Voyagerin laatikko oikuttelee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Timppa-Y, 14.5.2008.

  1. Timppa-Y

    Timppa-Y 1st gear

    Elikkäs Voyager 3.3 -92 vuojen nelivetomalli alko oikutteleen, tähän asti pelannut moitteettomasti mutta risteyksestä kiihytyksenjälkeen pisti laatikon vikatilaan eli kakkosen päälle ja siitä asti on ollutkin vain 2 ja pakki pelissä, öljyt jo vaihtelin + suodatin, öljynseassa oli tavaraa hieman, kaikki anturit putsailin laatikosta ja ohjainpoksin johtoliitokset läpikävin mutta tulos ei muuttunut. :(

    nyt kiinnostas tietää olisko korjaamoa tiedossa jolla olis sopivat testeri laitteet kyseiseen autoon 08-alueella ite asustelen ylivieskan-lähimaastossa, tai sitten se vaan kertalaakista leveskoko loota laakista-- :mad:
     
  2. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Laitoitko oikeat öljyt?En muista vuosimalleja mutta nuo voyagerin laatikot kuuluu olevan aika tarkkoja öljyn suhteen,pitää kuulema olla chryslerin omat öljyt.Jotain sähkönjohtavuus ominaisuuksia tms.jos väärää öljyä niin menee anturi(t) vikatilaan.
     
  3. steppari-91

    steppari-91 1st gear

    Terve.
    Palaako vaihteet takas kesken ajon myös vai vaatiiko auton sammutuksen? Onko laatikko neli vai kolmivaihteinen? Vaimon Saratoogasta -91 (nelivaihteinen) haettiin vikaa pitkään ja hartaasti kun löi vikatilaan ja pois ajossa, mitä se ei koskaan voi tehrä niin mulle väitettiin. Vikakoorit vaihteli eri lukukerroilla tai ei ollu vikaa, ihmekös tuo kun vialla oli itte ohjausboksi. Jos em oireet on tuttuja lainaa toisesta autosta boksia niin näet korjaantuuko auto.
    PS. Meillä meni vian hakemiseen aikaa kun vaihrettiin ekaks moottorinohjausboksi jota luultiin vaihteistonohjausboksiksi kun ei huamattu et oli kaks boksia.
     
  4. Fairlane66

    Fairlane66 Gearhead

    Aika paljo voi päätellä siitä' miltä ne vanhat öljyt haisee. jos haisevat palaneelle on vika todennäkösesti laatikon sisällä. Talvella laitoin a604sen sisuskalut uusiksi. Oireet oli että katos ylivaihde ja käytössä oli vain kakkonen. Akunkengän poikäyttäminen toi kolmosen takas aina joksiki aikaa.
     
  5. virta

    virta Gearhead

    Juu,,ei se pitäisi vikatilasta palautua muuten kuin virrat katkaisemalla.Jos palautuu vikatilasta ajossa se on jotain erilaista,silloin voi ollakkin boxissa vika.
    Yleensä kuitenkin laatikko hajalla..liikaa luistoa ja heikot öljynpaineet minkä vuoksi menee vikatilaan.Itse en tuossa tilanteessa enää vaihtaisi öljyjä,,kun peli on jo kerran menetetty.
     
  6. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Tossa on hyvää asiaa laatikoista--->
    http://allpar.com/fix/trans.html
    ja ekana korjauksena suosittelevat oikeita öljynvaihtoa oikeilla öljyillä.

    "people can cure their transmission problems simply by changing the fluid and retraining the computer"
    "Losing overdrive and third gear" kohtakin on hyvä katsoa

    joku sanoi "kun ostaa väärät öljyt, niin kannattaa samalla laittaa uus laatikko tilaukseen" :eek:
     
  7. virta

    virta Gearhead

    "people can cure their transmission problems simply by changing the fluid and retraining the computer"
    "Losing overdrive and third gear" kohtakin on hyvä katsoa

    Suomalaiset ovat nykyään niin valveutuneita että kyllä tietävät mikä öljy kuuluu automaattivaihteistoon,,joten tuota ohjetta ei voi suoraan soveltaa tänne.Jos omistaja varmasti tietää että öljytyyppi on varmasti oikea,vaihteisto ei tällöin öljynvaihdolla korjaannu.Eri asia on jos öljytyyppi on täysin väärä ja vaihteisto siksi mennyt vikatilaan.
     

Kerro tästä muillekin!