Voyager crd 2.8 voimakas nakutus

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JamiZ, 13.10.2019.

  1. oceanic7

    oceanic7 Gearhead


    Keinuvipu poikki. Sama ääni eikä oikein lähde käyntiinkään hyvin.

     
  2. JamiZ

    JamiZ 1st gear

     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Luulin että kyselit ihan yleisesti, tosiaan harvassa on testerit mitkä noihin pääsee muutenkaan... Ja jos pääseekin niin diagnostiikka luokkaa 740 volvo ja vilkkuvalo... Paitti että volvokin kertoo enemmän :poff: töiden puoleen joutunu useasti toteamaan että vittumaisimpia diagnosoinnin kohteita on nimenomaan 90-2000 luvun vermeet ennen kunnollista väyläsähköä/diagnostiikkaa... Älyä on jo, mutta purkkiin ei vaan oo tajuttu kirjottaa tarpeeks vikakoodeja että siitä ois mitään iloa ja toiminnot on erittäin alkeelliset.
     
    Sounderi tykkää tästä.
  4. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Tossa alemmassa videossa on keinuvivun laakerin neula lähtenyt liikkeelle ja tuhonnut kampiakselinkin laakerin jos oikein ymmärsin. Venttiilikoppa auki niin näkee vähän jo jotain.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Juu, sehän se tässä kysyykin ammattitaitoa, jota Chrysler/Jeepin tapauksessa ei ole enään edes merkkiliikkeissä, jos on koskaan oikeastaan ollutkaan, siski hankin itselleni Jeeppeihin sopivat erikoistyökalut pikkuhiljaa (just tuli tuo DRBIII, sillä pääsee aika pitkälle jo)!! Ei ole multa mitään vittuilua sua kohtaan, mutta kun ei ammattimiehetkään aina ymmärrä mitä toinen ammattimies sanoo :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Mulla on ihan varastossa tuohon koneeseen noi yleisemmin tarvittavat yläkerran osat. Ajattelinkin että oliskos keinu mennyt (tai eihän se mikään keinu ole, nojaa toisesta päästä hydrauliin ja toisesta päästä venttiiliin ja rulla siinä nokan kohalla), mutta ajattelin ettei mennä siihen vielä, koska ei sen pitäis estää sen koneen käynnistymisen...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu aina on tulkinnanvaraa vaikka kuinka yrittäs yksinkertasesti selittää :D ja tosiaan edellisessä duunissa oli työkaveri just entinen jeppis/sysleri asentaja ja nimenomaan enempi sähköpuolta touhus ni kyllä se manas ne alimpaan helvettiin ranskisten kanssa :p

    Tahtoo nykyään olla että tommosten vanhempien laitteiden kanssa ettii suoraan ihan autosähkö-korjaamon eikä edes yritä tyrkyttää merkkiliikkeeseen, koska ei niiden tarvii tietää mitään yli 5v vanhoista vermeistä. Itellä onneks tosiaan ~10v monimerkkikorjaamoa alla ennenkuin siirryin tonne hynylle sähköautoasentajaks ni on ees jonninmoinen haisu miten vermeitä voi diagnosoida ilman että tuijottaa sitä testerin näyttöä ;)
     
    Nikuzai ja JAMANT tykkäävät tästä.
  8. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Jaa.. Että muitakin kaikkien merkkien merkkikorjaamon jannuja täällä....
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu, ad-korjaamolla vuodesta 2008. Tiedetäänkö me toisemme? :D
     
  10. mukko

    mukko 2nd gear

    Yleensä jos suihku lähteny nouseen ylöspäin niin sitä pakokaasu/daiseli -katkua tulee ihan selvästi käydessä kartanolle sieltä suihkun pohjatiivisteen/o-ritsojen välistä.
    Äänikin kyllä vähän erilainen tsupsuttava + sitä nokipikimäskiäkin yleensä kerenny keräämään jo suihkun juureen.

