Voyager IV 2.8CRD -07 käynnistyy vaikeasti kylmänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nuottis, 8.11.2016.

  1. nuottis

    nuottis 1st gear

    Hehkut vaihdettu juuri ja hehkuttaa kylmänä pitempään kuin lämpöisenä. Uusi akku, ja pyörittää normaalisti startatessa. Kun Webastottaa puoli tuntia, niin lähtee ok käyntiin, mutta jos ei pidä lämmityksessä, niin ei meinaa millään.

    Eli kun starttaa, niin hörähtää mutta ei lähde, vaan jää pyörittään startilla. Uusi yritys ja hörähtää mutta ei lähde. Lopulta noin kymmenen yrityksen jälkeen lähtee. Ja kun lähtee, niin alkuhörähdyksen jälkeen ikäänkuin meinaa kyykätä mutta lähteekin käyntiin. Starttia epäili eräs, mutta ei se ole tuon kummemmin koskaan pyörittänyt.

    Miksi hörähtää, mutta ei sitten lähdekään? Lämpimänä lähtee laakista. Lämpöisenä myös hehkuttaa selvästi lyhempään. Ja tosiaan hehkut juuri vaihdettu.

    Voisko olla suutinvika? Kone on tosiaan italiaano 2.8crd remmikone. Merkkihuoltoon meni käpy abs-valon syttyilyn kanssa, ja sinne en mene enää ikinä (sekin vika korjaantui lopulta ihan muilla neuvoilla ja ilman rahaa). Tammerdiesel olisi tuossa lähellä..
     
  2. bikermouse

    bikermouse 1st gear

  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mä kyllä veisin johonkin koodit luettavaksi, kuolisiko vaikka kampiakselin asentoanturi ja sit kun saa vähän lämpöä niin herää.

    En tunne tätä konetta ollenkaan, mutta jos kampiakselin anturi on hyvin näkösällä, niin vedä kylmäspraylla anturi kohmeeseen, jos ei lähde käyntiin niin siitä vois vetää jotain johtopäätöksiä. Ja nokka-anturi sama homma.

    Jos väärät railpaineet niin pitäis käydä huonosti, tai esim. kovalla kuormituksella kulun pitäisi takuta.

    Voisko polttoainelinjassa olla ilmakuplia jostain syystä mitkä häiritsis käynnistystä. Testerillä varmaan näkis myös suuttimien korjausarvot.

    Just oli töissä yks mitä ihmettelin, kun kiihdyttäessä hävis railpaineet. No vika oli lopulta niinkin yksinkertainen että pa-suodatin oli tukossa, siellä oli semmonen kiva mälliklöntti mikä varmaan kovemmalla imulla häiritsi "vähän" polttoaineen virtausta. Tää ei toki liity siihen kylmäkäynnistysongelmaan.

    e. Näköjään tos edellisen käyttäjän linkis onkin käyty nää "perusvika" kohteet aika hyvin läpi...
     
  4. kujalmi

    kujalmi Gearhead

    Vanha topicci mutta googlella löysin kun tuossa omassa 2008 Grand Voyager V (RT) samaa ongelmaa, tismalleen. Railipaineet tosi alhaalla 80-100 baria käynnistettäessä, hörähtelee mutta sammuu. Plussakeleillä ei ongelmaa. Railipaineanturissa vika ei ainakaan ollut, seuraavaksi ajattelin kokeilla paineensäätimen, jos sekään ei auta, lienee seuraava kohde syöttöpumppu...

    Mikäli tähän aloittaneen autoon löytyi lääke niin mielellään kuulisin siitä, koska tuohon omaan kulkineeseen oireet sopivat tismalleen.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    2008 jos oikeasti, eli VIN:in 10. merkki = 8, niin eri asia kuin 2007, koska eri koneversio... Suutinten ylivuodon mittaus ekaksi tai/ja ruiskutuksen korjausarvot, voi olla että paineet karkaa paluulinjaan (olen vaihtanut yhteen 2008 -malliin suuttimet, koska oire juuri tuo, ettei käynnisty, ei voi käynnistyä, kun polttoainetta ei tule palotilaan, menee kaikki paluulinjaan, suuttimia ei voi vaan vaihtaa, vaatii määrän nollauksen ja uusien suutinten koodauksen, ja kokemuksesta voin kertoa, ettei ole helppo tehtävä, edes merkkiliikkeelle, kokeilin sitäkin, eivät kyenneet, itse opettelin ja hankin merkkitesterit, nyt pystyy, viimeksi just alkuviikosta koodasin yhdet uudet suuttimet yhteen Jeeppiin)...
     
  6. kujalmi

    kujalmi Gearhead

    Ainakaan paluulinjaan ei tullut tippaakaan kun koitin pyörittää suutinpiuhat irrallaan. Korjauskertoimet vaikuttavat olevan ihan rajoissa. Autoon on tehty vuosi sitten suutinremontti jossa yksi suutin uusittu ja kolme kunnosteltu. Suuttimien vaihto sen verran kallista hommaa ettei ainakaan kokeilumielessä haluaisi lähteä vaihtelemaan.

    Jos joku haluaa rassailla kuntoon niin olen avoin ehdotuksille. Uusia osia voin ostaa ja kokeilla itsekin mutta se on liian kallista puuhaa.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei niitä suuttimia vaihdetakkaan ilman mittauksia, eli kone käynnissä, ja paluulinjoihin 2 barin vastapaineadapterit ja polttoaine mittakuppeihin... Ei noita suuttimia pysty arvioimaan ilman vastapainetta... Ja testerillä katsotaan onko millaiset ne korjausarvot...

    Käynnistyvyydelle on tuossakin vain neljä tarvetta: puristukset (kylmänä heikommat, koska välykset), polttoainetta oikeaan aikaan (käynnistyksessä ekat kaksi minuuttia täydet paineet, eli se mitä pumppu startatessa pystyy + kun kone käy, täydet paineet ja fuel railin painetta ei noteerata, koska muuten olis joka starttauksessa vikakoodi alhaisesta paineesta, kun ei siellä painetta ole ennen kuin se kone käy eli vaatii kierroksia) ja lämpöä, eli siksi hehkutus ja tietenkin happea, eli nokkien ajoitus ratkaisee (jos ajoitus pielessä, ei saada happea palotilaan tarpeeksi, että olis millä sitä polttoainetta poltetaan)... Jos noista joku puuttuu, ei lähde tai lähtee huonosti...

    Lähteekö paremmin käyntiin kaasupoljin lattiassa?
     
  8. kujalmi

    kujalmi Gearhead

    Ei vaikuta kaasupolkimen asento mitenkään.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sitten ei oo suutinvika...
     

Kerro tästä muillekin!