voyager hukkas 3ja 4 vaihteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Lerssi, 10.12.2014.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    tänään potilaana 98 grand voyager.
    3,3l v6 ja automaatti.
    öljyt ei haise ja sitä on riittävästi, vikakoodeja ei ole.
    aikaisemmin ei ole ollut oireita, eilen illalla pitänyt käydä kaupassa niin huomattu puutosta vaihteissa.
    jos on mennyt limp home tilaan niin eikö sen pitäis yrittää toimia uudelleen käynnistyksen jälkeen?
    akunkenkä ollut yön irti eikä vaikutusta asiaan.
    ei millään malttais irrottaa etuvedon laatikkoa taivasalla jos helpommallakin voi selvitä.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei lähde limp home modesta jos ei oo vika poissa tai koodia nollattu....
     
  3. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    onko jotain muitakin koodejakin kuin ne mitä saa key dancella pihalle?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vaihteiston vikakoodeja ei saa avainsysteemillä ulos, ainoa koodi joka saattaa tulla on P0700 ja se tarkoittaa että vaihteiston puolella on vikakoodi!! Testerillä saa vaihteiston vikakoodit ulos...
     
  5. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    potilaalla körötelty nyt 10 km lenkki.
    vikakoodit
    12 eli akku ollu irti
    21 happi anturi?
    55 siin ol kaikki

    ei lambda kai aiheuta askin sekoamista?
    vai sekottaako tallin hyllyllä oleva ilmanputsari koteloineen vikakoodin 21?
    myydäänkö tommosia testereitä millä pääsee askin sisälle ihan vaikka motonetissa,
    vai onko mentävä lakki kourassa marmoritiskille, lyötävä viissatanen pöytään ja kuunneltava jos joku edes suostuis sanomaan päivää.
    jos oikein hyvä tuuri sattuu käymään niin ajan testerille voi saada tammikuulle.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    En osaa sanoa Motonetin testereistä, kun en ole sieltä yhtään ostanut... Ei tartte mennä marmorille, mulla on 5 testeriä, joku niistä keskustelee kyllä sen kanssa, on keksustellut voikkujen kanssa ennenkin... Mutta Akaalta on matkaa tänne ja mullakin on kiirettä tässä... Mutta kyllä niitä koodeja kerkeen katsoa, kun se hetki osuu...

    Melkeen väittäisin että kolme vaihtoehtoa: joko jompi kumpi nopeustunnistin rikki, tai solenoidipaketti rikki tai sitten laatikon täystuho eli ekassa vaihtoehdossa riittää anturin vaihto, toisessa sen solenoidipaketin vaihto ja kolmannessa pitää jo laatikko irroittaa...
     
  7. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Tuo solenoidi paketti vaihtoineen onkin tuttu mutta missäs tämä nopeusanturi mahtaa sijaita?
    Näitä palikoita kun vaihtelee päikseen niin tarviiko kuitata testerillä vai vörkkiikö heti?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siinähän ne anturien töpselit törröttää suoraan eteenpäin, tuonnnäköinen on ainakin se ulompi (siis edestä katsottuna oikeanpuoleinen): http://www.jamant.fi/nopeusanturi-zjwjc ... p-907.html . Ja todennäköisesti pitää nollata jo tuonikäisessä, vanhemmassa poistuu akkukenkää irroittamalla, mutta ei enää -96 uudemmissa taida sillai onnistua... Paha sanoa, kun itse nollaan aina testerillä...
     
  9. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Testeriä tähän hätään tunnu löytyvän mistään ja halpis laitteilla ei varmaan pääse kuin moottorin ohjaukseen käsiksi.
    Aikansa kuukkelia kun penko niin suoli kakkosnelosella oli mielenkiintonen ohje.
    Akun kenkä puoleksi tunniksi irti ja bensapumpun rele irti sulaketaulusta.
    Jonka jälkeen painetaan jarrua tai käytetään avainta on asennossa.
    Tuo oli resetoinu ainakin sebringin toosan.
     
  10. Väne

    Väne Gearhead

    2001 vojakkerissa oli johtovika, kun sen korjas niin kahdesti tai kolmesti piti startata uudestaan ennenkuin tuli pois vikatilasta.
    Eli koodeja ei tarvi nollata, korjaat vain vian.. :)
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    Omassa 2.4 L -00 version perus sukkulasta hävis vaihteet, sytyspätki ja lämmityspuhallin ei pelannut ku isolla ... näitä voi korjata.


    Automaattiin kannattaa vaihtaa öljyt ainakin 2 kertaa vuodessa samalla suodatin, vaikka km ei tuliskaan niin paljoa vuodessa, näissä luistaa vaihteet jos öljyjä ei vaihda. Sinne kelpaa vain ja ainoastaan mopar oma öljy.

    Lootassa on mm. kaksi anturia, Output ja Input sensor, jotka saa edullisesti rock autosta. Ainakin omissa leluissa nämä vaihtamalla on pelastettu pari automaattia, vaikka vikakoodit sanoo mitä tahansa, ettei olis niin helppoa sensorit vaihtelee mallin mukaan.

    Puolapaketti kannattaa vaihtaa kun sytytys alkaa pätkimään se kun tekee sen ennemmin tai myöhemmin, motonetistä saa uudet tulpanjohdot ja kynttilät sekä puolayksikön, kohtuu hinnalla.

    Kolmas yleinen vika näissä mitsu-mopereissa on lämmitystöhö, se etuvastus on hanskalokeron takana ja kohtuu helppo vaihtaa, niitäkin saa maahantuojalta tai rock autosta.

    Kaikki selittää siitä aivo-boxsin nollaamisesta, se menee vikatilaan tai ilmoittaa vikaa, ne koodit voi olla välillä ihan muuta kuin vika, varsinkin jos joku vika on pitkään päällä, korjaamalla viat pääsee vika koodista eroon. En ole niinkään vakuuttunut mistään nollaamisesta.

    Vinkkinä, katsokaa missä kunnossa on akun ja korin välinen maadoituspiuha, se kannattaa uusia. Samoin konepaketin ja korin välinen maadotusjohto, vaikuttaa käyntii jos ovat heikossa hapessa.
     
  12. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    taas toimii!
    vaihdoin ensin ulomman nopeustunnistimen joka tais olla ehjä ku ei ruvennu toimiin.
    sitten sisemmän ja samalla solenoidipaketin.
    koeajo ja vaihteet löytyi.
    ei tarvinnu testeriä vikatilan nollaamiseen.
     

Kerro tästä muillekin!