    Hienosti MB ja ennytmuistamikä muu merkki kussu ton homman, koska samoja ruuttia käytetään muissakin koneissa, ainut vaan että suihkun haarukat on kahella pultilla kiinni eikä yhellä naurettavan ohkasella...:soosoo:

    Nim. Entinen monimerkki/koko -korjaamolla kiveksiä neppaillu:rotfl:
     
  11. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Juu on katkua ja polttoainetta riittävästi. Mut on tämä nähty. Ja murtanut polttoaine linjan. Siinä tapauksessa asiakas oo ees huomannu mitään ihmeellistä ei vaa lähteny enään käyntiin :eek:

    Eli kaikki on mahdollista. Mut oma epäilys on mekaaninen eli joku keinu/laakeri/mäntä. Ynm
     
    mukko tykkää tästä.
  12. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Psa 1,6 hdi,joka löytyy pöson,volvon,fordin.... pellin alta. Sama "ominaisuus". Näkyy valtaosaltaan nyky cr-koneisten suuttimet olevan kiinni vain 6-7mm yhdellä pultilla,vipua painaen... Ja onhan riisseleitä, joissa suuttimet ei edes näy.. Ei tiedä vuotaako vai ei,niistä vaan lopulta öljypumpun imusiivilä tukkeutuu siihen töhnään,joka suuttimien välistä vuotaa mahdollisesti. Suuttimet kiinni samalla tyylillä... Toyotan d4d koneissa ole takaisin kutsu siitä syystä.
     
  13. JamiZ

    JamiZ 1st gear

    Alkaa pikkuhiljaa valkenemaan, että mulla on vähän isompi ongelma edessä. Viimeksi kun olen konetta lähtenyt purkaa, maailma oli aika paljon yksinkertaisempi.
    (Ascona B:ssä meni kone ja laatikko vaihtoon, eli ihan eri kaliberin homma nyt edessä)

    Siittä herääkin kysymys - Löytyiskö täältä ketään, joka innostus ottamaan mun auton projektiksi? Maksan tottakai tehdystä työstä, mutta perus korjaamotaksoja perstasku ei valitettavasti kestä.
    Eli, sopisi varmaan jollekin pätevälle harrastelijalle tms...
    Aikataulu on tarvittaessa mun puolesta joustava sekä kiireetön, ja voin mahdollisesti tuoda kotteron vähän pidemmänkin matkan päähän...
    (nyt Kaarinassa)
     
  14. JamiZ

    JamiZ 1st gear

    Pitkä tauko ollut tämän homman kanssa - meinas suoraan sanottuna vähän vituttaa koko homma:mad:

    Kone lähtee sittenkin käyntiin kaasu pohjassa. Suuttimien juuret kuivat enkä enempää saanut katsottua tuolla vesisateessa.
    Olisko jollain talli / isommassa hallissa tilaa ruuvailulle turun talousalueella? Vuokraa maksan luonnollisesti... Tarpeesta saa vinkata eteenpäin :odwink:
     
  15. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Suutinvikaa, jos vaatii kaasun pohjaan painamisen startatessa...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. JamiZ

    JamiZ 1st gear

    Meillä on voittaja!!!
    Keinuvipu x2 poikki...

    Projekti unohtui, tekijä perui, uusi löytyi, vaihtokone hankittiin, projekti jäi muiden hommien alle, vaihtokoneen kanssa kusetettiin ja se olikin leikannut kiinni, vika löytyi alkuperäisestä, jakopääremontissakin kusetettu, ainakin vesipumppu vaihtamatta ja ties mitä muuta paskaa, osia tilattu 5krt Autodocista jne jne...
    Toki matkanvarrella uusittu vähän ylimääräistäkin ku kerran koko etupää laitettu pillun päreiksi.

    Nyt pitäis olla kaikki mitä tarvitaan kokoamiseen. Kaiken paskan jälkeen päädyttiin siihen, että hyödynnetään vanhan koneen alakerta ja vaihtokoneen höylätty sekä (nykyään) täysin läpikäyty yläkerta...

    Heikompihermoinen olis jo vetänyt ittensä narunjatkeeksi samalla ku ampuu ittensä päähän, mutta mä päätin suhtautua niin, että tiedänpähän millä ajelen niin pitkään ku jostain saa jotain ainetta mikä palaa riisselikoneessa...

    En usko että viestiä julkaistaan, jos kirjoitan kaikki sanat mitä mielessä on matkan varrella pyörinyt, ja olis kyllä toi laite mennyt paaliin jos olisin tiennyt etukäteen mitä edessä on...

    Anyway, perusluonteeltani positiivisena tyyppinä, suhtaudun loppujen lopuksi tähänkin, kuten kaikkeen muuhunkin;
    Olishan tää hemmetin tylsää jos kaikki menis ku Strömsössä, eli
    vastoinkäymisethän on elämän suola!
     
    Sounderi ja juko7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!