Voyagerin mystiset ongelmat osa2....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Hyrsleri, 15.4.2017.

  1. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Kyseessä Voyager 2,5 TD -99 ja edelliset mystiset viat löytyy
    http://www.overdrive.fi/forum/threads/voyagerin-mystiset-kaeyntiongelmat.304604/

    Nyt samat ongelmat palanneet pikku hiljaa. Ja alkaa olla kaikki testattu mitä itse keksii....
    Eli rykii ja sammuu ylämäessä, lähtee samantie kyllä käyntiin. Joskus rykii ja sammuu 10 km matkalla jopa 20 kertaa ja sitten toisella kerralla ei lainkaan. Hiukan ennen rykimistä kierrosluku mittari alkaa sekoilemaan. Nopeusmittari lakkasi toimimasta myös oireiden ilmaannuttua, tiedä sitten liittyykö samaan asiaan. Naftamittari toimii/ei toimi.
    Hetkeksi auttoi kun akku lisämaadoitettiin runkoon. Mutta eipä enää vaikuta
    Nyt kylmänä toimii paremmin, mutta kun kone lämpiää alkaa nykiminen ja sammuminen.

    Kun kiekkamittari alkaa sekoilemaan ja sen huomaa ajoissa, voi rykimisen estää lyömällä isompaa vaihdetta silmään. Myös kytkintä luistattamalla saattaa päästä liikkeelle, mutta yleensä sammuu melkein samantien.
    Ja edelleen pakilla voi ajaa vaikka 100 km mäkeä ylös, ei mitään rykimistä tai sammumista.

    Loppu syksyllä sama vika, mutta korjaantui kun vaidettiin uusi akku. Sitä onnea toimivasta autosta kesti nelisen kuukautta.....
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Pelkkää arvailua.
    Mittariston ongelmat tietenkin viittaa siihen niiden tinauksiin jotka sekoittaa ainakin mittariston ja joskus koko auton toiminnan. Ei ehkä liity asiaan mitenkään.
    Ei maksa mitään kun kokeilee nyppästä sen HVAC- paneelin irti ja sieltä vaikka kummatkin liittimet onko asiaan mitään vaikutusta.

    Asiasta useita keskusteluja mutta en osaa sanoa siis liittyykö asiaan mutta voi ainakin kokeilla.
    Se HVAC on se lämmityslaitteen paneeli joka lähtee neljällä ristipääruuvilla irti, irrroittaa siellä olevat 2kpl. lattaliitintä ja antaa olla irti. Kokeilee mitä tapahtuu. Tuo HVAC- liittimien irroitus taitaa lopettaa koko mittariston toiminnan, mutta sillä pääsee siihen diagnoosiin onko mahdollinen vika jommassakummassa näissä. Mittaristo / HVAC. Se toimii jompikumpi irrallaankin. Työ vie 5 minuttia eikä vaadi muuta kuin sen ristipääruuvarin.

    Itse mittaristosta juotetaan sen liittimen joita on siellä 1kpl. nastat. Ohessa Neonin video mutta on käytännössä täysin samanlainen operaatio.
     
    Muokattu: 15.4.2017
    Hyrsleri tykkää tästä.
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

  4. foxkiller

    foxkiller 2nd gear

    En tiiä mikä oli vikana mulla....mut samat oireet oli tiiselisyslerissä.sitte ku tenavat otti tankinkorkin ja hukkasi sen johonkin hiekkalaatikkoleikeissä nii auto rupes pelaan.ilman korkkia:confused:Hommasin sit korkin ja laitoin paikalleen....ja ongelmat alko uudestaan:eek:Otin korkin pois ja ajoin leiman loppuun....ikinä en selvittänyt mistä johtui ja mitä tapahtui.....Ja mittarit sekosi heti kun auto alkoi nykiin/rykiin...
     
  5. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Vihdoin on selvinnyt mystinen vika! Lähes kaikki mahdollinen tehtiin/uusittiin ja vika löytyi YHDESTÄ kuluneesta johdosta konehuoneessa! Kyseessä oli ruiskun suuttimen virtajohto.
    Koko mystinen puolen vuoden ongelma oli yhdestä hemmetin johdosta kiinni. :p
     
    sectoid tykkää tästä.
  6. sectoid

    sectoid Gearhead

    Hyvä kun vika löytyi. Hyvä kun yksi Chrysler tuote pääsee jatkamaan elämäänsä kaikkitietävien essonbaarin ukkeleiden kiusana.
     
    Gary Grand ja Hyrsleri tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!