Voyagerin ajonesto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Annunen, 1.11.2007.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Voi vaihtaa itse.
     
  2. omegantti

    omegantti 1st gear

    Hyvä, näin toivoinkin.
    Kiitos tiedosta.
     
  3. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Korinohjainlaitteita ei kyllä voi ostaa... ne on vaihtolaitteita.
     
  4. enochian

    enochian 1st gear

    Toissapäivänä alkoi täällä Voyagerin (-96 SE) ajonesto temppuilemaan. Ajoin auton töistä kotiin ongelmitta ja siitä n. 30min kuluttu vaimo lähti sillä liikenteeseen niin "ALARM SET" valo vilkkui piippauksen tahdittamana koko ajomatkan, mutta matka ei kuitenkaan katkennut. Kaukosäätimen paristot olivat kuolleet eikä keskuslukko toiminut kuin avaimella ja siitä syystä tuo ajonestokin jäi päälle, mutta jostain syystä se ei sammuttanut autoa.

    Tavallisesti ajonesto on mennyt päälle kun auto on ollut sammutettuna ja olen laittanut ovet lukkoon vaikkapa oven katkaisijasta painamalla. Ajoneston sekoillessa tätäkään ei tapahtunut, eikä tapahdu vieläkään vaikka uusin paristot kaukosäätimeen. Keskuslukko toimii nyt normaalisti, eikä ajoneston valo enää vilku ajon aikana, mutta ajonesto ei enää ilmeisesti toimi lainkaan. Laitoin nimittäin kaukosäätimellä auton ovet lukkoon autossa istuessani ja kokeilin sen jälkeen käynnistää auton niin se lähti käyntiin eikä sammunut n. 10s kuluessa kuten se teki aiemmin jos ajonesto oli kytkettynä. Nykyään kaukosäätimellä saa ovet lukkoon/auki vaikka auto olisi käynnissä, aiemmin muistaakseni se ei onnistunut.

    Pitää jossain vaiheessa irrotella akusta maakaapeli ja kokeilla jos se "nollaisi" tilanteen. Ilmeisesti myös konehuoneen sulakerasiasta löytyy 10A "memory" -sulake jonka hetkellinen irrottaminen nollaa ajoneston asetukset.
     
  5. virta

    virta Gearhead

    <<Korinohjainlaitteita ei kyllä voi ostaa... ne on vaihtolaitteita.[/quote]<<

    Korinohjausmodulin voi ostaa romuttamolta,mutta sitten saat luovuttajaauton ajomäärän.Suomessa ei tietääkseni kukaan noita ajomääriä osaa muuttaa BCM:ään.

    Haittaako se vanhassa käyttöautossa mitä matkamittari näyttää?
     
  6. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Jenkkifoorumeilta oli juttua, että BCM-vaihdossa pitäs olla saman sarjanumeron laite vahdettava, kun alkuperänen (ja kilsat tulee poxista).
    ebayssähän noita on paljon.
     
  7. janzamar

    janzamar 1st gear

    No niin,täällä jäi Voyager suorilta jaloilta parkkiin..
    starttaa mutta ei herää.
    Oon taistellu sulakkeet läpi ja kiskonu kytkinpedaalin juuresta johtoja
    ilman menestystä,ei mitään vaikutusta.
    Ei tuo nyt kovin kauaa ole ehtiny mulla olla
    eli taidan tapella enemmän auton myyneen liikkeen kanssa kuin tuon rakkineen ittensä.
    Ärsyttävää..
     
  8. janzamar

    janzamar 1st gear

    ..paha tietysti vaihtaa kun ei saa autoa toimitettua mihinkään.
    Onkos vielä jotain teinitejasäästin-kikkoja kellään?
    Kaukossa on ok patterit mutta autossa alkaa olla aika
    vähän virtoja käytössä :odroll:
    Kokeiltu memory-sulake,vaihdettu
    releet keskenään kun bensapumpulla on
    näköjään sama kuin ajonestolla jos tulkitsin
    sulakerasiaa oikein, menty ohjekirjan mukasesti
    avaimella autoon ja kaukosäätimellä loput
    sekä käytetty patteria irti jonkun minuutin ajan.
    Kyseessä olis -96 malli ja vikakoodia ilmotti 905 ensin ja sitten 999
    jolloin kai kaiken piti olla kunnossa,tuo siis ennen akun irrotusta.
     
  9. Ahis

    Ahis Gearhead

    Bensapumppu rikki?

    Meiän roju jäi joskus kaupan pihaan, rikkoi enginesulaketta, korjaantui kotiin hinatessa...
     
  10. Ahis

    Ahis Gearhead

    Tässä jutussa taas oli syynä Ulvilan Hansa-kauppakeskuksen pihassa oleva radiomasto, lähettää sellaista signaalia ettei rysy suostu ottamaan ajonestoa pois, eli häiritsee kaken signaalia... Huoltoliikkeessä sanoivat että 4 autoa sieltä hinattu heille kun kävin toisen kaken hakemassa...
     
