Voyager automaatin sähkö?vika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja VOYAGERISTI, 13.10.2009.

  1. VOYAGERISTI

    VOYAGERISTI 1st gear

    Autoni on Chrysler Voyager -93 3.3 AWD. Vika on sellainen, että yleensä aamuisin liikkeelle lähtiessä ei vaihda 1 isommalle. Kun käyttää virrat pois, niin toimii sen jälkeen moitteettomasti vaikka 1000km. Sama tapahtuu myös silloin, kun auto on muutamia minuutteja tyhjäkäynnillä. Poistuu aina, kun käyttää auton sammuksissa. Ei siis koskaan ajon aikana ole ollut mitään ongelmaa, vaan vaihtaa sievästi kaikki vaihteet.

    Vika siis ei ilmeisesti ole mikään mekaaninen vaan..?

    Kiitos vinkeistä etukäteen!
     
  2. virta

    virta Gearhead

    Laatikko on vikatilassa kun ei vaihda isommalle.Resetoituu avaimesta.

    Sulla on laatikko vielä melko hyvä jos lämpimänä toimii moitteetta,siellä voi olla huonot öljynpaineet tai liikaa luistoa kylmänä siksi menee vikatilaan.Lopun enteitähän nuo lootalle tietty on.
    Ei tuo varsinaisesati sähkövika ole vaan viesti siitä että toosa on remonttikunnossa.
     
  3. Antti P

    Antti P Gearhead

    Laturi? Akku? Molemmat?
    Käynnistyksen jälkeen ei tarpeeks virtaa ja sama homma tyhjäkäynnillä.
     
  4. VOYAGERISTI

    VOYAGERISTI 1st gear

    Ok. Vika esiintyy kuitenkin myös lämpimänä, jos auto seisoo muutaman minuutin tyhjäkäynnillä. Siis muutama minuutti tyhjäkäyntiä ja liikkeelle lähtiessä ei vaihda isommalle. Näin tapahtuu aina. Vaihtaa käynnistyksen jälkeen aina todella hienosti eikä koskaan ole ongelmia ajon aikana. Ainoastaan aamuisin ja tyhjäkäynnin jälkeen.
     
  5. VOYAGERISTI

    VOYAGERISTI 1st gear

    Mielenkiintoista! Kuinka vähäinen virta vaikuttaa vaihdelaatikon toimintaan?
    Olen nimittäin huomannut, että latauksen mittari ei näytä normaalilukemaa vaan alle sen mitä pitäisi. En ole mittarilla koskaan mitannut todellista latausta. Auto kyllä käynnistyy aina hyvin.

    Paljon kiitoksia vinkeistä!
     
  6. ford59

    ford59 1st gear

    Kannattaa käydä luetuttamassa vikakoodit laatikosta, ennen suurempia johtopäätöksiä.
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    No jos lataus ei ole sitä mitä pitää niin eiköhän kannata se ensin laittaa kuntoon.
    Monessä värkissä jota olllaan laitettu on viallinen laturi/ huono akku antanut monenlaista koodia ja virhettä.
    En olis minäkään alkuun uskonut että kun VP44 pumppu antaa koodia että ei riittävää siirtopainetta(vaihdettiin suodattimet, kokeiltiin uudella siirtopumpulla, letkut uudet, takin putsaus...) että 120amp laturi ei enää viidenvuoden jälkeen työnnä riittävästi virtaa. Akkuhan jo ehditty vaihtaa aiemmin.
    Vikakoodit luettiin ja ihmeteltiin että ompa paljon koodeja mutta esim. alhaisesta latausjännitteestä ei ollu yhtään.
     

Kerro tästä muillekin!