Vuosaaren silta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Vesku, 13.9.2009.

  1. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Tovi sitten tuli muutettua ko. suoran viereen. Juttelin yks päivä vanhemman herran kanssa, joka kertoili varsinkin pyörillä harrastetun kiihdyttelyä ko. suoralla. Meidän tontista parin metrin päässä olevassa männyssä näkyy vielä himmeänä risti tuon harrasteen ilmeisestä päättymisestä yhden kuskin osalta....

    Onneks nykyään sentään kohtuullisesti pääsee hiukan parempiin olosuhteisiin harrastamaan !
     
  2. 383

    383 Gearhead


    no voithan kimmo alkaa elvyttää totakin suoraa uusiokäyttöön eikös retro ole muotia :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Voisihan tuosta Aro-Yhtymän suorasta joskus kirjoitella, mutta se olis ot, koska tää Vuosaaren silta topic. Siihen siis. Kuka muistaa "leuka" ja Riemu-Rissasen? Olivat varmasti vittumaisimmit poliisit mitä on keksitty. Aina meidän kimpussa. Oli jo 70 luvul alussa kun Kontulasta mentiin Myllypuroon treffeille. Illalla kello oli yli kadeksan ja meidän piti muka olla kotona. Turha ajo kielletty. Niin lukee laki alaikäisistä. Olin silloin jo 15v ja laillinen mopo alla. Niistä aikaisemmista ei puhuta, ne ei liity siltaan. Leuka repi mun tulpan johdon ja päästi renkaat tyhjiksi. Arvatkaa vituttiko Pikku-repeli työntää mopo Myllypuron hiekkakuopalta Kontulaan tyhjillä renkailla? Miten tää liitty siltaan? No ei kai mitenkään, mutta tuli Leuka ja sen kireät nahkahanskat tutuksi jo ennen siltaa. Jatkumo oli selvä ja mopon jälkeen kevari. Siihen en -kiitos Leuka ja Rissanen- ehtinyt saada ikinä kt korttia ja autoon piti ottaa varaslähtö vasta 17 vuotiaana. Sitten päästään aiheeseen eli oli selvää että sillä mentiin sillalle. Ja siellä Leuka nahkahanskoineen oli taas meidän kimpussa.
    Muistaako kukaan muu vanha pieru Leukaa ja sen kireitä nahkahanskoja?
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo. Eka julkisen GSM-verkon puhelu maailmassa soitettiin 1991(?) Espanpuistossa Harri Holkerin (PM) toimesta.

    Aluksi GSM oli pirun paljon kalliimpi soittaa kuin kallis NMT. Itse siirryin GSM kantaan 1996. Olisi silloin kallista, mutta ei niin kallista kuin alussa.
     
  5. KHN

    KHN 1st gear

    Sen verran korjaisin että kisasta tuli hyvissä ajoin etukäteistietoa tavallisille taatelintallaajillekin. Ehdin meinaan yli 400 km päästä alle 50 heppaisella Fiiatilla katselemaan kisan ekasta lähdöstä lähtien. Olin sekä -95 että -96 kesäduunissa Vaasassa, mutta sen verran muisti pätkii ettei pysty sanomaan kumpana vuonna tuo oli. Silloin puhuttiin että kisan nimi oli Helsinki Open. Tuo Hämeenlinnantien lähtösähläily jäi kyllä elävästi mieleen.
     
  6. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Kun (tai jos) vehje on joskus iskussaan, niin katotaan...
    Käyttis Sebringillä ei kehtaa edes leikkiä kiihdyttävänsä :lol:
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pari muutakin kertaa oli hauskoja juttuja, kehä III:lla joskus aamuyöstä autot "line upissa" pientareella, joku yökulkija tulee peräkärryllisellä dieselmesellä tietä pitkin ja vetä jonon nähdessään oikeeta vilkkuu ja jonon jatkoks. Luuli varmaan, et on joku ratsia menossa tms. No, ei kun hätistelee kaveri jatkamaan matkaa ja hetken päästä perään. Taas sama juttu, saaa kaverin kiinni ja ohi siitä liki kahtasataa; hyvä, ettei mese pinkassu samantien ojaan, komeet kuviot kuitenkin. :rotfl: Jotenkin jäi mieleen tuolta, että järjestelyt pelas eniromaisesti muutamaa pikku mishappia lukuunottamatta. Tokan kisan finaalista jäi kans mieleen, ettei oikeen meinannu latu riittää kun Teron kanssa vedettiin kehäykköstä. Helsinkin open se tais tosiaan silloin olla, plagioitiin stockholm openia. Mut kehä III openina me juntit se tunnetaan. :rotfl:
     
