Voyagerissa vaihdeongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Letku, 30.8.2009.

  1. Letku

    Letku 3rd gear

    Eli automaattivaihteisto ei vaihda vaihteita, pakki ja ykkönen toimii...
    Nopeusmittarikin lopetti samassa toimimasta.
    Sulakkeet katsottu ja ovat ehjät, automaattivaihteiston relettä koputeltu, mut ei auttanut. Akun kenkä oli reilu 15minuuttia irti, ei auttanut.
    Mitäs sitten?
    Voiko johtua releestä?
    Mitenkä nopeudenanturin laita,voiko tehdä tällaista?
    Joku solenoidi?
    Vm -97 kone 3.3l, laatikon mallia en tiedä.
    Nopiaa saa auttaa, jos pystyy ja tietää.
     
  2. ford59

    ford59 1st gear

    Lähtisin nopeusmittarin anturista liikkeelle, sama anturi antaa informaation mittarille ja laatikon ohjausboxille. Vaihdelaatikko on varmaan limphome asennossa eli 2 on kiinteästi päällä.
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Ääni sille pyörimisnopeusanturille!Taitaa olla vikavaihtoehdoista se halvin.
     
  4. Letku

    Letku 3rd gear

    Missä kohtaa fyysisesti sijaitsee kyseinen anturi, kun tuon konehuoneen näkyvyydet on hiukan huonot?
    Kuva helpottais löytöä, jos jollain on?
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuoreemmissa anturien paikat on vähän eri paikassa enkä muista mistä vuodesta lähtien mutta tässä yksi versio, näyttääkö tutulta. Loota on 41TE

    [​IMG]

    Antaako vikakoodeja.
     
  6. Letku

    Letku 3rd gear

    Pitää katsoa onko tuo oikealainen laatikko...
    Ei oikein aukee tuo enklanti, mut onko se mahdollisesti rikki oleva anturi tuo OUTPUT SPEED SENSOR?
    Mistäs noita vikakoodeja voi katsella tuosta -97 seiska vehkeestä, ihan nni kuin koti konstein?
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Virrat ON-OFF-ON-OFF-ON. Tuo pitää tehdä viiden sekuntin sisään. viimeisellä ON:lla jätät virrat päälle ja lasket "Check Engine" (voikkarissa voi olla joku muukin valo) valon välähdykset, ne tulee sarjoissa.

    Kyllä tuo on lähes varmasti kuva samasta lootasta. 41TE se on joka tapauksessa.
     
  8. Letku

    Letku 3rd gear

    jos oikein ymmärsin tuon koodin, niin menee näin:
    1, 2, 1, 5, 5, 5 ??

    Tuo laatikko kuva ainakin näytti samalta kuin konehuoneessa oleva ja näin tuo output sensorin,jos se on se vaihdettava mötikkä?
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Speed sensoriin viittaa.

    12 tarkoittaa että akku on ollut pois kytkettynä

    15 tarkoittaa Klik

    55 tarkoittaa end of code eli ne oli siinä.

    Varsinainen vikakoodi on siis 15

    Voi olla myös huono kontakti tms.
     
  10. Letku

    Letku 3rd gear

    Kiitos Vuppe tosi paljon!
    En kyl ymmärtänyt 15 "klik" hommasta mitään, mut lähden siis irrottelamaan anturia.
     
  11. eski

    eski 1st gear

    Mitenkään kritisoimatta niin kannattaa vähän harrastaa tuota lähdekritiikkiä, esim nuo koodit on tarkoitettu: "This page lists and describes the fault codes for the Chrysler electronic fuel injection engine control units (ECU) for 2.2L and 2.5L engines from 1984 through 1994."

    Nyt kuitenkin on suht hyvä että se on sama koodi näillä vanhemmilla ja uudemmilla. Tässä on vähän pidempi listä ja enemmän vuosi:
    http://www.troublecodes.net/chrysler/
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No katsoin vaan tuon koodin mukaan koska ne on rysyissä samat.

    Mitä tarkoitat vanhemmilla ja uudemmilla? Uudemmissa koodeja ei saa ulos avainta renaamalla.

    Tuo pidempi lista vaatii OBD-lukijan.
     
  13. Letku

    Letku 3rd gear

    onko tuossa muuten mahdollista öljy vuotoon, kun irrottaa tuon anturin?
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Opuksessa mainitaan vain että älä hukkaa tiivistettä tai jätä sitä vanhaan anturiin. (pieni varaus käännökseen :D ) Voihan sen tiivisteen vaihtaa uuteenkin. Ilmeisesti anturin kosketuspinnan etäisyys on aika tarkka, tai jtn.
     
  15. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

Kerro tästä muillekin!