VW Golf -90 lämmitys ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja vwracing, 23.1.2012.

  1. vwracing

    vwracing 1st gear

    Eli mulla ois peltoautona 1990 vm VW Golf, oisko 1.6 vai 1.8 koneella.

    Kys. auto: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4519238

    Toimii muuten hyvin, mut ongelmana ois se että lämppäri ei toimi, eli on lasit huurussa kokoaika ja kosteutta täynnä sisällä.

    Yksi sulake sieltä palaa kokoaika, se on keltanen 20 A sulake, kuskin puolella olevasta sulakerasiasta yksi ensimmäisistä keltasista sulakkeista vasemmalta. Oisko se lämmittimen sulake? Jos pistää uuden, lämmitin ei silti toimi ja n. 20 sek ja sulake kärvähtää. Kaikki muut sulakkeet on ok.

    Ajattelin, että oisko se just lämppärin sulake, ja että mistä lähtisi vikaa etsimään? Auto on entisellä omistajalla melko pitkään seissyt ja väitti että lämppäri on toiminut ennen.

    Eli tänne vaa kertomaan mahd. vioista, esim että oisko oikkarissa joku johto tai katkasin? Vai kenties lämppärin moottori jumissa? Ois kiva kuulla vastauksia ennenku rupeis kojelautaa avaamaan.

    Jos vikaa ei löydy nii pistän inventterin kautta sisätilan lämmittimen ja pistän sen kojelaudan päälle että näkis ees vähän eteenpäin.

    Ja kiitos etukäteen kaikille vastanneille, toivon ettei paljoa ragettajia tulisi tänne valittamaan, että tää foorumi on tietynlaisille autoille ymsyms. Halusin vähän paremman paikan löytää kun suomi24 keskustelupalstan, joten taisin tulla edes hieman parempaan paikkaan.
     
  2. vani91

    vani91 Gearhead

  3. vwracing

    vwracing 1st gear

    juu, selailen tuolta nyt myös. mut jos jollaki sattuis tule mieleen mitää mikä vois olla vikana, nii mukava ois jos pistäs tänne. kiitokset kummiskin tuosta linkistä.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Puhaltimen moottori jumissa.
     
  5. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Komppaan mikkistä. Moottori löytyy hanskalokeron alapuolelta ja on kiinni kiertämällä kuin kuin venttilikopan korkki.
    Vaihtaa/tarkistaa siis varttitunnissa.
     
  6. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Meillä vaihdettiin jokin aika sitten muutama etuvastus ennenkuin huomasin että jumittava moottori niitä poltteli .... tais ekana mennä aina 2-nopeus pimeeks (?)
     
  7. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    motti

    Kokeile suoralla virralla moottoria, jos pyörii niin jätä liitin hollille ja tökkäät kiinni siihen piuhan akulta aina kun ajat... Vaikuttaa tuo auto sen verran öyheeltä peliltä ettei varmaan kannata sijoittaa kun pätkä kaijutin johtoo :D Jos oikee haluu pröystäillä niin laita joku katkaisija suoran virtajohdon väliin 8)
     
  8. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Samaa mieltä kuin raati tähän asti, eli moottori jumissa. Eikä tosiaan tartte purkaa mitään koelautoja pois vaan näkyy suoraan koelaudan alla, ilman purkamista

    Voihan sitä vanhaakin koittaa herätellä, kun ottaa pöydälle ja vähän putsailee ja rasvailee.
     
  9. tammercity

    tammercity Gearhead

  10. risto-olavi

    risto-olavi 2nd gear

    Imuroisin ehkä tuloilmakanavan ennen purkamista.
     
  11. estonian

    estonian 1st gear

    Eipä siinä ole purkamista juurikaan:

    "puhallin sijaitsee matkustajan puolella ja ensin on sitä ja poikittaissuuntaista kanavaa suojaava harmaa eristemuovi poistettava. Puhallin on kiinnitetty ylöspäin. Iso kiinnitysruuvi on puhaltimen etupuolella (ajosuunnassa takapuolella) ylhäällä näkymättömissä mutta sen voi kiertää auki käsin."

    http://ffp.fi/index.php?mid=2&pid=100

    vaihdoin tuollaiseen kesällä kennon, puhallin on ihan helppo nakki irroittaa ja testata vaikka suoravirralla akusta että pelaako
     
  12. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Minulla poltti saabissa puhaltimen moottorin sulaketta kun puhaltimen moottorin laakeri alkoi olemaan entinen, keksin ratkaisun siihen miten ei polttanut sulaketta: Suurimmalle nopeudelle puhallin käynnistäessä, sen jälkeen kun puhallin on saatu liikkeelle voi sen nopeutta pienentää, eikä polta sulaketta.
     

Kerro tästä muillekin!