  8. kotu

    kotu Gearhead

    Aivan, täällä on kenties miedompaa nyt, mut edelleen kylln nopeita kyykyttämään AGT200-väkeä :rotfl:
     
  9. AGT200

    AGT200 1st gear

    :eek: :eek: Mikä röyhkeys! Täytynee esittää poskisolistimainen haaste kaksintaistelusta tälle pullistelevalle herralle. Näyttäköön herra itse esimerkkiä eikä kätkeydy muiden selän taakse :wink:

    Aikaa annettaan ensi syksyyn asti, vaikkapa lokakuuhun 2010 asti, paikan saa herra itse valita,ainoa ehto on katu. Ja jos se ronttonen ei ominvoimin silloin liiku niin köytän sen mun auton perään kiinni, tämä herra kotu köytettynä sinne kyytiin ja kiskon sen vetopaikalle :mad:

    Pistetään panokseksi vaikkapa pullo aiheeseen sopivaa Jormaa :rotfl:

    Mutta juu, ei liittynyt aiheeseen, jatkakaa ihmeessä muisteloita :D
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ kerro sitten mullekin etukäteen missä ja milloin että tiedän pysyä poissa maisemista, samoin ainakin vaimo, poika, vanhemmat, sisko perheineen, muut sukulaiset ja niiden perheet, ja kaverit. Samoin kertokoon muut kadulla kisaa ajavat puupäät, kiitos.
     
  11. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    jos yks suuntasella kaks kaistasella päästelee ja ei taajamassa, niin eipä tuo nyt kovin vaarallista oo kun kisaajille.

    onhan siinä oma hohtonsa , ja se vähä järki mikä on päässä niin sitä täytyy kuitenkin käyttää :)
    poliisiautoja ei kuitenkaan saa kaataa, siihen se raja täytyy vetää :rotfl:
     
  12. AGT200

    AGT200 1st gear

    Jonkun ison marketin parkkipaikalla arkena klo 16 vedetään. Ovien eessä. Niinkuin aina ennenkin.
     
  13. kotu

    kotu Gearhead

    Heh..:rotfl: oh, oliko se noin herkkä kohta. Pyydän nöyrimmästi anteeksi, muuten en pääse nauttimaan takapenkin mukavuuksista ensi vuonna...
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vastaus tuli, ja hyvä, sittenhän voi tulla vaikka katsomaan :D .
     
  15. AGT200

    AGT200 1st gear

    Kotu, ei mul o mitään takapenkkiä ens vuonna :eek: :eek: Eikä yritetä luikerrella, nyt rojut kasaan :D

    Mut jatkettaisko noita kyseenalaistettuja muisteluja vihdoin? :odroll: :odroll:
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ok, muistellaan, asuin Puotilassa 67-80 ja tunnistin taatusti kaikki alueella vakituiseen liikkuvat jenkit (punainen galaxie, vihreä duster, punainen tuplascooppi swinger mariksesta, rengasmainos camino, korettu sinivalko? Blazer, punainen boattail Riviera, pari laivaa, sininen n67 cougar, -62 crysy, sininen dart, punainen n68 Torino, jne). Sillan "kisoista" sain tietää vasta kun luin Veekasista jonkun muistelon, että se siitä :lol: Olin tosin edes mopoikäinen vasta noin -80, eli liian nuori. Lupaan ja vannon olla muistelematta enempää.
     
  17. turbofriik

    turbofriik 1st gear

  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onko toi Persåker tossa kohdassa? 7.45 ->
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tais tuo olla. Oliskohan ollu sama kisa missa nimelta mainitsematon Porilainen STREET/SG/SC Camaro kuski sai parkki sakon risteyksessa parkkeeraamisesta :odroll:
    Ei varmaan polliisi muuta keksinyt kun antaa ''turistille'' sakkoa :rotfl:
     
  20. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Parkkeeraaja oli kyl joku muu mut mulle annettiin avaimet siirtää auto pois mut virkavalta oli siellä jo kirjottelemassa sakkoja koko riville katsojien autoille eli en ehtiny siirtää kun olin silloinkin niin hidas.
    Kilpa-autot ei kiinnostanut yhtään virkavaltaa ne lähti siitä vaan toiseen paikkaan ajelemaan kilpaa.
     

Kerro tästä muillekin!