  11. janzamar

    janzamar 1st gear

    Kai sekin vois olla yksi,sulakkeet kyllä kunnossa.
    Pitäs kuunnella surahtaako kun laittaa virrat..
     
  12. Jome

    Jome Gearhead

    No pitihän se tottakai osua myös omalle kohdalle. Sysleri jäi tarhan pihaan ku oli poikia hakemassa. Lähti käyntiin, kävi 2sek ja sammu, sen jälkeen ei tapahtunu mitään ALARM SET valo vilkkuu eka ja sit jää palaan. Sulakkeet katottu, releet katottu. Pyörittää kyllä ku startin releen pakko ohjaa. Bensapumppu ok. Smart key systeemi sieltä kai meni?? Enempää ei pystyny ite tekeen, lähti hinurilla autokeskukseen :rotfl: :rotfl:

    Kai autokeskuksessa on hinnat kohdallaan? :argue:
     
  13. janzamar

    janzamar 1st gear

    Kuulemma lämppärin säädinpaneeli on ollu
    96->mihinastisenytoli yksi ongelmakohta,putsaamalla tai
    vaihtamalla jotain aikaseksi jos on sulanut tai hapettunut.
    Oma ei oo vieläkään käynnistynyt ja kai se pitäs
    alkaa hinauttamaan johonkin.
    Tuo säädinpaneeli on itteltä vielä tarkistamatta,
    kaukoon vaihdoin tänään patterit..ja vain yksi kauko tuli auton mukana.
     
  14. Jome

    Jome Gearhead

    VITUN AUTOKESKUS :mad: :mad:

    Ei vaivautunu ilmottaan missä vika on, ei antanu kustannusarvioo jne. Tänään tuli tekstiviesti, että auton voi hakea. Oletin että autoa ei ole otettu työnalle kun kukaan ei oo ilmottanu mitään. Keskiviikkona huoltoneuvoja sano että vika on smart key systeemissä, jota on hiukan hankala korjata ite ja siks auto meni sinne. Vika olikin lämppärin säätöpaneelissa, joka oli menny oikosulkuun. Loppulasku 365€

    Auto jäi sinne ku en suostunu maksaan, eikä ne suostunu luovuttaa ennen ku lasku on maksettu. Jos ne ois vaivautunu soittaan ja antaan edes kustannusarvioo, mutta ku ei. Jos ne ois soittanu missä vika oikeesti on niin en olis antanu lupaa tehdä vaan olisin hakenu auton pois ja tehny ite.

    No jahka tää tästä selviää niin on aivan varmaa, että mää en kyseisessä paikassa enään asioi. Liikkeen saa yv:nä, jos jotain kiinnostaa.
     
  15. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Siin on huoltomyyjä hönönny! Täytyy antaa arvio. Ei muuta kun puhelu päällikölle!!
     
  16. Jome

    Jome Gearhead

    Eihän toi toisaalta oo kallis??!! Periaatteesta en maksanu, koska palvelu ja tapa miten toimittiin oli ihan hanurista. Samalla toimintatavalla ne ois voinu vaihtaa koneen ja lootan ja laskuttaa niistäkin.

    Kyllähän tehdystä työstä täytyy palkka saada, ei siinä mitään mutta tapa millä "palkka" ansaittiin oli kyseenalainen.
     
  17. virta

    virta Gearhead

    No toisaalta ei autokeskuksen laskuksi ole kallis,eivät tee parilla satasella kun ihan pikkuremppaa,,,tonni jo menee jarruremppaankin.

    Mutta kyllä tuo heidän asenne on jotenkin viallinen,ostilauksistakin haluavat rahat etukäteen ja hinnat aina sellaiset että meinaa kaatua kun ne kuulee.Hienoa on jos ei tuosta ovesta kulkea tarvi kuin syömään sitä autonäyttelyjen grillimakkaraa..
     
  18. janzamar

    janzamar 1st gear

    Mitä lie osa maksanut?
    Saiskohan huomenna jo omasta katottua..
    Voi olla kampiakselin asentotunnistin tai bensapumppukin jne jne..
    Tuo säädinpaneeli on toistaseksi todennäköisin,auto seissyt kumminkin
    kylmillä ilmoilla pihalla, kässärin vapautuskahvan juuresta on roiskinut vettä pariin otteeseen eli kai sisäpuolella on kosteutta.
     
  19. Jome

    Jome Gearhead

    Juu, päällikkö vaan on lomalla. Ens viikolla tiistaina on paikalla. En tiä kauanko tarttee olla ilman autoo, tai siis saahan sen sieltä hakee jos maksaa. Helpompaa ois kylläkin vaan kiltisti maksaa, mutta eihän ne siitä mitään sillon opi :rotfl:

    Tänään (20.4) juttelin päällikön kans. Asia siltä osin kunnossa ja loppuun käsitelty. Meni lopulta ihan ok.
     
  20. eemeli

    eemeli 1st gear

    Kyllä päällikön kiinni saa jos halutaan. Tässä taas huomaamme mitä eroa on isolla, yleensä jäykällä ja pienellä yrityksellä.
     

Kerro tästä muillekin!