Vuoden -70 tehokkain moottori?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lily O., 28.8.2014.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead


    Mun mielestä on huonoa huumoria edes verrata nykyaikaista turbodiisselin vääntökäyrää vanhaan jenkkiin....

    https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... cy5kHXnNto
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joo, enpä edes aatellu minkä koneen käyristä tuossa oli kyse mutta olipa minkä tahansa niin huomio kiinnittyi taulukon omituiseen teho/kierrosluku suhteeseen ja kommenttiin piikkitehoista.
    Muokkaamalla taulukon suhteita saa joka moottorille haluamansa NÄKÖISET käyrät, olipa lukemat mitä hyvänsä.

    Tervetuloa vaan turbodiisselitkin keskusteluun mukaan, kunhan pysytään vuodessa -70.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tämä kuva ollut ennenkin OOdeella. Muistaakseni 2X4 kaasareilla.
    onko tuo vain proto mikä on Wiilie P pökonttorin aulassa?
    On tosta DOCH versiokin, mutta se ei liity aiheesee.
    Kaiiki kolme teki tehomotteja ovalille. Ja niistä kesytettiin dealerille pienempi tehoiset versiot. Sunnasunarum. LS-& 450hp ja Porsche 917? kukaan ei pane paremmaksi nukyturbolastuteluuisollekkaandiisselille, kuulin kaverin faijalta Tommiskalta kuka oli Leo Kinnus mekatsu seuraavaa että v--mäinen ajaa kun iso ahdettua bokseria (ei siis pikkulohko boxer) ei voinut hetkeäkään jättää tyhjäkäynnille kuuten kampura niks naks poks katkesi.
    Se ei haitannut Leksaa. Hän ajoi sillÄ Keimolaan ja Keimolasta poiskin.
    Ok, meidän puuhalaput mutta jossain vaiheessa löi tulli verot "katuautolle" ja mätkäsi oikein urakalla. Vanha Kettu AAW oli kuulut sisäpirin tioetoa että kohtaa mätkäyttää ja oikein huolella. Olin silloin pikku nasse, mutta ymmärsin mitä Isot Oojar puhuu? Tuo oli yksi nistä syistä että sitten aikoinaan invalidisäätiön työklikan kautta kin ne tarjos mulla tässä tulee linjalla kohde A. Siinä on pyöreä ja neliskanttin reikä. Suaa on kolme nappulaa. Laita ne okieisiin reikiin ja palikka ja yksi jää yli. Arvaa nooista kaksi opikeeaa ja vielä oikeisiin reikiin.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    :rotfl: Nepäs vasta oliski huikeita verrokkeja. Toisaalta eiks vaparit ja ahdetut aja omissa luokissaa, joten -70 vapari dieselit ny ekaks viivalle! :rotfl: :poff:
     
  5. onre

    onre 3rd gear

    Oishan se nyt. Pystylamppu 240D vs. Pösö 504 ja Indenor.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  7. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    veikkaan pystylamppua kun perinteisesti tuo pösö keittää kansipahvinsa. :rotfl:
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja mailin matkalla 8)
     
  9. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Eurohirmut oli tänään Lpr:n lentokentällä pyyhkimässä Veteillä persettään http://liy.fi/tulokset/. Lappeenrannassa ei muuten yksikään Corvette ole ikinä vetänyt 360 km/h.
     
  10. Mutku

    Mutku Gearhead

    Eikä kyllä varmaan tule ikuna vetämäänkään. Sikäli lyhyt matka?
     
  11. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Huhhei mikä Vette tuossa "LUMI-1":n linkissä.

    Ok, vedän töksäytykseni takasin; kyllä mailillakin Vettet voi mennä vaikka 360kmh, vaikka se maili ois Lappeenrannassa siis.
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Niin ja menee selvästi alle kympin.

    Siis matka-ajossa. Vähän enemmän kaupungissa, kuten tapana on.

    No mutta jopa ollaan taas kaukana aiheesta.

    Pitäisikö perustaa "Vuoden -70 nopein Lappeenrannan seisovalla maililla"? Tai "Vuoden -70 suurin litrateho?" :)
     
  14. saresks

    saresks Gearhead

  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^ hieno saha. Tommonen pitäs olla joka jätkällä, parhailla molemmille käsille. Sitten vaan suuret kierrokset koneisiin ja laajat käsien liikkeet.
     
  16. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Ja sahakin vm. -70?
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuolla sahalla se on riemua karsia tiheäoksaista kuuseen runkoa.

    Kunnon peli!!
     
  18. Mutku

    Mutku Gearhead

    No mutta! Just luin uusinta Mobilistia ja sivulla 20 (jepjep, olen jo sivulla 20 ;-) ) on tätä samaa aihetta (vanhojen moottorien tehot tms.) käsitelty. Copy/pastea alla:

    "...Chryslerin 7-litrainen Hemi-V8 oli vuoden 1970 tehokkain siviilimoottori, vaikka puhuttaisiin todellisesta nettotehosta. 350 oli murskaava lukema 40 vuotta sitten - ja paljon se on vieläkin."

    Ou jees, rakentava yhteenvetoni on se, että Chevyn LS-6:n voi nyt VETÄÄ VESSANPÖNTÖSTÄ ALAS. Kahteen kertaan. Ei siitä ole mihinkään. Hemi oli tehokkaampi!
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

  20. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Täytyy vissiin alkaan ettiin HEMIä tohon mun -68 GTS darttiin, ku niitähän sai hemilläkin -68!!! ja siirtää 383 vintille!
     

Kerro tästä muillekin!