hinattiin korjaamolta (2), korjaamolle Jamant (3), heti kun Jamantilla oli aikaa...

    - jos ymmärsin oikein niin Jamantilta kottero käväisi maahantuojan korjaamolla (4) ja sieltä takaisin korjaamolle Jamant (3).

    - viime viikolla auto pääsi takaisin kotiin! :)

    Nyt autolla on ajettu jo satoja, tuhansia kilometrejä. Toistaiseksi toimii hyvin. Hyvin korjattu, kiitos!

    Luottamus autoon palautuu pikku hiljaa ja pakko todeta, että törkeän hieno auto tämä CGV (Chrysler Grand Voyager), oikein hyvä.

    Erityisen kummallista on se, että mielestäni aivan turha ja hömppä ajonesto-tietsikka-ongelma lamaannuttaa muuten hyvän auton näin totaalisesti. Arvaan, että tällaiset probleemat vain pahentuvat näinä nykyaikaisina päivinä. Tsemppiä korjaajille ja huoltamoille.

    Nyt autossa on kahdet avaimet koska korjaamo (1) vaihtoi virtalukkoa tms. Harmittaa, että en ottanut talteen lukkopesää. Mutta sellaista se on. Tosin ei voi valittaa, kaikki toimii.

    Suuri kiitos Jamantille, joka taas kerran korjasi ja huolsi autoa. Pikku hiljaa Chrysleristä on tullut enempi Jeeppi...
     
    hartsa69 ja JAMANT tykkäävät tästä.
  2. GBS

    GBS 2nd gear

    Mikä oli se auttanut korjaus sit?
     
  3. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Katso edellisen sivun viimeinen mun kommentti, uusi immo korjasi ongelman, muistaa koodauksensa, vanha immo unohti koodauksen kahden päivän kuluttua koodauksesta...
     
    GBS tykkää tästä.
  4. dunkel

    dunkel 3rd gear

    Lyhyesti: armoton korjaamoaktiviteetti ja periksiantamattomuus.

    Pidemmin kerrottuna: ongelma on se, että etukäteen ei voi tietää. Jos nyt olen jotenkuten pysynyt korjaamohistorioiden perässä (ja huom, aikoinaan korjasin, hitsasin, väkersin, maalasin ja tuunasin autoja priimakuntoon, joten omasta mielestäni tiedän jotakin) niin tässäkin tapauksessa ongelma on ollut se, että edes näin jälkikäteen ei voida olla aivan varmoja onko kyse ollut huonosta liitännästä, heikosta piuhuasta vai totaali-tiltanneesta keskusyksiköstä...

    Anyway, jos — siis jos — olen ymmärtänyt niin nyt on CGV:hen vaihdettu vaikka mitä (ECU, SKIM, FCM jne) – nämä ovat siis pökäleitä, johihin on imutettu kaikenlaisia toimintoja, mm. tuulilasin pyyhkijät, takakontti, ajonesto (!!!) jne.

    Nyt jälkikäteen ajateltuna niin VOIHAN se olla, että vika oikeastaan olikin vain jossakin yksittäisessä liittimessä mutta oikeasti, aikuisten oikeasti, tätä on mahdoton tietää.

    Siispä, nyt on CGV:hen vaihdettu yhtä sun toista, useamman korjaamon toimesta ja toistaiseksi — siis nyt — homma on hyvä!

    Oma arvaukseni on, että:

    - ilman JAMANTin omituisen intensiivistä asennetta siihen, että »...syy oireiluun tulee korjata, ei riitä pelkkä oireen korjaus...» on hyvä. Kiitos. Nyt CGV toimii. Super.

    - aiaisemmat korjaamot ja korjaukset yrittivät parhaansa mutta eivät ollee tarpeeksi innostuneita. Tavallaan korjasivat vääriä vikoja :)
     
    Jussi289, dart -66 ja GBS tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!