Voyager ei pysy käynnissä. APUVA!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rautasydän, 24.7.2009.

  1. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    1998 3,3 voja kyseessä. Ajossa katosi mittariston toiminnot ja alkoi polttaa alarm set valoa. Auton sammuttamisen jälkeen hyrähtää käntiin ja sammahtaa heti. Sen verran aikaa käy, että kierroksia ehtii antaa mutta sitten jo sammuu. Aikasempaa häikkää sähköissä ollut vakionopeudensäätimessä ja takalasinpyyhkimessä. Käytin toissa päivänä akun kenkää irti muutaman minuutin ja samalla irrottelin sulakeboksin releitä ja laitoin takaisin paikoilleen, eli tarkistin onko hapettumia joita ei ollut. Tämän jälkeen auto käynnistyi ja sammui mutta lukituksen ja avaamisen jälkeen toimi normaalisti kunnes nyt simahti noin. Lisäksi auto oli maahantuojalla huollossa viikko sitten ja vaihdettiin kellojousi ja joku "fuel rail" juttu takaisinkutsutöinä. Voisiko liittyä tähän huoltoon jotenkin vika?
    Onkos tässä nyt jotenkin menny joku ajonesto päälle tai jotain? Samankaltaista vikurointia oli, kun käytin varakauko-ohjainta sekä patterinvaihdon jälkeen.
     
  2. camaromao

    camaromao 1st gear

    Kato ettei keskikonsolin säädinpaneelin taakse tulevan riviliittimen pinni ole "palanut"(toinen reuna liittimestä tummunut).Huono kosketus sammutti mittariston. Lisäksi maadoita ko boxi .
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Tai sitten mittariston taustalevy kärähtänyt,tekee juuri tuota.
     
  4. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  5. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mitään tolkkua ei vikaan ole vieläkään saatu. Käytiin tuossa tekaseen tyttö välissä ja auto oli kaikkiaan reilun viikon huoltamolla, josta tuli tuomio, etei mitään vikaa löydy. Pois hakiessa vika ennallaan! Ja tietty vikakoodienlukulaitteessa ei ollut voyagerrin sopivaa päätä, että vikakoodeja ei saatu luettua. Kyseessä ei siis ollut merkkihuolto. Eilen laitokselta päästyä ajoin korjaamolle ja vara-avaimella sisään, auto käyntiin ja toimii ongelmitta. Varsinainen avain on virtalukkoon näköjään niin väljä, että käynnissä asennossa tulee vetämällä' ulos mutta vara-avain ei. Olisiko niin hyvä tuuri, että väljä avain aiheutti kaikki ongelmat?
    Lisätään vielä, että vara-avaimen kaukosäätimessä patteri loppu ja sisään mentiin manuaalisesti avaimella, eli edelleen tietty mahdollista, että ajonesto jotenkin vittuilee mutta ite alan kallistuun tuolle virtalukko puolelle vian suhteen.
     
  6. virta

    virta Gearhead

    Et saakkaan tuollaista voyageria käyntiin jos et kauko-ohjaimella ensin avaa ajonestoa.Auto vaan hörähtää ja sammuu sitten.Tietääkseni -98 mallissa on jo avaimessakin jokin ajonestosysteemi,mutta se on eri juttu se.
    Auto toimii kuten kuuluukin,vaihda patterit vain viipymättä.
     
  7. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    No pointtihan onkin siinä, että auto toimii nyt vara-avaimella missä kaukon patterit loppu ja sissän mennään avaimella, ei kaukolla ja silti toimii.
    Varsinaisella avaimella kaukon kera on ollut ongelmia..
     
  8. virta

    virta Gearhead

    ]

    <<No pointtihan onkin siinä, että auto toimii nyt vara-avaimella missä kaukon patterit loppu ja sissän mennään avaimella, ei kaukolla ja silti toimii.
    Varsinaisella avaimella kaukon kera on ollut ongelmia..[/quote]<<

    No sit vaikuttaa siltä et avaimen ajoneston "siru" on vahingoittunut tai avain kulunut muuten.Halvinta on ottaa vara-avain käyttöön.
     

Kerro tästä muillekin!