Voyager ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jasna, 26.3.2014.

  1. Jasna

    Jasna 1st gear

    Eli kyseessä Crysler Voyager 3.3 v6 vm96 (uudempi korinen) automaatti

    Vikakoodi kerto et sytytyksen impulssi liiankorkea

    Vika - Ei saa kipinää

    Vaihdettu:
    -kampi ja nokkaakselin asennon tunnistimet
    -sytyspuola
    -tulpat
    -tulpan johdot
    -moottorinohjaus boksi
    Kipinä ei tule etelleenkään. Pyörittää kyllä hyvin.
    Käynnistyksenesto se ei ole (normaalisti lähtee käyntiin ja sammuu sekunnin päästä) eli nyt ei saa kipinää ollenkaan.
    Nyt ois hyvät neuvot tarpeen
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

  3. Jasna

    Jasna 1st gear

    Tuohan on mulle ihan uus anturi :eek: Mikä ton tarkotus siellä on?
    Mitä noihin sivuihin tulee niin tuo lontoo niin hemmetin huono mulla ettei kerro mitään :odroll:

    Nii ja on jakajaton malli. Sytytyspuola vaihdettu uuteen
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    Jos se on jakajaton, niin siellä ei ole hall-anturia joka ohjaa sytkää. Mikä se se vikakoodi tarkalleen oli?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kyllä jakajattomassakin on nokka-akselin asennontunnistin, tietokoneen pitäis saada sillä selville, kumpi kampuran kierros on menossa, että osaa suihkuttaa polttoainetta sille venttiilille joka on aukeamassa!!
     
  6. Jasna

    Jasna 1st gear

    P0371
     
  7. tabs

    tabs Gearhead

    P0371 IC 24X Reference CKT Too Many Pulses

    Eli joku anturi näkee liikaa tapahtumia...
     
  8. tabs

    tabs Gearhead

    Nollaantuuko vikakoodi? Vai pukkaako heti takaisin nollauksen jälkeen?

    Jossakin huono kontakti.
    Sytkä ja PCM liittimet putsattu?
    Esim akkulaturi viottuneet tulpanjohdot voi aiheuttaa kyseisen vian.
     
  9. Jasna

    Jasna 1st gear

    Juu nollattiin ja ei ole syttyny uudestaan.

    Tulpanjohdot ja tulpat uusittu.

    Missä toi pcm liitin siaitsee?
     
  10. Jasna

    Jasna 1st gear

    Vaihdettu:
    -kampi ja nokkaakselin asennon tunnistimet
    -sytyspuola
    -tulpat
    -tulpan johdot
    -moottorinohjaus boksi
     
  11. tabs

    tabs Gearhead

    Pcm/ecm sama asia kuin moottorinohjaus boksi. Oliko uus boksi varmasti samoilla numeroilla kun vanha?
     
  12. Jasna

    Jasna 1st gear

    Viimene nro on mulla 5 ja tuossa romikselta hommatussa 12
    Siitä oli paljon eriäviä mielipiteitä et vaikuttaako.
     
  13. motometer

    motometer 1st gear

    tarkista maajohto moottorin ja rungon välistä
     
  14. Jasna

    Jasna 1st gear

    Täytynee sekin muistaa kahtoo.
    Eli aika varma olisin siitä et sähköjohdoissa se vika?
    Osat mun käsittääkseni rupiaa olee vaihettu mitkä kipinään vaikuttaa :)
     
  15. Jasna

    Jasna 1st gear

    Mitä tää koodi tarkottaa? Saatu ränkkäämällä 3xvirrat päällä/pois.

    125455
     
  16. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Eikös ollut niin,ettei vanhaa boxia voi käyttää toisen vin numeron omaavassa autossa? eli,kertakäyttöisiä?
     
  17. hla

    hla Gearhead


    12= Akku ollut irti, eikä sen jälkeen ole startattu 50:ntä kertaa.

    54= No cam sync signal at PCM.
    No fuel sync (camshaft signal) detected during engine crank. No camshaft position sensor signal was received from the distributor. Problem with the distributor synchronization circuit.

    En valitettavasti osaa suomentaa tota kunnolla. Noi koodit on samanikäisestä Ram-pickupista.

    55=viestien loppu, ei enempää koodeja.
     
  18. Jasna

    Jasna 1st gear

    Tuosta ei mulla mitään tietoo :)
     
  19. Jasna

    Jasna 1st gear

    Jos joku osaa tuon suomentaa niin olisin kiitollinen :D
    Jos yhtään ite oikein ymmärsin niin nokka-akselintunnistin vikaa herjaa?!?
    Se on kyllä vaihettu ja kävin äskö kahtelee niin olin laittanu sen huonosti (ei ollu tappi juuriaan myöten pohjassa :oops: )
    Laitoin sen nyt kunnolla, mut perhanan akku päätti olla tyhjä. Nyt sit odotellaan et täytyy. Sen verran kerkes pyöräyttää et ainakin toivoa ois :p
     
  20. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Tossa code 54 manualista (tosin 1997 vm.)
    [​IMG]

    Clikkaamalla kuvaa pääsee sit selaamaan ne seuraavatkin sivut asiasta...
     

Kerro tästä muillekin!